Taas pitää talvi palella
Kommentit (29)
Suomi on kylmä maa suurimman osan vuodesta, yksi kuukausi on lämmintä vuodessa... niin se ilmasto on kylmentynyt...
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
Mä en tykkää Suomesta. Ainoa hyvä vuodenaika on kesä.ap
Eikö mörskään saa lämmitystä? Eikö ole talvivaatteita?
No en tykkää minäkään, mutta minkäs teet kun ei muuallekaan pääse. Inhottava aika, josta vaan selvittävä parhaansa mukaan. Päivä kerrallaan.
Vierailija kirjoitti:
Eikö mörskään saa lämmitystä? Eikö ole talvivaatteita?
Ei auta. T. Eri
Eikös tulevasta talvesta ole ennustettu samanlaista takasyksyä kuin viime talvikin oli?
Niin? Jos ei ymmärrä lämmittää torppansa tai hankkia asianmukaista vaatetusta niin tyhmästä päästä kärsii koko ruumis. Sinullahan se jatkuva kärsimys kaikessa on ihan normaalia arkea joten vittuako taas valitat.
Jep. Väsyttää jo nyt. Mitä vanhemmaksi tulen, sitä enemmän kärsin talvesta. Vaikka olisi villavaatteitakin päällä!
Luulisi että tuon ikäinen, suomessa asuva ihminen osaisi pukeutua sään mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Niin? Jos ei ymmärrä lämmittää torppansa tai hankkia asianmukaista vaatetusta niin tyhmästä päästä kärsii koko ruumis. Sinullahan se jatkuva kärsimys kaikessa on ihan normaalia arkea joten vittuako taas valitat.
Kyllä sitä lämmitetään ja on lämpimät vaatteet. Reuma vaan ei tykkää.ap
Mullakin kämpillä jo nyt 17 astetta "lämmintä", mitähän sitte talvella? Juu, villasukat ja kerrospukeutuminen on käytössä mutta ei vaan tunnu riittävän. Kiva kun taloyhtiö säästää lämmityskuluissa.
Toiset kestää kesää ja toiset talvea paremmin. Oletteko miettineet, mikä yhteys näillä on siihen milloin olette syntyneet? Ei se välttämättä ole toki niin yksioikoista, mutta kun seuraa perheenjäseniä, sukulaisia, ystäviä, tuttavia tms. niin aika paljon heissä menee juurikin niin että ne keväällä/ kesällä ja syksyllä/ talvella syntyneet vaikuttavat sietävän parhaiten sitä vuodenaikaa, jolloin ovat syntyneet.
Meillä esim. niin, että ainakin kaksi talviaikaan syntynyttä sietävät paremmin just sitä kylmää. Itse olen syntynyt keväällä ja inhoan kylmää.
Joo tulis vaan kunnon paukkupakkaset ja jatkuisi mahdollisimman pitkään.
Jotkut palelevat, vaikka laittaisivat koko vaatekaapin sisällön päälleen. Ja sltten tulee vielä päälle sellainen kylmänhiki, inhotus sentään! Se on vaan kait joku ihon herkkyys, joka tuollaista aiheuttaa. Toisilla on vahvempi iho/ kylmän ja kuuman sieto. Eipä sitä pysty ymmätämään, jos ei itse ole samanlainen.
Itselläni yksi tuttava, jolla ns. parkkinahka. Ehkä se on joku verenkiertojuttu tms.
Rakenna asuntosi sisälle toinen asunto jo vain on lämmintä.Taikka poraa syvä reikä ja päästä kämppääsi maanytimestä pulppuavaa sulaa laavaa eiköhän ole jo melko lämmintä.
Turhahan tänne on mitään kirjoittaa, kun suurin osa näkee vaan oman kokemuksensa asiasta kuin asiasta.
Miksi?