Olen niin kyllästynyt pyykkikoneisiin!!!
Siis: Asuin mukavasti monta vuotta opiskelija-asunnoissa, joissa oli yhteinen pyykkitupa viereisessä talossa. En todellakaan halunnut omaa pyykkikonetta.
Sitten jouduin muuttamaan tietenkin valmistumisen jälkeen yksityiselle taloon, jossa ei ole mitään yleistä pyykkitupaa. Tästä on nyt 15 vuotta aikaa ja tässä ajassa minulla on jo kolmas pyykkikone menossa.
Paskamaisinta tässä on se, että niihin tulee aina jokin vika, jonka jälkeen en saa itse sitä luukkua auki. Nyt tänä aamuna kävi taas näin. Minulla on siellä koneen sisällä kaikki paremmat vaatteet ja nyt sitten pitää alkaa kuurata kylpyhuonetta ja eteistä paraatikuntoon jossain röntteissä, jotta saisin tilattua huomenna valmistajan palvelun auetessa jonkun korjaajan jostain ja saisin ne vaatteeni koneesta ulos.
Jos netistä etsii näihin ohjeita, niin päätyy aina jollekin Youtube-videoon, jossa joku ulkomainen ukko itse ruuvimeisselillä "näppärästi" ruuvaa koneen päältä tai takaa sitä auki tms. Minulla ei ole mitään osaamista tällaiseen enkä edes itse saisi sitä konetta siirrettyäkään.
Haluaisin vain koneen, joka toimisi. Tai vähintäänkin koneen, joka rikki mennessään kuitenkin antaisi avata sen luukun varsinkin sen jälkeen, kun olen laittanut siitä virrat pois ja hanan kiinni. Mikä ihmeen järki tällaisessa estossa on kenellekään? Kone vilkuttaa jotain F06:ta ja se nähtävästi estää samalla sen luukun hätäavaamisenkin ohjeen mukaan.
Haluaisin niin asua jossain, missä olisi yhteinen pyykkitupa. Ei tarvitsisi taistella näiden erimerkkisten koneiden kanssa eikä kuivattaa pyykkiä sisällä asunnossa.
Hanki päältä täytettävä kone. Ikinä ei ole ollut tuota ongelmaa.
Melkein 60 vuoden kokemus niistä. Yksilötkin kestäneet 15-25 v.