Monipuolisuuden puute arkitavaroissa.
Mua hämmästyttää miten Suomi loistaa monipuolisten tavaroiden puutteessa. Ei mikään ihme että ostetaan vain netin kautta.
Meillä on vain nää ankeat Prismat ja Cittarit. Nekin on niin manipuloituja. Pelkkää kalliita brändejä ja rumia kuoseja. Kodikkuus ja perusjutut puuttuvat. Fiskarsin järkyttävän huonolaatuisia muovisia keittiön välineitä ja julkkisten naamoja.
Alusvaateosasto sama juttu. Pari laaria jossa on yhdet tietyt sukat tai alushousut, ei ole kokojakaan. Ihan kuin sioille laitettu halpis laarit.
Paljon matkustaneena olen huomannut että muissa maissa, ihan sama mihin menee niin on aivan valtava määrä erilaisia kauppoja erilaisille tarpeille ja asioille, erivärisinä, eri kokosina. Kaikille löytyy jotain. Siellä on niin kiva kun ei olla niin brändien ja trendien orjia eikä kauppias hiero niitä päin naamaa.
Meillä esimerkiksi sukkakauppoja, kodin ja siivous liikkeet loistavat poissaolollaan eli sellaisia jossa myydään erilaisia makuuhuoneen ja olohuoneen tekstiilejä erilaisissa väreissä ja kuoseissa, siivousliikkeet jossa on laaja valikoima kaikennäköistä mitä arkeen tarvitsee.
Pyjama ja leluliikkeet, askartelukaupat, lastenvaateliikkeet?? Kohvehtikaupat, leipä kaupat. Ulkomailla on jopa kokonaisia kerroksia tiettyä tavaraa. Jos tarvitset jotain niin sä myös löydät.
Suomessa taas masentuu vain valikoiman ja peruslaadun puutteeseen.
En jaksa kuulla selitystä ettei oo ostajia. Ei todellakaan. Yhtä hyvin suomalaiset innostuvat jos asiakaspalvelu pelaa ja on valikoimaa!!
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi käydä joskus jossain muuallakin kuin vaan siellä Prismassa ja Citymarketissa....
missä on muita kauppoja? Jos ehdottaisitte.
No isommista liikkeistä stocka ainakin , ja sokos. Ei taida pikkukaupungeisda olla.
Suomalaisissa kaupoissa on tosiaan onnettomat valikoimat ja hinnat aivan liian korkeita laatuun nähden. Kuitenkin jotkut kehtaavat itkeä ja haukkua, kun toiset tilaavat Temusta. Onneksi on tosiaan netti. Tilaan jatkuvasti kaikenlaisia tuotteita eri puolilta maailmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi käydä joskus jossain muuallakin kuin vaan siellä Prismassa ja Citymarketissa....
missä on muita kauppoja? Jos ehdottaisitte.
Sivusta vaan, että ei täällä ole lisäksi muita kuin Kärkkäinen ja Halpa-Halli, joten mitähän kauppoja tuo edellinen tarkoitti?
tampereella on suklaapuoti ja artesaani suklaata,tallipiha, jotain pieniä putiikkeja on ympäri suomea, on joissa tuotteita tuoto ranskasta tai yleensä ulkomailta. usein hinta on sitten kovempi.
itse tykkään värikäästä englantilaistyylistä monsuun, aldi jne inhoan muumi tuotteita,ne ei ole aikuisen ihmisen juttuja.joskus ainoat gollege vaatteet mitä tarjolla on joko muumi tai joku räikeä urheiluprintti.just monipuolisuuden puute.
joko kiskurihintaa tai temu laatua. keskilaatu ja vaihtelu puuttuu täysin
.ikävä anttilaa ja stocmannia joissa aikoinaan erikoisempaa tuotetta.
Vierailija kirjoitti:
Tuo "halpalaarit sioille", olen tässä vähän samaa mieltä.
Minulla (olen nainen) on jalankoko 41.
