Te, joilla kissa, pesettekö kissanne hampaat?
Kommentit (33)
Pesee itse. Sillä on oma sähköhammasharja.
Luin netistä, että kissan hampaat pitäisi pestä. En ollut aikaisemmin kuullut. Siksi kyselen.
Ap
Pesin pienestä pitäen, itse tuli pesupaikalle lavuaarin reunalle ja piti suun auki
Kokeiltiin jonkin aikaa. Ei oikein tullut mitään. Olisi pitänyt pennusta asti opettaa kissalle että se on ok. Kissa tuli minulle vasta parin vuoden ikäisenä.
Meidän Misse harjaa itse pikkuharjalla.
Tottakai. Pepsodentilla ja sähköharjalla. Lisäksi langataan hammasvälit joka toinen päivä.
En, vaikka eläinlääkäri sanoi että pitäisi :(
Pari vuotta sitten kissalta piti poistaa pari hammasta ja silloin kuulin ensimmäisen kerran. Tuon jälkeen tosin ongelmiakaan ei ole ollut.
Joo yritin pestä ison kissan hampaita oli Tiikeri, haamuna tänne kirjoittelen.Mitenkä akvaariokalat pesettekö te niitä vai syöttekö te niitä, on näet helppo saalis eikä tarvitse kalastuslupia hommata.Voiko niitä pyytää verkolla ,oletteko testanneet korkkionkea mitenkä ne reakoi siihen?
Kyllä pitäisi yrittää edes, kissoilla on paljon tuskallisia hammasongelmia. Mutta ei siitä opettamisesta tullut mitään aikuisten kissojen kohdalla. Myöskään hampaita hoitavia raksuja en saanut kissoja syömään, joten hampaiden poistoihin jouduttiin usein 😢
Isoin kolli kyllä oppi ottamaan minulta senkat käsivarresta sen verran räväkästi, että jouduin muutaman kerran tikkauttamaan haavat 😂 Kollilla pysyikin hampaat terävinä loppuun asti, yli 20 v.
Pestään joka toinen päivä. Istuu nätisti sylissä, kun harjataan hampaat sivuilta sen omalla pikkuhammasharjalla. Opetin tähän vasta muutaman vuoden iässä, mut hienosti on mennyt!
Loukutan Kettuja ja Supikoiria ja sitten pesen niiden hampaat ja päästän vapaaksi.
Se on niin sääli, että lemmikkejä voi ottaa kuka tahansa, eikä tällainen perusjuttu ole tiedossa. Enkä halua syyllistää, kun ei tästä yleisesti puhuta. Lisäksi kaupan kissan ruuissa on SOKERIA, eli hampaat menevät pilalle varmasti.
Vierailija kirjoitti:
Kokeiltiin jonkin aikaa. Ei oikein tullut mitään. Olisi pitänyt pennusta asti opettaa kissalle että se on ok. Kissa tuli minulle vasta parin vuoden ikäisenä.
No kyllä sen ymmärtää, ettet vielä parin vuoden ikäisenä osannut harjata kissan hampuja.
Vierailija kirjoitti:
Se on niin sääli, että lemmikkejä voi ottaa kuka tahansa, eikä tällainen perusjuttu ole tiedossa. Enkä halua syyllistää, kun ei tästä yleisesti puhuta. Lisäksi kaupan kissan ruuissa on SOKERIA, eli hampaat menevät pilalle varmasti.
Sepä hauska tietää.
Onneksi 15-vuotias kissani ei ole tästä kuullut, mokoma pyydystää jyrsijöitäkin vielä melkein päivittäin ja rusauttaa niiltä hampaillaan niskat poikki.
Minä vien myös kissan pytylly kun se ilmoittaa että olis aika vetää tortut pönttöön.Uroskissalta pesen myös kullin kun se on niin laiska ettei sitä itse nuole puhtaaksi.Lopuksi nauran paskaisen naurun tyhmille ihmisille, terveisiä kissalta miau.
Ei niitä ennenkään ole pesty. Sairasta.
Pesen joka päivä kissoiltani hampaat. Niillä on jokaisella oma hammasharja, joka laitetaan pesijän sormeen. Se on kätevä ja toimii hyvin.
https://www.prisma.fi/tuotteet/110743942/oxyfresh-hampaidenhoitopakkaus…
Joo ja lapset on kohta kakkosluokan kansalaisia perheessä kun se lemmikki nousee ykköspalille
Juu, joka päivä.