Appivanhemmat syöttävät lapselle jatkuvasti "höttöä" ja pilaavat meidän kovan työn
Me yritämme miehen kanssa panostaa lasten (3v ja 5v) ruokavalioon: paljon kasviksia, vain luomua/täysjyvää, ei valkoista sokeria eikä prosessoituja lihatuotteita.
Ongelma on appivanhemmat. Aina kun lapset ovat siellä hoidossa (noin kerran viikossa), heille syötetään juuri sitä mitä vältämme: ranskalaisia, halpaa lenkkimakkaraa, sokerijogurttia ja valkoista paahtoleipää.
Olemme yrittäneet puhua tästä, mutta anoppi vain loukkaantuu ja sanoo, että 'kyllä normaali kotiruoka kelpaa'. Minusta tuntuu, että he eivät vain ymmärrä (tai halua ymmärtää) laadukkaan ravinnon merkitystä. He syyllistävät meitä siitä, että olemme liian 'hienoja'. Miten saan heidät tajuamaan, että ajat ovat muuttuneet?
Kommentit (221)
Vierailija kirjoitti:
Aika helkutin monta järveä on tullut melottua pohjoisesta etelään. Koita jo uskoa, että kaikki eivät usko kanssasi samoihin myytteihin puhtaasta suomalaisesta luonnosta. Aivan taatusti olen kahlannut järviä sinua enemmän.
Ei kyse ole mistään myytistä, vaan omakohtaisesta kokemusesta. Tässä ei ole nyt ratkaisevaa määrä, vaan laatu. Sinä olet soudellut vain kusisissa paskavesissä. Minä olen viettänyt aikaani puhtailla luonnonvesillä, jotka ovat niin kaukana asutuksesta, ettei sinne ole edes teoriassa vointu päätyä mitään päästöjä.
Ja miten realistisena pidät sitä, että tuollaiselta alueelta saisi nostettua kalat suomen kansalle? Minä olen melonut myös kirkkaissa ja hyvälaatuisissa vesissä, mutta ne ovat valitettavan harvassa. Suurin osa myytävästä järvikalasta tulee eteläiseltä alueelta, ja totta vie se maistuu aivan pohjamudalta.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärsin, että appivanhemmat syöttävät nimenomaan höttöä. Ymmärtäisin herkkujen tarjoilun oikean ruoan päätteeksi. Makkarat ja nakit eivät todellakaan ole suotavaa ruokaa pääruoaksi.
Miksi eivät? Nakissa on lihaa, vettä ja suolaa. Mikä siinä on kamalampaa kuin vaikka lihapullassa?
Ja sen tekee myös päiväkoti ja koulu. Ei jää vanhemille paljon löysää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luomu ei ole sen parempaa ruokaa kuin muukaan. Mitä haittaa siitä on lapset syö kerran viikossa jotain muuta kuin sinun päättämää ruokaa ?
Jep. Joskus uutisoitiin, että suomalainen normiruoka on terveellisempää kuin ulkomainen luomu. Meillä on niin puhdas luonto ja ilma ja käytetään vähemmän myrkkyjä. Eli kun katsoo että ostaa kotimaista, niin syö terveellisemmin kuin ostais ulkomaista luomua.
Hyvin on uponnut propaganda suomalaisen ruoan ylivertaisuudesta. Heti on vaara kemikaaleista, lääkejäämistäja mikrobeista, kun elintarvike tulee Suomen rajojen ulkopuolelta.
Eivätkö näin ajattelevat koskaan ihmettele, miten 99,93% maailman väestöstä (jotka siis eivät asu Suomessa), elävät ihan hyvin paikallisilla elintarvikkeilla? Useassa maassa vieläpä keskimäärin terveempinä ja keskimäärin vanhemmiksi kuin Suomessa?
Sanotaan että teidän lapset on mummolassa esim. kuusi tuntia viikosta. Viikossa on 168 tuntia eli 96% ajasta pilttinne syövät terveellisesti ja oikein.
Tuo 4% riittää siis tuhoamaan kaiken muuna aikana tekemänne "työn"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika helkutin monta järveä on tullut melottua pohjoisesta etelään. Koita jo uskoa, että kaikki eivät usko kanssasi samoihin myytteihin puhtaasta suomalaisesta luonnosta. Aivan taatusti olen kahlannut järviä sinua enemmän.
Ei kyse ole mistään myytistä, vaan omakohtaisesta kokemusesta. Tässä ei ole nyt ratkaisevaa määrä, vaan laatu. Sinä olet soudellut vain kusisissa paskavesissä. Minä olen viettänyt aikaani puhtailla luonnonvesillä, jotka ovat niin kaukana asutuksesta, ettei sinne ole edes teoriassa vointu päätyä mitään päästöjä.
Ja miten realistisena pidät sitä, että tuollaiselta alueelta saisi nostettua kalat suomen kansalle? Minä olen melonut myös kirkkaissa ja hyvälaatuisissa vesissä, mutta ne ovat valitettavan harvassa. Suurin osa myytävästä järvikalasta tulee eteläiseltä alueelta, ja totta vie se maistuu aivan pohjamudalta.
Mitä sekoilet? Minä en ole missään väittänyt, että näillä ruokittaisiin koko Suomen kansa. Kerroin vain, että Suomessa on myös puhtaita järviä. Aika hukassa olet elämässäsi, jos kuvittelet, että kalaa voi syödä vain, jos se ostettu kaupasta :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärsin, että appivanhemmat syöttävät nimenomaan höttöä. Ymmärtäisin herkkujen tarjoilun oikean ruoan päätteeksi. Makkarat ja nakit eivät todellakaan ole suotavaa ruokaa pääruoaksi.