Prismasta ja cittarista sukkahyllyllä löytyy naisille vain kokoa 39. Katsokaa vaikka ensi kerralla.
Ei nyt siis ihan sikoja, mutta siis kaikki naiset olisivat samaa kokoa. Ei muuta kuin valtion perunapelloille vaan, kommmunismi kukoistaa
Höpöhöpö, mun sukkalaatikossa useimmat sukat on kokoa 39-41. Ihan on Cittarin, Tokmannin ja Prisman valikoimaa. Se, että alelaareissa alusvaatteet on koko XL ja XXL kertoo taas päinvastoin, että monet ihmiset ei ole siankokoisia. Sinne alelaariin kun päätyvät/jäävät jäljelle ne koot, jotka eivät ole tulleet myydyksi normaalihinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka moni kaipailee täällä laadukkaita tuotteita niin keskimääräinen suomalainen ostaa kaikkein halvinta ja ruminta. Hintavammat kauniit tuotteet ovat suorastaan epäilyttävää pröystäilyä.
täällä ei nyt puhuttu laadukkaita ja kallista tuotteista vaan kirjavammasta valikoimasta ettei kaikki mee aina trendien mukaan.
Se nyt vaan menee niin, että kirjavampi valikoima = laadukas ja varsinkin kallis, koska myyjä joutuisi hankkimaan pienempiä eriä, jolloin hinta on kalliimpi ja tuotteita jäisi enemmän myymättä, koska kaikki koot ja mallit eivät kävisikään kaupaksi.
Vierailija kirjoitti:
Prismasta ja cittarista sukkahyllyllä löytyy naisille vain kokoa 39. Katsokaa vaikka ensi kerralla.
Ei nyt siis ihan sikoja, mutta siis kaikki naiset olisivat samaa kokoa. Ei muuta kuin valtion perunapelloille vaan, kommmunismi kukoistaa
Minullakin on jalan koko 41. Juuri nyt on jalassani sukat, jotka ostin viime viikolla Prismasta. Kokoa 39-42. Naisten osastolta. Eivätkä olleet edes ainoa vaihtoehto. Onko meidän ja teidän Prismassa ihan eri valikoima?
Back to seventies! Mun lapsuudessa ei ollut vielä hypermarketteja, Sokos ja Stockmann ainoat tavaratalot (joissa muuten edelleen on ne laajat valikoimat ja esim naisten ja miesten vaatteita, kenkiä ja asusteita sekä petivaatteita valtavat osastot). Ruuat ostettiin pienistä ruokakaupoista, kosmetiikka kemikalioista, kukat kukkakaupasta, kengät kenkäkaupoista, herkut herkkumyymälöistä (Koskilinnan kahvikauppa), alusvaatteet liiviliikkeistä jne. Nämä eivät olleet mitään ketjumyymälöitä, joita on nykyään liki joka kaupungissa vaan ihan yksityisten omistamia kauppoja. Vasta kasarilla tuli hypermarketit, jotka vähitellen söivät erikoiskaupat. Kyllä Tampereen kokoisessa kaupungissa ainakin on vielä niin suklaapuoti, teekauppa, kahvikauppa, leipomonmyymälöitä, alusvaateliikkeitä, nahkatavara (laukkuja, lompakoita ym) kauppoja, Finlaysonin myymälä josta saa petivaatteita, pyyhkeitä, ym.
Vierailija kirjoitti:
"Naisten" sukkia löytyy kyllä ainakin 39-41 kokoon saakka. Lisäksi sukkia voi pitää tosi joustavasti, itsellänikin esim falken sukkia 37 kokoa vaikka kengät on 40.
Sitä paitsi... Osta nyt herraisä "miesten" sukkia jos tarvitset isompia, ei _sukissa_ nyt hitto vie tarvita erilaisia eri sukupuolille! Ei moni valmistaja edes luokittele niitä sen ku menin sukupuolille, vaan kokojen mukaan...
