Tietääkö lapsesi mikä on LP-levy, porilainen, höyrynakki tai taksari?
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yykki, kaakki ja taksari. Siinä on oikein kunnon savolaista lässytyskieltä.
Jyväskylä ei ole savossa.
Jyväskyläläiset ovat umpisavolaisia. Eheytyminen lähtee tosiasioiden tunnustamisesta.
Eivät ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jyväskyläläiset ovat umpisavolaisia. Eheytyminen lähtee tosiasioiden tunnustamisesta.
Näin on. Joensuu, Jyväskylä ja Lahti ovat kunniakkaasti olleet savolaisuuden etuvartioasemia vuosituhansien ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä Jyväskylässä sanota yykki ja kaakki. Ne ovat eppu, toppu, kolkki, nelkki, viikki, kuukki.
Mistään ei saa niin hyvää taksaria kuin Jyväskylästä.
Vierailija kirjoitti:
Mistään ei saa niin hyvää taksaria kuin Jyväskylästä.
Nii kun muualla sitä ei saa ollenkaan vaan ruokia joiden nimessä on tolkkuakin.
Tietää älpyn mutta tuskin noita patrickitäniemien rasvapommiruokia.
LP-levy on Long Play-nettimedian podi, taksari on Uber-kuski, porilaiset asuvat Rauman naapurissa, vegenakin voi höyryttää Air fryerilla.
Eivät tiedä taksaria, kun en itsekään tiennyt ennen tätä ketjua.
Lp-levyjä on kuunneltu mökillä ja höyrynakkeja tehdään uudenvuodenaattona. Puoliso tykkää tehdä erilaisia täytettyjä(?) leipiä, joten lapset ovat oppineet niidenkin nimiä. Itselleni ei jää sellaiset mieleen mutta raumalaisena on tullut syötyä noita porilaisia, joten sen muistan minäkin.
Miksihän tämä pieni sanasto liittyi pääasiassa grilleihin? Oletko huolissasi, ettei nykynuoret käy grilleillä ja niitä vaivaa asiakaskato?
Olen 66 ja tiedän lp-levyn. Omistan niitä noin 500 kappaletta. Nuo muut ei sano minulle mitään.
Taksaria ei tunne Jyväskylän koko ulkopuolinen Suomi.
Taksaria ei varmaan tiedä, kun en tiedä minäkään. Tai olen käsittänyt että se on joku nakkigrilliaikainen ruoka jyväskylän suunnalla.
Höyrynakissa ja lp-levyssä ei ole mitään ihmeellistä. Porilaisen on nähnyt snagarilla kun luki ruokalistaa. En tiedä muistaako, siitä on kuitenkin useempi vuosi.