Saako taloyhtiö kieltää koiran kulkemisen ja oleskelun taloyhtiön puistossa/metsikössä?
Ymmärrän, että ei haluta koirien jätöksiä pihapiiriin ja kulkuväylille. En ymmärrä, että talossa asuva koira ei saa kulkea ja oleskella takapihalla ja sen takana taloyhtiön metsikössä, kun koira ei tee siihen jätöksiä. Voiko taloyhtiö tehdä koirakieltoalueen?
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me taloyhtiössä ollaan kielletty koirien ulkoiluttaminen mitenkään yhteisellä pihalla. Talossa on paljon lapsia jotka pelkää koiria ja niin monta kerta nähty se salaa ilta ja aamu koirien kusdtus että nyt riitti. Enemmistöllä päätettiin. On kyse omistusasummoista.
Itse te niitä pelkäätte ja inhoatte. Lapset oppii itkupotkut vanhemmiltaan, ja vanhemmat käyttää lapsia tekosyynä, mikä on minusta aivan todella raukkamaista. Minä haluaisin kieltää tuollaisilta kädettömiltä nilkeiltä lastenteon kokonaan, mutta minulla ei ole valtaa. Eikös olekin hyvä asia että kuka tahansa ei voi mielivaltaisesti kieltää toisia ihmisiä tekemästä asioita, vetoamalla yhteiseen tilaan? Nakki voi osua nimittäin sinuunkin.
Aivan saletisti näin. Lapset pääsääntöisesti tykkää
Huomaa, että pääsi on täynnä keltaista nestettä mitä myös kuseksi kutsutaan. Toivon elukallesi oikein pahaa sairautta, joka vie rahasi ja elukkasi kuolee. Sitä odotellessa.
Ei onnistu lainaaminen, mutta vastaan tuohon ihan käsittämän törkeään kommenttiin, jossa minua ensinnäkin haukutaan kusipääksi ja sitten toivotaan koiralleni oikein pahaa sairautta ja kuolemaa. Sairas olet päästäsi sinä, joka esität toiselle tällaisia toiveita. Toiveesi menee kyllä siinä mielessä harakoille, että minulla ei edes ole koiraa, eikä muutakaan eläintä, tai elukkaa, joiksi sinä niitä kutsut. Eläinrakas kyllä olen, toisin kuin näköään moni tällä palstalla.
Koiranomistajilla on joskus eri katsantokanta asioihin. Meillä rivariin muutti koiranomistaja joka pissatti koiransa toisen osakkaan marjapensaaseen ja jätöskasat pukattiin samaisen pensaan alle. Kun siitä huomautettiin niin "mitä se haittaa". Haittaselvityksen jälkeen koira pysyi omistajansa pihalla ja lenkitettiin kauempana.
Ei voi kieltää. Joku voi laittaa omatoimisesti kaiken maailman kylttejä mutta ei niitä tarvitse noudattaa. Esim läpikulku kielletty kyltit kerrostalon pihalla ei ole minkään lajin mukaisia Elli piha ole suljettu kokonaan aidalla ym.
Ei voi kieltää. Joku voi laittaa omatoimisesti kaiken maailman kylttejä mutta ei niitä tarvitse noudattaa. Esim läpikulku kielletty kyltit kerrostalon pihalla ei ole minkään lajin mukaisia ellei piha ole suljettu kokonaan aidalla ym.
Lapset leikkii muuallakin pihalla eikä vain hiekkalaatikolla. He juoksevat pihalla, leikkivät piilosta pensaiden seassa jne. Sen suhteen koirien pissattaminen on törkeää yhteisellä piha-alueella. Kyllä koiranomistajien sen verran pitää viitsiä että käyttävät koiransa muualla.
Mulle ihan sama missä rymyät kunhan keräät ne paskat etkä anna koirasi kuseksia esim. valotolppaa kumoon tai fillarinrenkaisiin/autonrenkaisiin. Tässä kunnassa on oikeasti syöpynyt jopa katuvalotolppia poikki koirankusesta, joka on hapanta.
Vierailija kirjoitti:
Lapset leikkii muuallakin pihalla eikä vain hiekkalaatikolla. He juoksevat pihalla, leikkivät piilosta pensaiden seassa jne. Sen suhteen koirien pissattaminen on törkeää yhteisellä piha-alueella. Kyllä koiranomistajien sen verran pitää viitsiä että käyttävät koiransa muualla.
Rakkien omistajat ovat lähtökohtaisesti erittäin TYHMIÄ, heillä ei ole aivoja ollenkaan. Heitä ei tietenkään haittaa sen elukan ripulipaskat ja kuset, mutta meitä muita haittaa. Lapset leikkivät joka paikassa, on todella mukava siivota näitä paskoja ja kusia vaatteista ja kengistä, en yhtään ihmettele, että näitä myrkkylihapullia heitellään ja toivotaan elukoiden suuhun.
Rakkien omistajat ovat alinta saastaa ja erittäin itsekkäitä kusipäitä. Eivät ota muita huomioon, enpä ota minäkään muuten enää, kommentoin joka kerta kun ovat tiellä, menkää muualle siitä norkoilemaan, mene muualle sotkemaan niitä kusia ja ulosteita, onpa tyhmä rakki näköjään omistajansa kaltainen tyhjäpää.
Vierailija kirjoitti:
Me taloyhtiössä ollaan kielletty koirien ulkoiluttaminen mitenkään yhteisellä pihalla. Talossa on paljon lapsia jotka pelkää koiria ja niin monta kerta nähty se salaa ilta ja aamu koirien kusdtus että nyt riitti. Enemmistöllä päätettiin. On kyse omistusasummoista.