Ongelma on juuri siinä, kuten ap kuvaili, että ne samat harvat tuotteet on monessa kaupassa, eikä mikään loista erilaisuudellaan. Onneksi on nettikaupat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Naisten" sukkia löytyy kyllä ainakin 39-41 kokoon saakka. Lisäksi sukkia voi pitää tosi joustavasti, itsellänikin esim falken sukkia 37 kokoa vaikka kengät on 40.
Sitä paitsi... Osta nyt herraisä "miesten" sukkia jos tarvitset isompia, ei _sukissa_ nyt hitto vie tarvita erilaisia eri sukupuolille! Ei moni valmistaja edes luokittele niitä sen ku menin sukupuolille, vaan kokojen mukaan...
Koita nyt herraisä ymmärtää, että ne miesten sukat on yleensä mustia/kakanvihreitä ja nainen saattaa haluta vaaleita tai ehjiä värejä. Mulla on 42, ja nuo 39-41 -koot nyt vaan ovat liian pieniä. Ja voi herraisä, kun ei löydy edes kenkiä tälle koolle! Oon ostanut niitäkin miesten osastolta, mutta haluan tuntea itseni naiseksi vaikka jalka onkin kuin hevosella. Miesten kengät eivät edes yritä olla siron näköisiä ja väritys on taas maanläheinen. Glitteriä ja pastelleja ei niistä paljon löydy.. herraisä sentään...
Cittari ja prisma saisi kyllä mielestäni joskus tuoda jotain uutta esim naisten alusvaate valikoimaan. Vuosikaudet samoja sloggi alushousuja tarjouksessa ja ne ei edes ole kestäviä, ilmeisesti jotain 2-laatua osa niistä mitä myyvät. Itse kaipaisin sloggi aluspaitoja ja toppeja myyntiin, nyt tilaan niitä nettikaupoista.
Keskikokoisessa kaupungissa meillä on sittari, prisma, puuilo, tokmanni ja rusta. Ja esimerkiksi säilytyslaatikoita näissä kaikissa myydään, mutta ne ovat niitä samoja valkoisia smartstoreja kaikki, keskimmäiset koot, tottakai. Tavaraa siis kyllä on, mutta ne on niitä samoja joka paikassa! Ja esim Tokmannin sivuilla näkee, että on niitä samoja bokseja pinkkeinä ja turkooseinakin, mutta lähimmät on 300km:n päässä. Se vasta ärsyttää, kun näkee sellaistenkin olevan olemassa, mutta saavuttamattomissa!
Kaikkea olen löytänyt paitsi pyjamia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koita nyt herraisä ymmärtää
Oletko 5v tyttö prinsessa iässä jos glitterin (!!!?) puuttuminen lähikaupan sukista on noin iso kriisi?
Sukkia ei tarvitse sovittaa, osta netistä. Jo zalandossa on kaipaamiasi lapsellisia värejä isoissakin koossa, voit pyyhkiä itkuntuhruiset simmusi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
riitahan tästäkin saatiin aikaiseksi.
Mitä ihmettä ap sekoilee?? Maailma hukkuu jo nyt turhaan krääsään! On se helvetti kumma, jos et jo tästä tavaran määrästä löydä tarvitsemiasi!
Vierailija kirjoitti:
Sulla on netti edessäsi etkä osaa tilata noita haluamiasi tavaroita verkkokaupoista? Ei näillä etäisyyksillä ole mitään järkeä pitää erikoisliikkeitä noin paljon kivijalassa kuin haaveilet.
Ei kai tässä nyt ole kyse aloittajan kyvyttömyydestä shoppailla netissä vaan siitä, että nykyään on hyvin vähän tiettyihin tuotteisiin erikoistuneita kivijalkakauppoja?
täällä ei nyt puhuttu laadukkaita ja kallista tuotteista vaan kirjavammasta valikoimasta ettei kaikki mee aina trendien mukaan.