Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen niin kyllästynyt pyykkikoneisiin!!!

Vierailija
19.10.2025 |

Siis: Asuin mukavasti monta vuotta opiskelija-asunnoissa, joissa oli yhteinen pyykkitupa viereisessä talossa. En todellakaan halunnut omaa pyykkikonetta. 

Sitten jouduin muuttamaan tietenkin valmistumisen jälkeen yksityiselle taloon, jossa ei ole mitään yleistä pyykkitupaa. Tästä on nyt 15 vuotta aikaa ja tässä ajassa minulla on jo kolmas pyykkikone menossa.

Paskamaisinta tässä on se, että niihin tulee aina jokin vika, jonka jälkeen en saa itse sitä luukkua auki. Nyt tänä aamuna kävi taas näin. Minulla on siellä koneen sisällä kaikki paremmat vaatteet ja nyt sitten pitää alkaa kuurata kylpyhuonetta ja eteistä paraatikuntoon jossain röntteissä, jotta saisin tilattua huomenna valmistajan palvelun auetessa jonkun korjaajan jostain ja saisin ne vaatteeni koneesta ulos.

Jos netistä etsii näihin ohjeita, niin päätyy aina jollekin Youtube-videoon, jossa joku ulkomainen ukko itse ruuvimeisselillä "näppärästi" ruuvaa koneen päältä tai takaa sitä auki tms. Minulla ei ole mitään osaamista tällaiseen enkä edes itse saisi sitä konetta siirrettyäkään.

Haluaisin vain koneen, joka toimisi. Tai vähintäänkin koneen, joka rikki mennessään kuitenkin antaisi avata sen luukun varsinkin sen jälkeen, kun olen laittanut siitä virrat pois ja hanan kiinni. Mikä ihmeen järki tällaisessa estossa on kenellekään? Kone vilkuttaa jotain F06:ta ja se nähtävästi estää samalla sen luukun hätäavaamisenkin ohjeen mukaan.

Haluaisin niin asua jossain, missä olisi yhteinen pyykkitupa. Ei tarvitsisi taistella näiden erimerkkisten koneiden kanssa eikä kuivattaa pyykkiä sisällä asunnossa.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantsis varmaan katsoa ohjekirjasta tai netistä, mitä se koodi tarkottaa.

Vierailija
22/41 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro kaikki ne merkit, jotka sulla on mennyt muutamassa vuod3ssa vaihtoon 

Candy, Hoover ja nyt ilmeisestikin tämä Whirlpool. Se Hoover oli sellainen kuivaava ja ajattelin, että en ota enää sellaista, vaan jonkun yksinkertaisemman, jos se auttaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedä töpseli kokonaan koneesta irti 30min ja yritä sitten uudelleen. Ohjekirjassa pitäisi olla myös teksti, miten sen oven saa pois lukkotoiminnosta.

Vierailija
24/41 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Candy, Hoover ja nyt ilmeisestikin tämä Whirlpool. Se Hoover oli sellainen kuivaava ja ajattelin, että en ota enää sellaista, vaan jonkun yksinkertaisemman, jos se auttaisi.

Nämä on halpiskoneita, joten ei yllätä. Satasen kaksi kun laittaa lisää rahaa kiinni niin kone kestää.

Vierailija
25/41 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nuo on kaikki huonoja merkkejä. Kannattais maksaa vähän enemmän niin säästäisi pitkällä tähtäimellä.

Vierailija
26/41 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kantsis varmaan katsoa ohjekirjasta tai netistä, mitä se koodi tarkottaa.

F06/F6-virhekoodi viittaa ongelmaan, joka liittyy pesukoneen virtasyöttöön tai ohjausyksikköön.

Eli en saa tuolle itse yhtään mitään.

Vierailija
27/41 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh? 30v ollut pyykkikoneita, eikä ikinä tullut tällaista vastaan. Kaikki ollut sivusta täytettäviä, vaikuttaakohan asiaan? Siellä on ollut aina jotain luukun välissä, jos jumittaa. Harvinaista sekin jos ei ylitäytä.

Vierailija
28/41 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Vedä töpseli kokonaan koneesta irti 30min ja yritä sitten uudelleen. Ohjekirjassa pitäisi olla myös teksti, miten sen oven saa pois lukkotoiminnosta.

Ohjekirjassa käsketään sammuttamaan ne virrat, mutta ei siis auta. Kun laitan virran takaisin päälle, niin se virhekoodi vilkkuu uudelleen. Sitten ohjeessa sanotaan myös, että voisi kesken ohjelman saada auki sillä, että painaa sitä Start/taukopainiketta. No ei auta nähtävästi sekään. Ohjelmahan vieläpä ehti periaatteessa päättyä, mutta se virhekoodi tuli yhtäkkiä sen vilkkuvan END-sanan tilalle...

Vierailija
29/41 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos nyt jo uskot, ettei halvinta kannata ostaa. Jos ei tosiaan aukene niin huomenna sitten otat yhteyttä ammattilaiseen. Ikävä juttu, mutta elämä on.

Vierailija
30/41 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täh? 30v ollut pyykkikoneita, eikä ikinä tullut tällaista vastaan. Kaikki ollut sivusta täytettäviä, vaikuttaakohan asiaan? Siellä on ollut aina jotain luukun välissä, jos jumittaa. Harvinaista sekin jos ei ylitäytä.

Kyllä tämä on sivusta täytettävä eikä mitään ole luukun välissä. Ei ole myöskään ylitäytetty.

Vierailija
31/41 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Vedä töpseli kokonaan koneesta irti 30min ja yritä sitten uudelleen. Ohjekirjassa pitäisi olla myös teksti, miten sen oven saa pois lukkotoiminnosta.