Pihalla saa kulkea kotiin ja takaisin on siinä metsää tai ei. Tosi outoa että taloyhtiön piha on vain joitakin varten ja toisia ei. Toki jos tulee sakeampi tuotos sen kerää järkevät pois
Vierailija kirjoitti:
Lapset pelkää että salaa kusetetaan illalla ja aamulla? Joku ei nyt tuossa täsmää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakkien omistajat ovat lähtökohtaisesti erittäin TYHMIÄ, heillä ei ole aivoja ollenkaan. Heitä ei tietenkään haittaa sen elukan ripulipaskat ja kuset, mutta meitä muita haittaa. Lapset leikkivät joka paikassa, on todella mukava siivota näitä paskoja ja kusia vaatteista ja kengistä, en yhtään ihmettele, että näitä myrkkylihapullia heitellään ja toivotaan elukoiden suuhun.
Rakkien omistajat ovat alinta saastaa ja erittäin itsekkäitä kusipäitä. Eivät ota muita huomioon, enpä ota minäkään muuten enää, kommentoin joka kerta kun ovat tiellä, menkää muualle siitä norkoilemaan,
Sinun kakarasi häiritsee varmasti enemmän. Ei nekään saisi kulkea joka paikassa. Etkä häiriköidä muita vain siksi että hellä on lemmikki.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen lapsena leikkinyt poliisia ja rosvoa sunmuuta taloyhtiön pimeimmissä pusikoissa ja metsässä, enkä SILTI saastunut pihan koirista mitenkään. Aikana ennen kuin kaikki oli kiellettyä. Äitini oli tosin just tuollainen hysteerinen nuppitapaus kuin sinäkin, joten lapsille paljon jaksuja. Maailma ei nyt vain makaa just sun tavalla, se on raskas läksy.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi kieltää. Joku voi laittaa omatoimisesti kaiken maailman kylttejä mutta ei niitä tarvitse noudattaa. Esim läpikulku kielletty kyltit kerrostalon pihalla ei ole minkään lajin mukaisia Elli piha ole suljettu kokonaan aidalla ym.
"Taloyhtiö voi kieltää läpikulun, mutta tämä päätös tulee tehdä yhtiökokouksessa enemmistön äänestyspäätöksellä. Taloyhtiön pihalle saa pysäyttää kyltin, jossa todetaan läpikulun olevan kielletty, kunhan se on taloyhtiön päätös. Piha-alue on taloyhtiön hallinnassa oleva alue, ei julkinen, ja siksi ulkopuolisten pääsyä voidaan rajoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse te niitä pelkäätte ja inhoatte. Lapset oppii itkupotkut vanhemmiltaan, ja vanhemmat käyttää lapsia tekosyynä, mikä on minusta aivan todella raukkamaista. Minä haluaisin kieltää tuollaisilta kädettömiltä nilkeiltä lastenteon kokonaan, mutta minulla ei ole valtaa. Eikös olekin hyvä asia että kuka tahansa ei voi mielivaltaisesti kieltää toisia ihmisiä tekemästä asioita, vetoamalla yhteiseen tilaan? Nakki voi osua nimittäin sinuunkin.
Aivan s
Samat sulle, ole hyvä.
Kannattaa laittaa merkille jos naapurustossa on mielipuolia eläinvihaajia. Vastaisen varalle ja siksi että saattaa olla muutakin mt-häiriötä.
Meillä koiraa ei saa kusettaa nurmikolla, koska nurmikkoon tulee ruskeita läiskiä. Eikä myöskään asfaltille saa kusta, koska pikkulapset möyrivät milloin missäkin. Koiran kävelyttäminen pihalla on sallittu.
Paskaperseen? Mistäs sun paska tulee?. Mulkku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasten leikkialue voidaan tietysti kieltää koirilta. Muuten toimintanne kuulostaa kiusaamiselta. Millä tavalla lapsia pelottaa se myöhäisillan tai varhaisaamun pissatus?
Niinkuin aiemmin kirjoitin niin päätös pitää että uhteisellä pihalla ei koirat kuseksi . Sittenhän kaikki asukkaatkin voisisi käydä siellä kusella se on samaa kusta ja paskaa.
Kirjoitat juuri niin älykkään oloise
Minun terassin reuna on täynnä koiran pissaa. Kerran on pihalla ollut ripulit. En tiedä kenen. Enkä ole mikään koiran vihaaja. Mutta ne omistajat tekevät kaikkensa saadakseen ihmiset vihaamaan koiria...tai omistajia.
Valitettavasti ihmiset ei vaan tajua.
Itsekkäät paskat haluaa kieltää muilta lemmikit. Maalla sitä kuljettiin ja leikittiin niin navetoissa kuin talleissa, metsissä kuin missä rommakoissa. Luonto täynnä hyönteisten, pienten ja isojen eläinten, lintujen jäämiä ja jätöksiä. Ei sitä voi välttää. Vieläkin, eikä ne ainakaan sairaampia ole siitä syystä. Johonkin kieroutuneeseen ajatteluun tuo enin viittaa. kuin aiheelliseen pelkoon seurauksista. Itse opettaisin kaupunkikoiran haistamaan narkit. Ne on pelottavia.
Meillä on ap:n kaltainen asukas talyhtiössä. Säännöllisin välein viemme tontin takana olevalle metsäkaistaleelle lihapullia ja kauhistelemme sitä, miten koiria myrkytetään. Eipä tuo enää uskalla koiraansa päästää irralleen noin 7x40 m kaistaleelle.