Vetoomus toimeentulotukilaikkausten pysäyttämiseksi
Nälkä. Olisi oikeasti ihanaa, kun voisi syödä joka viikko, eikä palella ja voida huonosti kun ei ole varaa ruokaan.
Joudun jatkuvasti lainaamaan rahaa, että lapsille on ruokaa. Tämä on täyttä helvettiä.
Täytyy alkaa punnitsemaan täytyykö minun jättää mm. mielialalääkkeet, migreenilääkkeet yms. pois, jotta varaa jäisi vielä ruokaan. Tämä on ihmisen kidutusta.
Muun muassa tällaisia vastauksia saimme, kun kysyimme suomalaisilta Purran ja Orpon sosiaaliturvaleikkausten vaikutuksista heidän elämiinsä.
...
Toimeentulotuesta leikkaaminen aiheuttaa suurta inhimillistä kärsimystä, jopa hengenvaaraa. Kuitenkin leikkauksen mittaluokka on vain kymmenesosa siitä, mitä hallitus on antanut verohelpotuksina suurituloisille ja yrityksille.
Kumpaa me haluamme, ruokaa jokaiselle Suomessa vai uuden purjeveneen kaikkein rikkaimmille?
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain yhteiskunnan tuilla elävä voi kuvitella että rikkaan purjevene on muka jotenkin köyhän kustantama.
Rikkaat maksavat sinunkin toimeentulotukesi.
Moni toimeentulotukiasiakas on tehnyt vuosikausia töitä ennen työttömyyttä. Myös terveys voi olla mennyt, puhumattakaan hirvittävien rikosten uhriksi joutumisesta, ja lapset pitää sitten ruokkia vanhentuneella ruokajonotavaralla.
Vastaavasti moni rikas ei ole tehnyt mitään varojensa eteen. Sijoittanut perityt rahat.
Jos on tehnyt vuosikausia töitä ja silti pitää toimeentulotukea kinuta niin vika on kyllä itsessä.
Monta lasta olet elättänyt? Luuletko että sitä jää kun on perhettä? Nytkin täysikäiset pitää elättää. No mulla on kun on
Eikö ne sun täysi-ikäiset lapsesi osaa töitä tehdä? Oletko opettanut nekin loisimaan?
Mahtaa olla kymppitonnin kuussa tienaavilla huono omatunto jostain kun täytyy muita työssäkäyviä loisiksi kutsua?
Eri
Jos kaikki rikkaat riistäjät lähtisi maasta, niin suomalaiset pummit kuolisi ihan oikeasti nälkään.
Vierailija kirjoitti:
Vain yhteiskunnan tuilla elävä voi kuvitella että rikkaan purjevene on muka jotenkin köyhän kustantama.
Konkurssien ja irtisanomisten myötä moni pomo saa hyvät bonukset päälle, kun "säästettiin taas työvoimakuluissa". Monikin rikkaan euro on köyhän kyykyttämisellä saatu.
Vierailija kirjoitti:
Jos kaikki rikkaat riistäjät lähtisi maasta, niin suomalaiset pummit kuolisi ihan oikeasti nälkään.
Entä jos kaikki "pummit" lähtisi? Jäisi toimitusjohtajat ja markkinointikonsultit keskenään miettimään kuinka niitä jäänmurtajia hitsataan😂
Mua vaivaa sanamuoto "sosiaalihuollosta". Tukia ei saa leikata, vaan nostaa summaa. Turhaa sossuilua tädin helmassa voi leikata, ettei sossu toimi poliisina köyhille. Iäkkäille heidän toivoma apu jne. Asuntoja tasa-arvoisesti.
Jos ei ole ruokaa voi käydä kalassa. Kala on hyvä ruoka. Olin tänään kalassa ja sain 80 kpl ahvenia. Saan niistä todella monta ateriaa, ainakin 20 ateriaa. Ennestään mulla on 8 kg ahven filettä pakastimessa.
Vierailija kirjoitti:
Mua vaivaa sanamuoto "sosiaalihuollosta". Tukia ei saa leikata, vaan nostaa summaa. Turhaa sossuilua tädin helmassa voi leikata, ettei sossu toimi poliisina köyhille. Iäkkäille heidän toivoma apu jne. Asuntoja tasa-arvoisesti.
