Mistä voin vielä säästää?
Asun huonolla alueella halvasti, minulla ei ole autoa, vaan pyöräilen joka paikkaan tai käytän bussia. Ruokaan käytän 200 euroa kuukaudessa. Ei ole lemmikkejä, suoratoistopalveluja, tietokonetta, tatuointeja, tekoripsiä. En käy ikinä kampaajalla, puhumattakaan muista palveluista tai hoidoista. Harrastan ilmaisia asioita. Kerään tölkit, marjat, sienet. Pakolliset tarpeet kirpparilta. Mistä voin vielä säästää?
Kommentit (53)
Lopeta syöminen. Se on ainoa keino, ellet sitten vaikka kokeile niinkin eksoottista ratkaisua kuin töiden tekemistä...
Minäkin kuljen pyörällä joka paikkaan. Saan työttömyysrahasta säästöön 180 euroa kk. Saan rahaa kalastamalla ja kalaa myymällä. Eilen sain 200 euroa koska myin 8 kg ahven fileitä. En käy missään maksulllisissa jutuissa. Pakko säästää. Onneksi asun meren lähellä ja ahventa saa merestä melko heleposti ja sitä tullut paljon viime aikoina. Ihmiset osta kalaa kyllä ja minulla on paljon tuttuja jotka ostaa.
Just tänään tajusin, ettei mulla ole enää varaa ketsuppiin tai sinappiin. Ennen ostin soijakastiketta mausteeksi, en enää. En juo enää maitoa, sen verran ostan että kahvimaidoksi. Aina ei kyllä ole kahviakaan enää. Karkit, sipsit, keksit ja kaikki ylimääräinen jää kauppoihin, joskaan en ole niiden suurkuluttaja ikinä ollut, mutta ek syö sitäkään vähää enää.
Miksi sinun pitäisi vielä säästää? Puskurirahastoa? Lisätienestejä voi olla helpompi hankkia kuin elinkustannuksista enää säästää.
Googlaa Duuntorista jouluapulaisen paikat, olisiko esim Postilla joulupostin lajitteluhommaa, tarvitaanko joulukuusenmyyjiä tai pakkausapua jonnekin? Saisiko extratuloa jollain muulla tavalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole edes mäyräkoiraa, jonka voisi luontoon päästää.
Ei tuossa enää ole muuta mahdollisuutta kuin muuttaa asumaan metsään kuusen alle. Se on, vielä toistaiseksi, ilmaista.
Ehkä ruoan voi vaihtaa jääpalojen imeskelyyn, toki niiden tuottamiseen vaaditaan pakastin, joka taas syö sähköä.
Ihminen syö ruokaa ja tulee kakkana ulos. Jääkaappi syö sähköä, joten voiko jääkaapin kakkaa käyttää energiana?
Voit säästää ajastasi. Teet useaa työtä. Kyllä, sekin on mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinun pitäisi vielä säästää? Puskurirahastoa? Lisätienestejä voi olla helpompi hankkia kuin elinkustannuksista enää säästää.
Puskuria ja tarpeitakin on, mm. silmälasit.
Vierailija kirjoitti:
Voit säästää ajastasi. Teet useaa työtä. Kyllä, sekin on mahdollista.
Olen eläkkeellä, hyvästä syystä.
Ruokajakelu.
Alat tehdä pimeitä töitä, kuten ikkunan pesu, ja muu siivoaminen. Käteismaksulla. Peset mattoja.
Ostat halvinta ruokaa ja vain ruokaa! Leivo itse leivät ja makeat. Älä osta mitään mitä et tarvitse! Ei limsoja, mehuja, kallista lihaa, ei rahkaa, ei jugurtteja, ei muroja, ei keksejä ym. Sä et niitä tarvitse. Et polta tai käytä alkoa.
Miksi sun pitäisi sniidailla yhtään tuon enempää ??
Mahdotonta. Aletaan miettiä perustuloa joka riittävä?
Vierailija kirjoitti:
Kaksi sanaa: MENE TÖIHIN
Rakastan nuita kahta viimeistä sanaa🥰🥰🥰
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
80€ saa kuukauden ruoat kun tekee kaiken itse
40 € riittää.
40€ ei riitä, mutta itsellä riittää 100€. Olen "tarjoushaukka" hedelmien osalta ja teen ruuat itse. Ei mitään "ultraprosessoitua", kanafilettä joskus, rasvaisia lihoja tai eikkeleitä ei koskaan.
Tajuathan, että ilman erittelyä menoistasi ja tietoa tuloistasi, ei kukaan voi vastata mitään hyödyllistä kysymykseesi?
Halusitko siis vain sääliä?
Voiko pesuaineista säästää? Vai ostatko jo halvimpia?
200 euroa ruokaan kuulostaa paljolta yksinasuvalle, joka kerää marjat ja sienetkin itse, jollei ole ruokarajoitteita kuten keliakia. Mä en edes erityisemmin säästä ruuasta, toki hyödynnän tarjoukset ja jos kohdalle sattuu, niin punalapputuotteet. Sieniä ja marjoja kerään jonkin verran, en leivo itse, joskus käyn leipomonmyymälän viimeisen tunnin -50% tuotteet hyödyntävässä. Yleensä kuukauden ruokakappalaskut on 120-130 euroa, sisältäen yhden saunaoluen/viikko. Kahvia en kotona paljon kuluta, arkisin juon vain töissä. Wc-paperit ja pesuaineet eivät sisälly yleensä ruokakauppalaskuun, ostan ne hakpakaupoista, usein tarjouksella. Eikä niihin kuukausitasolla laskien nyt varmaan kymmentä euroa mene, koska mulle kelpaa ihan markettitavaraa olevat shampoo ja hoitoaine, alle 3,5 maksava pullo pyykinpesuainetta (23 pesua) kestää kolme kuukautta, tiskikoneeseen menee 2 tablettia viikossa jne.
Itse teen pientä kauppaa Torissa ja Vintedissä ja Huutonetissä. Luuhaan kirppareilla ja ostan tavaraa ja vaatetta, joista voin ottaa pienen voiton myymällä eteenpäin. Just myin 60 sentillä ostamani ysärimekon kympillä ja kohta lähden viemään postiin kultaisia korvakoruja, jotka huusin huutokaupasta neljälläkympillä ja myin eteenpäin 65 eurolla. Korujen kanssa kannattaa olla tarkka, kaikenlaista huijaria on liikkeellä. Taannoin ostin korupussin kolmella eurolla ja siellä oli yksi kultainen korvakoru eli sain siitä kympin romukultana+muut korut myyn. Kasari- ja ysärikorut tekevät kauppansa, vaikka olisivat rihkamaa.
Vähän viitseliäisyyttä tuo vaatii, mutta jos on aikaa, niin sillä muutaman euron voi tienata.