Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä voisimme vielä säästää? Listataan järkeviä säästökohteita.

Vierailija
18.10.2025 |

Tähän saa siis listata asioita, joista säästämisessä ei aiheutuisi kohtuutonta haittaa kenellekkään, ja jotka ovat oikeudenmukaisia.

Minusta koulujen uimaopetus on täysin turhaa, ja pitäisi laittaa vanhempien vastuulle. Paljonkohan siihenkin menee ylimääräistä rahaa?

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritystuet pois isoilta yrityksiltä. Yli 3000 eläkkeet leikkuriin. Kansanedustajien määrä rajataan puoleen ja sopeutusrahan lakkautus.

Vierailija
22/67 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtio voisi palkata henkilöitä jotka mittaavat autoilijoiden ylinopeutta. Ylinopeutta ajaville voisi antaa sakon. Tällä olisi työllistävä vaikutus, valtio saisi sakoista tuloja ja onnettomuuksien uhrien hoitomenot pienenisivät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritystuet. Normaali yritys saa rahoitusta pankista jos sellaista tarvitsee. Lentoliikenteen tukeminen eli lennetään jos se on kannattavaa yritykselle. Maataloustuet, ruokaa voi ostaa muualtakin jos hinta on liian korkea kotimaassa. 

Vierailija
24/67 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konsulttien ja viestintätoimistojen käytön kielto valtiolla ja kunnissa. Jos joku ei osaa työtään, voi maksaa näiden kulut itse tai hakea kyvyilleen sopivampaa työtä. 

Vierailija
25/67 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömille järjestetyt koulutukset ym. toiminta. Täyttä rahan ja ajan haaskausta.

Pupuleikkikoulutukset ovat nöyryyttämistä.

Vierailija
26/67 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Konsulttien ja viestintätoimistojen käytön kielto valtiolla ja kunnissa. Jos joku ei osaa työtään, voi maksaa näiden kulut itse tai hakea kyvyilleen sopivampaa työtä. 

Tämä on hyvä leikkauskohde. UPI:n Hiski Haukkala olisi saanut ne 10 000 veronmaksajalle maksaneet selitykset vaikka ChatGPT:n ilmaisversiolta alle 10 sekunnissa. Vielä halvemmaksi olisi tullut rehellisyys. UPI:ssa on jo omasta takaa viestintäasiantuntija, mutta palvelu oli muka pakko hankkia entisen työkaverin firmasta. 

Vierailija
27/67 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömille järjestetyt koulutukset ym. toiminta. Täyttä rahan ja ajan haaskausta.

Työvoimakoulutuksen on täysin vapaaehtoisia ja niihin hakeudutaan itse. En tiedä mitä koulutuksia sinä tarkoitat. Työnhakuvalmennukset kestää 5 päivää ja on monille hyvin hyödyllisiä. Uravalmennukset, lupakorttikoulutukset. Jollekin alalle suuntaavat koulutukset ja tutkinnot tai tutkinnonosat.

Miten voi sanoa, että olisi parempi ellei näitä olisi.

Päinvastoin. Tarvitaan paljon enemmän kuin nyt.

Vierailija
28/67 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse säästänyt seuraavasti:

- Taxi Helsinki ja Lähitaksi vaihtunut Überiin ja Bolttiin

-Vain yksi ateria ravintolassa päivittäin. Ennen kaksi

- Ei enää erikoisoluita ja perus-lageria

Vierailija
29/67 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on hyvä leikkauskohde. UPI:n Hiski Haukkala olisi saanut ne 10 000 veronmaksajalle maksaneet selitykset vaikka ChatGPT:n ilmaisversiolta alle 10 sekunnissa. Vielä halvemmaksi olisi tullut rehellisyys. UPI:ssa on jo omasta takaa viestintäasiantuntija, mutta palvelu oli muka pakko hankkia entisen työkaverin firmasta. 

Tämä on niin totta. Ymmärtäisin jos sillä 10 tonnilla olisi saatu vaikka 20 tonnin säästö. Mitä minä veronmaksajana sain 10 tonnin konsulttipalkkiolla? Parempaa valehtelua.

Vierailija
30/67 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tola 10 tuhannella sai tunnin valmennusta ja ohjeen, älä valehtele.

Kaverille 10 tuhatta.

Vierailija
31/67 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistetaan kansanedustajien verottomat kulukorvaukset ja asutetaan ne parakkikylään Kehäteiden varsille.

Vierailija
32/67 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on niin totta. Ymmärtäisin jos sillä 10 tonnilla olisi saatu vaikka 20 tonnin säästö. Mitä minä veronmaksajana sain 10 tonnin konsulttipalkkiolla? Parempaa valehtelua.

Me maksetaan nämä kaverien keskustelut.

Vierailija
33/67 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä voisimme vielä säästää?......voiko mäyräkoiran luontoon päästää..

Vierailija
34/67 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjastot pitäisi lakkauttaa ja varsinkin kirjastobussit

Vierailija
35/67 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen täytyy tehdä sisäinen. Devalvaatio eli leikata palkkoja julkisella sektorilla...

Se on ainut keino suomessa...jokaisessa budjettiluokassa suurin menoerä on palkat..

Tämä tarkoittaa elintason laskua mutta vaihtoehtoa ei ole

Vierailija
36/67 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnat lakkautettava 7 lääniksi ja niihin hv-alueet elyt avit ym ,pysyviä säästöjä varovaisesti arvioiden 7 miljardia per vuosi (hallintohimmelit, rakennukset jne...)

Kaksikielisyys noin 1 miljardi

Vierailija
37/67 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäillyt ja "uhri" asuvat Suomessa - Voikohan sepitteellä, johon on sepitelty neljä miestä, tienata yli satatuhatta euroa puhtaana käteen, joka maksetaan Suomen verokertymästä? Pian nähdään: https://yle.fi/a/74-20189075

Vierailija
38/67 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työvoimakoulutuksen on täysin vapaaehtoisia ja niihin hakeudutaan itse. En tiedä mitä koulutuksia sinä tarkoitat. Työnhakuvalmennukset kestää 5 päivää ja on monille hyvin hyödyllisiä. Uravalmennukset, lupakorttikoulutukset. Jollekin alalle suuntaavat koulutukset ja tutkinnot tai tutkinnonosat.

Työvoimakoumituksissa voi säästää järjestämällä koulutuksia verkkokursseilöa jossa työttömät opiskelee kotonaan 

Vierailija
39/67 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlainen urheilun tukeminen. 

Vierailija
40/67 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työvoimakoumituksissa voi säästää järjestämällä koulutuksia verkkokursseilöa jossa työttömät opiskelee kotonaan 

Sellaisia on.

Nyt on säästetty niin paljon, ettei työttömille ole kuin keppiä. Kaikki palvelut on poissa.