Ärsyttää kun puolisoni selittää asioita ja tulkitsee kaiken valmiiksi
Ei ole tilaa omille ajatuksille ja mielipiteille. Haluan keksiä omat merkitykseni tai antaa olla merkityksetöntä.
Kommentit (43)
Jotkut miehet tulkitsee asioita välillä oudosti. Jos nainen ajelee rehottavan puskansa lähtiessään uimahalliin tai rantalomalle, että kehtaa olla uimapuvussa ilman että karvat tursuavat, on naisella suhde.
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi?
Pitää tulkita ja keskustella kaikki elokuvat vaikka joskus vain katson kun haluan rentoutua ja laittaa aivot narikkaan.
Kävin juuri yksin reissussa ja oli ihanaa kun kaikesta ei pitänyt keksiä jutun juurta ja maailman selitystä. Mies yleensä tekee jostain pienestä havainnosta tulkintoja "täällä on paljon veneitä. Täällä länsirannikolla on tällaista koska [laita tähän sosiaalipoliittinen luento].
"Kaikessa on syvempi merkitys."
Jos sellaisen niille väkisin haluaa keksiä.
Eli olet valinnut miehen josta et pidä? Ja nyt valitat siitä palstalla. Päästä mies vapaaksi ja anna hänen olla onnellinen oma itsensä.
Soita sille Juustopäitä:
Voit sä lopettaa?
Mä en jaksa kuunnella
Sun typeriä tarinoitas
Joo, joo, joo, joo
Kuinka kova jätkä oot
En milloinkaan sua saa uskomaan, kohta mua ei kiinnosta
Kuluttaa aikaa samaan vanhaan paskaan taas
Etkö voi käsittää että toiset ne tahtoo elää
Tahtoo itse ne nähdä, ei kuulla tai ymmärtää
Vierailija kirjoitti:
Eli olet valinnut miehen josta et pidä? Ja nyt valitat siitä palstalla. Päästä mies vapaaksi ja anna hänen olla onnellinen oma itsensä.
Oli aluksi kiehtova. Sitten väsähdin.
Vierailija kirjoitti:
Mistä voi tietää, kenestä pitää vielä vuosien päästäkin?
Ehkä olet vähän hidas ja yksinkertainen ja hän kompensoi puolestasi.
Kuullostaa, että miehesi perehtyy asioihin laajemmin ja yrittää selventää laajempaa kontekstia myös sinulle. Tietäen, ettet paljon lue tai seuraa dokumentteja kaikenlaisen realitysonnan sijasta.
Veikkaanpa, että ongelma ratkaisee itsensä vaihtamalla sinut tietämykseltään syvempään yksiköön, jonka kanssa voi käydä keskustelua muustakin kuin nakkikastikkeesta ja pyykinpesuvuorosta.
Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Onhan mieskin valinnut AP:n jostain syystä
Luulin olevani ainoa kenellä juuri tuollainen mies.
Ennalta-arvattava käytös ja puheet tuon synnyttää.
Mies ei vain jaksa kuunnella sitä samaa ääneen käytävää ajatusten tonavaa ja hyppää suoraan tutuksi tulleisiin johtopäätöksiin.
Vierailija kirjoitti:
Se on keskustelua voit sanoa vastaan
Meillä sama ja kun mä väitän vastaan, niin aina tulee vastaukseksi, että "jäkä jäkä,päläpäläpälä, aina sä alat jäkättää" ja mä taas sanon, "eipäs kun mä yritän vaan keskustella normaalisti".
Vierailija kirjoitti:
Kuvaile miehesi käytöstä? Tarvitsen lohtua.
Vierailija kirjoitti:
Miten siedät häntä? Vinkkejä?
Mulle meni vähän aikaa tajuta että mies sanoo asioita mitä jotkut muut on sanoneet musta. Ei ole siis ihan hänen omia juttuja vaan.
Kesti tajuta kun ei ne ole todenperäisiä sellaisenaan vaan melko ihmeellisedti tulkittu.
Jos minun mieheni olisi tuollainen, en olisi hänen kanssaan viihtynyt näitä kolmeakymmentä kuutta vuotta, olisin dumpannut jo kolmen viikon jälkeen. Hulluksihan minä olisin jatkuvassa pälätyksessä tullut.
Taisin osata valita hyvän kumppanin itselleni.