Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos et saa lapsia, niin sukupolvien ketju katkeaa sinuun.

Vierailija
20.10.2025 |

Se sukupolvien ketju on voinut jatkua jopa satoja vuosia niin, että kaikki esivanhempasi ovat onnistuneesti lisääntyneet ja saaneet vähintään yhden sellaisen jälkeläisen, joka kasvaa aikuiseksi ja lisääntyy itsekin. Jos taas saat vähintään yhden jälkeläisen, niin sukupolvien ketju saattaa jatkua, kun jälkeläisesi saavat jälkeläisiä, jotka taas saavat jälkeläisiä, jotka saavat jälkeläisiä jne.

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain lapsia, mutta sukulinjani katkeaa silti, sillä toinen lapsistani kuoli nuorena ja toinen on vela.

Vierailija
22/53 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha, "sukupolvien ketju voi olla jatkunut jopa satoja vuosia" :D

Se on eri muodoissa jatkunut siitä saakka kun elämä kehittyi Maa-planeetalla. Ja se aika lasketaan miljardeissa vuosissa. Ja jatkuu kunnes persut tuhoaa dieselmoottoreillaan planeetan  asumiskelvottomaksi.

Veikkaan että noin sadan vuoden päästä täällä ei enää pörrätä, joten miksi tehdä lapsia näkemään se kaaos ja hirveys, joka tapahtuu ennen kuin elämä loppuu?

Nykyiset nuoret ei kuulemma pääse edes eläkkeelle enää. Jos yhteiskuntaa ja koko planeettaa ei olisi paskottu setämiesten toimesta, lapsia voisi jopa harkitakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

MItäs tuhoatte tämän Maan (ja maan).

Naisvihalässyköistä ei ole isiksi eikä edes siittiönluovuttajiksi, saati ratkomaan ilmaston lämpenemisen aiheuttamaa katastrofia.

Vierailija
24/53 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on aina ihmetyttänyt tämä ajattelumalli että siinä esivanhempien ketjussa on jotain niin hienoa että se olisi väkisin pidettävä yllä.

Ties kuinka monta esivanhempaani on hankittu vain koska ei ollut muutakaan vaihtoehtoa ilman ehkäisyä. Tai kuinka monta esiäitiäni on saanut lapsen vain raiskauksen seurauksena. Kuinka monta epätoivottua lasta. 

Vierailija
25/53 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisaruksillani on ihan riittävästi lapsia varmistamaan, että sukupolvien ketju säilyy tai jos ei säily, niin ei se mua kuolemani jälkeen kyllä haittaakaan. Toivottavasti ihmiskunta kokonaisuudessaan onnistuu sentään säilymään jossain päin maailmaa.

Vierailija
26/53 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten?

Vierailija
27/53 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosiis tajuatko käsitteen 'suku'? Sukuhaara? Et vissiin ja mitä merkitystä sillä on.

Vierailija
28/53 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukuselvitys on listannut esivanhempani 1500-luvulle asti. Tuolloiset 1500-luvun esivanhempani lienevät samat kuin jopa tuhansilla muilla suomalaisilla. Suku ei siis loppuisi minuun.

Vierailija
29/53 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap laittoi vapaaehtoisesti lapsettomille ns. luun kurkkuun tällä nokkelalla ajatuksellaan.

Ap.  Hoi.   Persut voi lisääntyä  tähän köyhyyteen niin paljon kun perse kestää.   Hopi,hhopi....🤣🤣🤣🤣🤣

Vierailija
30/53 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jokaisen pitää lisääntyä siksi, että elämänlinja ei saa katketa, ihmiskunta hukkuu lopulta p**aan. Montako sataa miljardia täällä maapallolla pitää asua, että ihmisiä on tarpeeksi?

Lapsia syntyisi lisää kurjuuteen, kaltoinkohtelua, lisää köyhyyttä, lapsiperhe-eroja, yksilönvapauksien romahtaminen, taloudellinen romahdus (kun ihmiset köyhtyvät kun vähätkin rahat menevät lapsiin) jne..

"Elämän tarkoitus on lisääntyä" jankutus on idiotismia.

Vierailija
31/53 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurissa vanhojapoikia kolmessa polvessa.

Vierailija
32/53 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi kaikki sisareni ja serkkuni ovat tehneet useita lapsia. Mun ei tarvi.

Vierailija
33/53 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä asia voisi vähempää kiinnostaa, ainakaan minua.

t: vela M59

Vierailija
34/53 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua on aina ihmetyttänyt tämä ajattelumalli että siinä esivanhempien ketjussa on jotain niin hienoa että se olisi väkisin pidettävä yllä.

Ties kuinka monta esivanhempaani on hankittu vain koska ei ollut muutakaan vaihtoehtoa ilman ehkäisyä. Tai kuinka monta esiäitiäni on saanut lapsen vain raiskauksen seurauksena. Kuinka monta epätoivottua lasta. 

Kyllä luonto on kamala!

Vierailija
35/53 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten. Ennemmin näkisin enemmän luontoa ja eläimiä planeetallamme kuin ihmismassoja paskomassa maailmanloppua. Ei se määrä vaan laatu ihmiskunnassakin. 

Vierailija
36/53 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupolvien ketju on vähän kuin ne paskat ketjukirjeet mitä läheteltiin ala-asteella ysärillä. Tai ketju-tekstarit. Aina oli joku seitsemän vuoden epäonni tai että joku kuolee jos ei lähetä. No ei nyt vaan koskaan kiinnostanut nämä ketjukirjeet ympäri maailman eikä kiinnosta lisääntyminen. Olen siinä mielessä poikkeusyksilö ja muutenkin olen alle keskitason lähes kaikessa niin ei kiinnosta antaa jälkeläiselle paskaa elämää köyhissä oloissa. Jos sen kersan voisi edes saada ja unohtaa jonnekin kellariin, mutta kun koko ikä sitä pitäisi kestää niin ei kiitos!

Vierailija
37/53 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavaksi apn paljastukset -saagassa: lapsettomille ei tule lapsenlapsia! Mitkä kaikki salaiset yllätykset paljastuvatkaan sarjan edetessä jatko-osiin, jäämme jännityksellä odottamaan! 

Vierailija
38/53 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee lapsia "koska niitää kuuluu tehdä". Meillä on niin hullu suku, että sietääkin loppua. Ei ole mitään annettavaa ihmiskunnalle. Valitettavasti sisarukseni jatkavat sukua ja ehkä heidänkin lapsensa. Itse en halua jatkaa kärsimystä enää itseni jälkeen.

Vierailija
39/53 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persoonallisuushäiriöinen siskoni on hankkinut neljä lasta kahden eri miehen kanssa. Ihanaa kun hänen geeninsä lisääntyvät - vai onko?

Vierailija
40/53 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän toki nämä ajatukset. Esi-isät ja -äidit ovat rehkineet ja raataneet ja tehneet paljon työtä jälkikasvunsa hyvinvoinnin eteen. Varmasti monet myös pitäneet erityisen tärkeänä että suku jatkuu.

No, ajat on toiset ja se niistä suvuista sitten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän