Helsingissä ei lama näy ja kulutetaan rahaa
Asun eräässä pks kehyskunnassa ja kävin eilen pitkästä aikaa Helsingissä. Yllätyin kun kahvilat oli täynnä, osaan jopa jonoa. Kaupoissa oli paljon väkeä ja he ostivatkin tavaraa. Kadut täynnä ihmisiä
Tältä palstalta saa kuvan että kaikki ovat rahattomia eikä mihinkään ole varaa, eipä näytä olevan totta. Ero omaan asuinpaikkaanikin oli todella iso
Kommentit (9)
Totta. Hyvinvointi on pitkään keskittynyt pk-seudulle tai muuhin isompiin kaupunkeihin. Pikkupaikkakunnat eivät tarjoa oikeastaan mitään nuorelle, jolla on tavoitteita elämässään joten he muuttavat pois.
Tämä palsta vaan kerään rahattoman aineksen yhteen, todellisuus vääristyy
Helsingissä ymmärretään kuluttamisen ja työpaikkojen yhteys. Landella keitetään omat kahvit ja itketään kun palvelut häviävät.
Yllättävän paljon on tyhjiä liiketiloja Helsingissä, enempi kuin 90 luvun lamassa. Ostavat asiakkaat ei näköjään ole enää availe katukaupan ovia.
Vierailija kirjoitti:
Yllättävän paljon on tyhjiä liiketiloja Helsingissä, enempi kuin 90 luvun lamassa. Ostavat asiakkaat ei näköjään ole enää availe katukaupan ovia.
Tämä totta, mutta edelleen ihmiset ovat valmiita maksamaan 5-7 eur kahvikupista. Hyvä niin
Itse asun Tampereella ja ei kyllä kuluteta jos ei ole pakko. Tosin on jo kaikkea. Kaikki ylimääräinen menee osakkeisiin. Leikattu 500 euroa ruokalaskusta, ei käydä ravintoloissa eikä kahviloissa. On pakko hankkia puskuria sillä ei pärjätä jos tulot laskee. Meillä on perhe ja lemmikkejä.
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä ymmärretään kuluttamisen ja työpaikkojen yhteys. Landella keitetään omat kahvit ja itketään kun palvelut häviävät.
Eivät itke. Monet ajaa autolla lähimpään kaupunkiin.
Minä olen syyslomaa viettämässä kylpylässä. Tämä on tupaten täysi lapsiperheitä. Kyllä ihmisillä on rahaa ja he kuluttavat.