"Ihan tavallista porukkaa täällä asuu" - No eikä asu!
Otsikon kommentin olen kuullut monesti, kun olen googlaillut kaupunkien/kuntien huonomaineisimpia kaupunginosia. Aina tulee joku sanomaan, miten se Espoon Suvela/Jyväskylän Pupuhuhta/Porvoon Gammelbacka, on oikein hieno paikka elää ja ihan tavallista porukkaa täällä asuu. Joo, kummasti vaan uutisoinnit näistä asuinalueista on jotain ihan muuta kuin tavallista. :D
Onko ihmiset vaan sokeita omalle asuinympäristölleen vai ovatko itse samaa sakkia eli eivät edes tunnista, millaista porukkaa noilla huonomaineisilla alueilla lähinnä asuu?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
Omalla asuinpaikkakunnallani yksi ongelma on siinä, että niiden parin huonon alueen lapset sijoitetaan alakouluihin x ja y. Ihan hyviltä keskiluokkaisilta alueilta joutuu noihin samoihin kouluihin. Nuo koulut ovat levottomia, kiusaamista on paljon jne. Valittiinkin lopulta asuinpaikka sen mukaan, että lapsi voi päätyä ainoastaan yhteen hyvään alakouluun, eikä ole riskiä noihin huonompiin kouluihin ole.
Matkatoimisto Valkoinen Lento Oy sai jälleen yhden tyytyväisen asiakkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
Omalla asuinpaikkakunnallani yksi ongelma on siinä, että niiden parin huonon alueen lapset sijoitetaan alakouluihin x ja y. Ihan hyviltä keskiluokkaisilta alueilta joutuu noihin samoihin kouluihin. Nuo koulut ovat levottomia, kiusaamista on paljon jne. Valittiinkin lopulta asuinpaikka sen mukaan, että lapsi voi päätyä ainoastaan yhteen hyvään alakouluun, eikä ole riskiä noihin huonompiin kouluihin ole.
Matkatoimisto Valkoinen Lento Oy sai jälleen yhden tyytyväisen asiakkaan.
Kiiros vihervassut!
Asuin vuosikymmenen Espoon Soukassa, joka miellettiin ja kai vieläkin mielletään vähän samanlaiseksi kuin Suvela. Ei minulla koskaan ollut ongelmia joskin myönnettäköön, että asuin kerrostalossa, jossa valtaosa oli omistusasujia.
Joo, itse Lepuskin alueella koko ikäni asuneena tiedän kyllä paikan historian ja muuttumisen vähän paremmin kuin jotkut uusiomuuttaneet kirkasotsat. Täällä on vieläkin tyyppejä jotka inttävät ettei esim Lepuskin alue ole iltaisin yhtään vaarallinen ja ettei täällä ole muka ulkkisjengiongelmia. Olen kuulema rässisti-na tsi kun kerron faktoja.
En ymmärrä mitä jotkut saavat suorastaan valehtelusta ja on paha että ne valehtelevat näistä asioista niille jotka saattavat olla muuttamassa näille alueille.
No jos ajatellaan vaikka Espoon keskuksen aluetta, niin täällä on huonon maineen takia asunnot edullisia myös niissä mukavissa ja rauhallisissa osissa aluetta. Sopii minulle. Koulujakin täällä on useampia. Suvelassa liikkuessa sielläkin on ihan rauhallista ja viihtyisää, vaikka ymmärrän jos se koulu epäilyttää.
Vierailija kirjoitti:
Joo, itse Lepuskin alueella koko ikäni asuneena tiedän kyllä paikan historian ja muuttumisen vähän paremmin kuin jotkut uusiomuuttaneet kirkasotsat. Täällä on vieläkin tyyppejä jotka inttävät ettei esim Lepuskin alue ole iltaisin yhtään vaarallinen ja ettei täällä ole muka ulkkisjengiongelmia. Olen kuulema rässisti-na tsi kun kerron faktoja.
En ymmärrä mitä jotkut saavat suorastaan valehtelusta ja on paha että ne valehtelevat näistä asioista niille jotka saattavat olla muuttamassa näille alueille.
En asu siellä, mutta koin aseman alueen pelottavaksi silloin ennen uudisrakentamista. Aggressiivisia spurguja heilui alikulussa. Siihen verrattuna suunta on ollut vain ylöspäin.
Vierailija kirjoitti:
No jos ajatellaan vaikka Espoon keskuksen aluetta, niin täällä on huonon maineen takia asunnot edullisia myös niissä mukavissa ja rauhallisissa osissa aluetta. Sopii minulle. Koulujakin täällä on useampia. Suvelassa liikkuessa sielläkin on ihan rauhallista ja viihtyisää, vaikka ymmärrän jos se koulu epäilyttää.
Jos näet Suvelan jotenkin rahallisena ja mukavana alueena etkä huomaa että enemmistö koostuu maamuista on kyllä katsontatavassasi jotain omituista. Jos 98% suomalaisista pitää Suvelaa järkyttävänä paikkana niin silloin se on sellainen, oli siellä muutama rauhallinena alue tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En asu siellä, mutta koin aseman alueen pelottavaksi silloin ennen uudisrakentamista. Aggressiivisia spurguja heilui alikulussa. Siihen verrattuna suunta on ollut vain ylöspäin.
Heh nykyään nistejä on huomatatvasti enemmän mutta suurin ongelma ovat isot paikkoja hallinoivat huume-muumaajengit joista saa kyllä lukea uutisistakin usein, lepuskissa aina sattuu ja ataphtuu, niiden kakarat nykyään keppostelevat koulujen pihoilla jne.
Ja iso osa työttömiä, ulkomaalaisia, juoppoja ja narkkareita