Mihin te oikein tuhlaatte rahanne, jos ei ole muka varaa olla kotona muutamaa hassua vuotta kun lapsi pieni??
Kommentit (23)
Vierailija:
Eipä kai se tuollaisiin pikkusummiin elämä kaadu?Itse tienaan parhaimmillani 10 000 kuussa, liiton työttömyyskorvaus olisi noin 2 500 euroa, mutta eipä se elämä silti siihen kaatuisi.
Jos vuokra on 1000 euroa, ja olet itse kotihoidon tuella tuossa tilanteessa,
niin kyllä elämä siihen kaatuu.
1200 + kotihoidontuki ja lapsilisät, ikävä kyllä se ei riittäisi mitenkään perheen elämiseen.
Sulla varmaan siitä tulosta jää koko ajan jotain säästöönkin, niin eipä silloin elämä siihen kaatuisikaan.
lapseni mielenterveys ja mukavuus kärsivät hänen ollessaan lyhyitä päiviä osa-aikahoidossa sukulaistädillä. Minulla kovalla vauvalla hankittu työpaikka, jossa halusin jatkaa myös tulevaisuudessa, vastaavia työpaikkoja on vain muissa kaupungeissa eli kovinkaan kivaa lapsille että isukki ja äiti asuvat erillään.
Lapsi rakastaa hoitokavereitaan ja mieluusti menee hoitoon.
Vierailija:
Luitko oikein, neljä vuotta eron jälkeen ositus tekemättä. Vittumaisen miehen kanssa se voisi kestää vikka 20 vuotta. Tai olisihan se ositus tehty vaikka heti, jos olisin antanut exälle koko omaisuutemme.
Ja että minulla oli ikää jo yli 35 vuotta, ei ole montaa vuotta aikaa tehdä lapsia. Samoin takana useampi keskenmeno, raskauksien onnistumisprosentti ei suinkaan kasva iän mukana.
Ja sen ekan kanssa ehdin olla 15 vuotta, nykyisen kanssa jo 7 vuotta, ja onnellisia ollaan edelleen.
Uskoisin kyllä, että tiesin koska oli oikea aika lapsille ja lomautus / työttömyyskorvausta lukuunottamatta mitään sossun rahoja ei ole koskaan saatu. Yhteiskunnan tuet ovat rajoittuneet meillä lapsilisiin ja äitiys/vanhempainrahaan, ja olen minäkin muutamalta kuulta saanut kotihoidontukea.