Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käyttääkö noita isoja rengasliikkeitä muutakuin yritykset ja rikkaat?

Vierailija
20.10.2025 |

Köyhänä tilaan itse netistä renkaat ja sitten käytän jotain pikku tekijää joka autotallissaan pyöräyttää ne vanteille. Juuri tilasin kunnon merkki renkaat 300e ja vanteille laitto 40e, rengasliikkeessä sama olisi maksanut 500-600e riippuen liikkeestä. 

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikös vianor ole ulkomainen

Vierailija
42/57 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi opetella valmistamaan renkaat itse. 

Osaisin mutta en viitsi. Tutussa liikkeessä käyn vaihdattamassa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle jää palkasta käteen 12€/h nettona.

Jos rengasliike veloittaa sen 120€/h, se tarkoittaa sitä, että mun pitää tehdä kymmenen tuntia palkkatöitä, että voin ostaa yhden tunnin renkaanvaihtopalvelua.

Mun mielestä tuo suhdeluku on pielessä, siksi teen itse.

Viikonloppuna katsoin, niin paikallinen Euromaster veloittaa fillarien vaihdosta 60€, eli mun pitäisi tehdä viisi tuntia töitä saadakseni tuon palvelun. Ei kiitos.

Käytän rengasliikettä, vaihto maksaa 30 e. Yksityinen tekee ilman kuittia saman 40 eurolla.

Yksikään isompi rengasliike ei vaihda renkaita vanteille 30e. 

Vierailija
44/57 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko maksaisi sarja vaikka 15" nastarenkaita? Miten tuo valmistus tarkalleen tapahtuu?

Vierailija
45/57 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos rengasliike veloittaa sen 120€/h, se tarkoittaa sitä, että mun pitää tehdä kymmenen tuntia palkkatöitä, että voin ostaa yhden tunnin renkaanvaihtopalvelua.

Viikonloppuna katsoin, niin paikallinen Euromaster veloittaa fillarien vaihdosta 60€, eli mun pitäisi tehdä viisi tuntia töitä saadakseni tuon palvelun. Ei kiitos.

Käytän rengasliikettä, vaihto maksaa 30 e. Yksityinen tekee ilman kuittia saman 40 eurolla.

siihen kusetus perustuukin 5 min työ 100e

Vierailija
46/57 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

siihen kusetus perustuukin 5 min työ 100e

Onnistuuhan tuo kotonakin mutta saattaa täristää ja kokematon ei saa rengasta painettua pokkaukselta pois

Vierailija
47/57 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko maksaisi sarja vaikka 15" nastarenkaita? Miten tuo valmistus tarkalleen tapahtuu?

Ei hitto, lukihäiriö🤦, kun koko ajan oli puhe vaihtamisesta niin jäi "oikolukematta". 

Vierailija
48/57 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hitto, lukihäiriö🤦, kun koko ajan oli puhe vaihtamisesta niin jäi "oikolukematta". 

Puhe on kokoajan ollut renkaiden vaihdosta vanteille. Ei siitä että ruuvataan pyörät auton alle. Kaikkihan nyt auton osaa tunkata ylös ja ruuvata mutterit auki mutta harva saa renkaat vaihdettua vanteille.

Vierailija
49/57 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viinikumi sopii tähän tarkoitukseen mainiosti! Sitä vaan ei kannata nauttia sisäisesti, koska sisältää viiniä ja kumia.

Vierailija
50/57 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole rikas. Käytän rengaspalvelua ja säilytys on siellä myös. Erittäin kätevää, helppoa eikä kovin kallistakaan. Siksi käyn töissä, että voin ostaa palveluita. 

Minulla niin pieni palkka että on tuolle 200e eurolle parempaa käyttöä kuin antaa se herrojen taskuun.

Ai sinun mielestäsi ne rengasliikkeen työntekijät ovat herroja? Eikös se ole vaan hyvä, että heillekin riittää töitä, niin ei tarvitse työttömyyskorvauksella elää.

Rengasliikkeen sesonkiapulaiset saa 11e/ tunti, jossa ajassa on vaihdettava 3-4 sarjaa pyöriä. Että kyllä se raha menee sinne herrojen taskuun 90%

Mikään raha ei mene minkään herran taskuun 90 %:sesti.

Ei tarvi paljoa tienata niin menee 50 % veroihin, että heilahtaa. Veronmaksajien "taskuun" siis menee sinun herrojen rahat.

Voisitko edes kiittää?

Vierailija
51/57 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vaihdetaan ja säilytetään koska on vaan pakko. Pieni varastokoppi ja se täynnä pihakalusteita ja ym. pihaan liittyvää. Eikä olla rikkaita eikä hyvätuloisia. Aina ei ole vaihtoehtoja. 

Vierailija
52/57 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norjassa joku pihi ukko säästi ja vaihtoi itse renkaat sähköautoonsa. Tunkkasi akkukoteloon lommon ja uusi akkukotelo maksoi 38000€. 

Vierailija
53/57 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun uuden auton oston 2016 niin päätin, että jos minulla on varaa ostaa tuliterä auto niin on myös varaa vaihdattaa ja säilöä renkaat rengasliikkeessä 👍 

Vierailija
54/57 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kokemus. Tilasin renkaat netistä hintaan 500 eur. Rahti ja vanteille laitto maksoi 100 eur. Maksettavaa tuli yhteensä 600 eur. Isossa rengasliikkeessä samoista renkaista olisi saanut maksaa 800 eur.

Vierailija
55/57 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No vaihdetaan ja säilytetään koska on vaan pakko. Pieni varastokoppi ja se täynnä pihakalusteita ja ym. pihaan liittyvää. Eikä olla rikkaita eikä hyvätuloisia. Aina ei ole vaihtoehtoja. 

Juu, sama meillä. Naapurit säilyttävät 2 auton renkaita ulko-ovensa ulkopuolella, missä edellisellä asukkaalla oli kukkia ja pieni pöytäsetti.

Me maksamme siis rengashotellista ja renkaiden vaihdosta

Vianor on mun mielestä antanut aika rehellisiä arvioita heidän myymistään renkaista

Vierailija
56/57 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kunnon merkkirenkaat 300e? 

Viime viikolla oli esimerkiksi testivoittaja linglongeja 200e/ 15" sarja kärkkäisellä. Siihen kun laittaa parikymppiä lisää renkaalta niin saa jo oikeasti laadukkaita merkkejä

Mopoautoissa on 15" renkaita! 

Vierailija
57/57 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virosta tilaan uudet renkaat aina. Naapurin kaveri laittaa vanteelle. Omistaa rengas ja tasapainotuskoneet. Sai ne halvalla isohkosta firmasta, kun oli kausitöissä vaihtamassa renkaita. 20 € on ollut hinta alle laitettuna koko sarja jo 10v ajan. Minulla on 5 autoa eli palvelua tarvitsee joka vuosi.