Vaikka tukisummat olisivat suurempis, useat tuensaajat olisivat silti ihan yhtä köyhiä, kun ongelma on taloudenhallinta eikä käteen tuleva summa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni toimeentulotukiasiakas on tehnyt vuosikausia töitä ennen työttömyyttä. Myös terveys voi olla mennyt, puhumattakaan hirvittävien rikosten uhriksi joutumisesta, ja lapset pitää sitten ruokkia vanhentuneella ruokajonotavaralla.
Vastaavasti moni rikas ei ole tehnyt mitään varojensa eteen. Sijoittanut perityt rahat.
Jos on tehnyt vuosikausia töitä ja silti pitää toimeentulotukea kinuta niin vika on kyllä itsessä.
Monta lasta olet elättänyt? Luuletko että sitä jää kun on perhettä? Nytkin täysikäiset pitää elättää. No mulla on kun on
On ollut lapsia ja on kertynyt omaisuutta vaikka on ollut pienipalkkainen työ.Kaikki ei vaan osaa käyttää rahaa,tukien kinuaminen kyllä onnistuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos kaikki "pummit" lähtisi? Jäisi toimitusjohtajat ja markkinointikonsultit keskenään miettimään kuinka niitä jäänmurtajia hitsataan😂
Pummit ei ole jäänmurtjia rakentamassa vaan köllöttelevät tuilla.
Vierailija kirjoitti:
Ei tämä rahasysteemi ole köyhien valitsema.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin pummeista olisi hitsaajiksi, korkeintaan pystyvät viinakauppaan raahautumaan puolilta päivin, kun alkavat heräilemään.
T: Laiva levyseppä.
Vierailija kirjoitti:
Alan olla entistä enemmän sitä mieltä, että tt-tuki pitäisi muuttaa rahallisesta materiaaliseksi tueksi.
Sä et määrää täällä muiden ihmisten elämästä. Omastani voit. Eli sulle tuo ehdottomasi asia.
Tässä pitää nyt ymmärtää, että toimeentulotuki- ja muiden sosiaalietuuksien saajien määrä on kasvanut liian suureksi verrattuna verotuloihin. Koko tuki systeemi on mitoitteu alunperin puolta pienemmälle ihmismäärälle. Miettikää, miksi näin on käynyt. Mistä sitä rahaa tulee lisää valtion kassaan, kun veroja maksavien määrä pienenee ja pelkästään erilaisilla tuilla elävien määrä kasvaa. Jos vaan kaikkien katsotaan olevan oikeutettuja kaikkeen niin jatkossakin tuet tulevat pienenemään. Kannattaa miettiä, ketä äänestää
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole ruokaa voi käydä kalassa. Kala on hyvä ruoka. Olin tänään kalassa ja sain 80 kpl ahvenia. Saan niistä todella monta ateriaa, ainakin 20 ateriaa. Ennestään mulla on 8 kg ahven filettä pakastimessa.
Kuvitteletko että muille toimii tuo ja pelkkää kalaa. Allergisillekin vai.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun maa on laman partaalla, niin vasemmiston ratkaisu on jakaa enemmän vastikkeetonta rahaa kotona makaajille. Vaatii melkoista harhaisuutta kuvitella että se jotenkin ratkaisisi ongelmat ja pelastaisi tulevaisuuden.
Nälkä johtaa sairauksiin ja rikollisuuteen. Millaisen Suomen sinä haluat?
Eikö se olisi monimuotoinen elämänmalli?
Vierailija kirjoitti:
Jaa..kenen taskusta ne sitten tulee ne rahat? Toisten rikkaiden jotka ostaa kaiken ulkomailta ja rikkaita ulkomaisia tuotteita vai suomalaisilta köyhiltä jotka ostaa rikkaiden keksimiä palveluita ja ylläpitää rikkaiden ylläpitämää monopolia vain koska käytännössä pakko.
Hyvä kysymys! Platon aikanaan visioi että kenenkään palkan ei tulisi olla enempää kuin 4-5 kertaiset.
itse en vassarina vastusta sitäkään että joku ahkera ja uraansa panostanut ihminen tienaa 10-20 kertaa enemmän kuin minä.
Sen sijaan se todellisuus josta puhumme käsittää tuhatkertaisia ja kymmentuhatkertaisi tuloeroja.
Herätys.