Miksi eivät? Nakissa on lihaa, vettä ja suolaa. Mikä siinä on kamalampaa kuin vaikka lihapullassa?
Nakit ovat nitriiteillä höystettyä teurasjätettä vailla mitään ravintoaineita. Ei meillä lapset lihapulliakaan syö, vaan itsetehtyjä kana- tai kalapullia. Punaista lihaa ei syödä ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Sanotaan että teidän lapset on mummolassa esim. kuusi tuntia viikosta. Viikossa on 168 tuntia eli 96% ajasta pilttinne syövät terveellisesti ja oikein.
Tuo 4% riittää siis tuhoamaan kaiken muuna aikana tekemänne "työn"?
Riittää, kun se "laadukas ja terveellinen" ruoka ei olekaan ihan sitä mitä väitetään. Jos olisi, ei olisi mitään ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja miten realistisena pidät sitä, että tuollaiselta alueelta saisi nostettua kalat suomen kansalle? Minä olen melonut myös kirkkaissa ja hyvälaatuisissa vesissä, mutta ne ovat valitettavan harvassa. Suurin osa myytävästä järvikalasta tulee eteläiseltä alueelta, ja
No etköhän sinä ihan itse alkanut sönköttää jotain Inarin kalan syömisestä. Eli aika kaukaa saa sitä puhdasta ruokaa hakea.
Ei uskois että Suomessa on vielä ihmisiä, jotka pitää Norjan lohta terveellisenä
Kasviksia myrkytetään kasvinsuojeluaineilla, jotka tappavat tuhohyönteiset. Suomen luontoon satoi vuonna -86 Tsernobylin ydinjätteet, niin että porukka säteili vielä kymmeniä vuosia sen jälkeen. Että siitä vain sieniä pöytään ja round up kuorrutettua porkkanaa päälle. Se on terveellistä.
Nakit ovat nitriiteillä höystettyä teurasjätettä vailla mitään ravintoaineita. Ei meillä lapset lihapulliakaan syö, vaan itsetehtyjä kana- tai kalapullia. Punaista lihaa ei syödä ollenkaan.
Niin, ne halvimmat paskanakit, joita sinä ostat. Itse ostan aina kunnollisia nakkeja, joissa on lihaa eikä mitään nitriittejä. Sellaisiakin on kaupassa myytävänä, jos et lapsonen vielä tiennyt. Ovat ihan yhtä terveellisiä kuin ne sinun kanapullasikin. Ja tässä vasta uutispommi sinulle: on olemassa myös kananakkeja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luomu ei ole sen parempaa ruokaa kuin muukaan. Mitä haittaa siitä on lapset syö kerran viikossa jotain muuta kuin sinun päättämää ruokaa ?
Jep. Joskus uutisoitiin, että suomalainen normiruoka on terveellisempää kuin ulkomainen luomu. Meillä on niin puhdas luonto ja ilma ja käytetään vähemmän myrkkyjä. Eli kun katsoo että ostaa kotimaista, niin syö terveellisemmin kuin ostais ulkomaista luomua.
Hyvin on uponnut propaganda suomalaisen ruoan ylivertaisuudesta. Heti on vaara kemikaaleista, lääkejäämistäja mikrobeista, kun elintarvike tulee Suomen rajojen ulkopuolelta.
Eivätkö näin ajattelevat koskaan ihmettele, miten 99,93% maailman väestöstä (jotka siis eivät asu Suomessa), elävät ihan hyvin paikallisilla elintarvikkeilla? Useassa maassa vieläpä keskimäärin terveempinä ja keskimä
Ei nämä aivopestyt tajua että yli kahdeksan miljardia syö muuta kuin suomalaista "maailman puhtainta ruokaa" ja me suomalaiset olemme yksi maailman sairaimpia kansoja
No etköhän sinä ihan itse alkanut sönköttää jotain Inarin kalan syömisestä. Eli aika kaukaa saa sitä puhdasta ruokaa hakea.
Niin aloin. Miksi sinulle ottaa noin koville, että Suomessa saa myös puhdasta ruokaa, jos osaa sitä hankkia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä lapset syö päivähoidossa/ koulussa ? Tuskin siellä joka päivä on kanaa tai kalaa erikseen tehtynä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä teillä ovatkin. Meillä tehdään nakit ja makkarat itse omien possujen lihasta. Luonnonsuoleen tuupataan massaa, jossa on vain lihaa ja mausteita. Nitriitti ei kuulu meidän maustevalikoimaamme.
t. eri
Vierailija kirjoitti:
Niin aloin. Miksi sinulle ottaa noin koville, että Suomessa saa myös puhdasta ruokaa, jos osaa sitä hankkia?
Ei se mitenkään koville ota, tuo vain alkaa olla niin koomista saivartelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä lapset syö päivähoidossa/ koulussa ? Tuskin siellä joka päivä on kanaa tai kalaa erikseen tehtynä
Kasvisruokavaihtoeho on aina saatavilla.
t. niinikään punaista lihaa syömättömän perheen äiti
Vierailija kirjoitti:
Kasviksia myrkytetään kasvinsuojeluaineilla, jotka tappavat tuhohyönteiset. Suomen luontoon satoi vuonna -86 Tsernobylin ydinjätteet, niin että porukka säteili vielä kymmeniä vuosia sen jälkeen. Että siitä vain sieniä pöytään ja round up kuorrutettua porkkanaa päälle. Se on terveellistä.
Yli puolet Suomesta selvisi kyllä ilman säteilyä. Lappi ja Pohjois-Suomi ainakin.
Silti niitä tarjotaan koulussa ja päiväkodissa ihan normaalina ateriana. Koeta nyt vain kestää.