Ohjekirjassa käsketään sammuttamaan ne virrat, mutta ei siis auta. Kun laitan virran takaisin päälle, niin se virhekoodi vilkkuu uudelleen. Sitten ohjeessa sanotaan myös, että voisi kesken ohjelman saada auki sillä, että painaa sitä Start/taukopainiketta. No ei auta nähtävästi sekään. Ohjelmahan vieläpä ehti periaatteessa päättyä, mutta se virhekoodi tuli yhtäkkiä sen vilkkuvan END-sanan tilalle...

Et halua edes yrittää vaan väitellä vastaan?

Vierailija
32/41 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama. Aina olen halvimpia pesukoneita ostanut eikä tuollaisat jatkuvaa ongelmaa ollut.
Itse epäilen, ettei AP lainkaan huolla konetta, vaikka se pitäisi tehdä kuukauden välein. Sitten kertyy sen verran töhnää ja muuta koneen sisälle ja päälle, että jumittuu.

Vierailija
33/41 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et halua edes yrittää vaan väitellä vastaan?

Mikä sinun ongelmasi oikein on? Juurihan minä kerroin tehneeni näin. Tosi kivaa alkaa vängätä toisen ihmisen kanssa, joka on jo valmiiksi ahdistunut tästä tilanteesta...

Vierailija
34/41 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siinä poistoputkessa/viemärissä mahdollisesti ongelmia? Jos viemäri ei vedä kunnolla, kone voi mennä seis. Se ei kylläkään liity luukkuun millään tavalla.

Jos se kone ei saa itseään tyhjäksi, se ei anna avata luukkua. Itse päädyin vaihtamaan koko koneen tämän takia, mutta se oli tosiaan turhaa, koska sama ongelma oli myös seuraavassa. Koneessa ei siis ole mitään vikaa, vaan viemärissä.

Vierailija
35/41 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, lopetan tämän keskustelun nyt tähän, koska minulle tulee tästä vain entistäkin pahempi mieli.  Hyvää sunnuntaita kaikille.

Vierailija
36/41 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko sä kokeillut käynnistää koneen uudelleen?

Kyllä. Ja ottaa virrat pois. Ja painaa sitä hätäavaukseen tarkoitettua nappia. Ja ottaa virtajohdon pois seinästä ja hanan kiinni. Mikään ei auta.

Kaipaan niin niitä taloyhtiöiden isoja pyykkikoneita, joissa oli sellainen ihan mekaaninen oven avaus, iso musta kierrettävä kahva.

Minkälainen sairas mieli kehittää pyykkikoneisiin tällaisen systeemin, että siitä ei saa luukkua auki ollenkaan, jos tulee virhetilanne?! 

Ei ne taloyhtiön isot pyykkikoneetkaan aina aukea, niissä on sähkölukko. Tai on ne saanut avattua pitkän ajan päästä. Linkoon on jäänyt useamman kerran vaatteet niin, että saanut ne vasta seuraavana päivänä, kun huoltoyhtiö on käynyt avaamassa laitteen. Taloyhtiön pyykkikoneen linkous on niin surkea, ettei ne vaatteet kuivu päiväkausiin ilman erillisen lingon käyttöä.

Hanki sellainen päältätäytettävä kone, missä on jossain ihan erillinen systeemi kannen avaamiseksi, meidän koneessa se oli nukkasihdin luukun takana. 

Vierailija
37/41 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok, lopetan tämän keskustelun nyt tähän, koska minulle tulee tästä vain entistäkin pahempi mieli.  Hyvää sunnuntaita kaikille.

Sait toimivan neuvon yllä. Ole hyvä.

Vierailija
38/41 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko siinä poistoputkessa/viemärissä mahdollisesti ongelmia? Jos viemäri ei vedä kunnolla, kone voi mennä seis. Se ei kylläkään liity luukkuun millään tavalla.

Jos se kone ei saa itseään tyhjäksi, se ei anna avata luukkua. Itse päädyin vaihtamaan koko koneen tämän takia, mutta se oli tosiaan turhaa, koska sama ongelma oli myös seuraavassa. Koneessa ei siis ole mitään vikaa, vaan viemärissä.

Jotain tällaista miettisin. Jos kolmessa koneessa on peräkkäin ongelma, jota muilla ei ole ikinä, tuskin syynä on kone, vaan joku muu asia. 

Vierailija
39/41 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä nukkasihdin vieressä on kahva millä luukun saa pakotettua auki. 

Sitten nukkasihti ja poistoputki kannattaa putsata, todennäköisesti kone toimii kun ne saa tehtyä. Ei tarvitse huoltoukkelia.

Vierailija
40/41 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama. Aina olen halvimpia pesukoneita ostanut eikä tuollaisat jatkuvaa ongelmaa ollut. Itse epäilen, ettei AP lainkaan huolla konetta, vaikka se pitäisi tehdä kuukauden välein. Sitten kertyy sen verran töhnää ja muuta koneen sisälle ja päälle, että jumittuu.

En ole ikinä huoltanut pesukoneita, jos nukkasihdin puhdistusta ei lasketa. Se on riittänyt, eikä yhdenkään koneen luukku ole jäänyt kiinni. 

Aloittaja päätti lopettaa keskustelun. Ei kuitenkaan kertonut, mikä tuo vikakoodi on eikä sitä, onko jo nukkasihdin puhdistanut ja tarkistanut, että poistopumppu ei ole jumissa. Sitä kautta saa veden pois ja ehkä luukunkin sitten auki, kun sisällä ei ole vettä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yhdeksän