Mitä ajattelet ihmisestä joka ei ole käynyt lukiota?
Kommentit (36)
Lopetapa trollaaminen heti alkuunsa. Ajattelen että lukio on jatkettu yläaste niille jotka eivät vielä tiedä mitä ammattia haluavat opiskella.
En haluaisi olla ennakkoluuloinen, mutta kaikki tuntemani lukion väliin jättäneet ovat kovin pölösiä.
Vierailija kirjoitti:
Lukiota ei kannata käydä jos ei jatka yliopistoon
Et vastannut kysymykseen.
Ai niin kuin Renny Harlin tai Jari Sarasvuo?
Vierailija kirjoitti:
Päinvastoin. Lukio kannattaa käydä kaikissa tilanteissa. Mistään ei saa vastaavaa yleissivistystä.
Vierailija kirjoitti:
Ai niin kuin Renny Harlin tai Jari Sarasvuo?
Juurikin näin.
En mitään erikoista. Olen itse merkonomi, koska halusin kivan loweffort toimistoduunin. Sittemmin alkoi raha kiinnostamaan ja työskentelen varastossa.
Jos lapseni olisi käynyt pelkän lukion eikä kaksoistutkintoa ammattilukiossa, olisimme joutuneet tilaamaan monta kertaa kalliin asentajan tekemään jonkun pikkuhomman.
Enemmän arvostan lasteni ammattikoulutusta. Lukio on täysin turha, jos sen jälkeen ei ole jatkanut opintoja pitemmälle. Vaikka sitten ammattikoulussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päinvastoin. Lukio kannattaa käydä kaikissa tilanteissa. Mistään ei saa vastaavaa yleissivistystä.
Suoraan ammattkouluun menemiseen verrattuna pääsee kolme vuotta myöhemmin työelämään
Vierailija kirjoitti:
Kyllä yleissivistystä tarvitaan muuallakin.
Kadun, että menin lukioon hukkaamaan kolme vuotta. Tekulle olisi päässyt keskikoulupohjaltakin. Mutta kukaan ei osannut neuvoa asiassa...
Itsellä jäi lukio väliin. Polku oli ammattikoulu, muutama vuosi työelämää ja sitten AMK. Yleissivistystä on sitten tarttunut matkan varrella.
Vierailija kirjoitti:
Menkää ammattikouluun
Useimmat opiskelee ammatin lukion jälkeen.
Sinulle ilmaa, elikkäs tarpeellisia.
Uskon että ap on elämässään tarvinnut useankin lukioa käymättömän palveluja, onkohan semmonen henkilö ajatellut et siinä hiihtää taas joku kirjanoppinu käsi...
Juu äntöstänt!
Olen aina ollut lukio-opintojen kannattaja, että myöhemmin voi käydä mitä vaan muita kouluja siihen lisäksi. Vielä aikuisenakin.
Mutta onko nykyään tilanne sellainen, että woketus ja raha ohjaa sitäkin?
Osaako joku arvioida puolueettomasti ja neutraalisti nykyajan oppisisältöjä? Onko koulutus yleissivistävä, vai annetaanko sieltä vain malli, että näin sinun pitää ajatella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä yleissivistystä tarvitaan muuallakin.
Tarvitaan kyllä, mutta sitä voi hankkia muutenkin kuin tuhlaamalla kolme vuotta sen hankkimiseen
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä yliopiston olen käynyt vaikken ole lukiota käynyt.