Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saakelin kipeät jalat

Vierailija
17.10.2025 |

Vaikka kävelen kolme kertaa viikossa puoli tuntia, niin jalat on kipeinä aina kävelyn jälkeisenä päivänä. Ei pitäisi olla, kun olen jo pitkään kävellyt säännöllisesti. Ylipainoa kyllä on. Varsinkin jalkapohjat ovat kipeät. Mistä voi johtua?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokin asentovirhe? Käy fysioterapeutilla.

Vierailija
2/25 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipainosta. Laihdutin 20 kiloa niin ei enää ole. Suosittelisin vesiliikuntaa tai pyöräilyä. Miksei kuntosaliakin kävelyn oheen. Tulisi vastapainoa jalkojen päällä olemiseen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylipainosta. Laihdutin 20 kiloa niin ei enää ole. Suosittelisin vesiliikuntaa tai pyöräilyä. Miksei kuntosaliakin kävelyn oheen. Tulisi vastapainoa jalkojen päällä olemiseen. 

Laihdutus onkin työn alla. Vesiliikuntaan en ala, mutta pyöräilyä voisin kokeilla pitkästä aikaa.

Vierailija
4/25 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asentovirhe, fysioterapeutille. Vääränlaiset kengät. Kokeile paljasjalkakenkiä! 

Vierailija
5/25 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikot jalkapojien lihakset

Vierailija
6/25 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä joskus. Mulla on yli satasen New balancen juoksukengät. 

Vierailija
7/25 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylikuntoa ,liikut liikaa, varmaan lihakset sulla painaa paljon ton takia.

Vierailija
8/25 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kengistä löytyy vika jos ei selästä.  Ja kengistä tulee vika selkään jos huonot.

Vierailija
9/25 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukisukat, pyörittele siilipalloa jalkapohjan alla

Vierailija
10/25 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidanpa kokeilla. Näyttävät olevan edullisiakin.

Vierailija
11/25 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylikuntoa ,liikut liikaa, varmaan lihakset sulla painaa paljon ton takia.

Oliko tämä vitsi? 

Vierailija
12/25 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa johtua nilkan virheasennosta. Mä olen normaalipainoinen ja mulla tulee myös jalat todella kipeiksi kävelylenkin jälkeen. Se johtuu nilkkojeni synnynnäisestä virheasennosta. Oikeanlaiset tukipohjalliset ja tietyt jumppaliikkeet nilkan virheasennon korjaamiseksi voi auttaa. Käy lääkärissä, niin saat parempaa neuvontaa itsellesi.

https://www.kehonhuoltomikkorauhala.fi/wp-content/uploads/2024/04/Oikea…

Vierailija
13/25 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ferritiiniä mitattu? Esivaihdevuodet voi myös aiheuttaa. 

Vierailija
14/25 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenkien hinta ei merkitse yhtään mitään.  Olen kokeillut yli 300€ maksavia kenkiä, ei olisi auttanut edes mitkään muoto pohjalliset.  Nyt parhaat kengät pitkään aikaan maksoi 39€.  

Vierailija
15/25 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytätkö jotain lääkettä, joka vaikuttaa jalkoihin noin, esim kolesterolia alentavia statiineja?

Vierailija
16/25 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoli tuntia kolme kertaa viikossa on todella vähän liikuntaa. Siihen lisänä ylipainoa. Ei ole ihme että jalat ovat kipeät. Magnesium nyt ainakin käyttöön ja tukisukat. Kenkien ergonomia on sellainen mihin pitäisi myös panostaa. Osta sellainen jalkarulla, sillä saa aktivoitua jalkoja samalla kuin istut.

Vierailija
17/25 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hinta ei takaa että kenkä on omalle jalalle sopiva. Paljasjalkakenkiä vois myös kokeilla.

Vierailija
18/25 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla johtuu esivahdevuosista. Jalkakivut alkoivat 10 vuotta ennen muita oireita. Jouduin lopettamaan aktiivisen liikkumisen niiden kipujen takia ja lihoin ihan hirveästi.

Kivut ja paino lähtivät vasta kun sain lääkityksen vaihdevuosiin.

Vierailija
19/25 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heikot jalkapojien lihakset

Voi olla vika kengänpohjissakin tai -pohjallisissa. Minä ostin Prismasta Schollin Work-geelipohjalliset ja en luovu niistä enää ikinä. Aikaisemmin minulla olivat kalliit teetetyt tukipohjalliset, joita piti vaihtaa joka vuosi. Lattajalka olen ollut koko ikäni. Se ei ole painosta kiinni.

Vierailija
20/25 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla johtuu esivahdevuosista. Jalkakivut alkoivat 10 vuotta ennen muita oireita. Jouduin lopettamaan aktiivisen liikkumisen niiden kipujen takia ja lihoin ihan hirveästi.

Kivut ja paino lähtivät vasta kun sain lääkityksen vaihdevuosiin.

Pari päivää sitten julkaistiin ensimmäinen Käypä hoito-suositus vaihdevuosia koskien. Vasta nyt! Naisia on puolet väestöstä. 

Minä kärsin hirveistä nivelkivuista ja sain kovan kipulääkityksen. Sitten vti-ongelmien vuoksi menin vuosi sitten gynelle ja sain kunnollisen korvaushoitolääkityksen, joka poisti nivelkivut samaan syssyyn. Älytöntä kitumista monta vuotta sen vuoksi, että suositusten puutteen vuoksi ei ole uskallettu tehdä yhtään mitään. Saman geelin olisi voinut määrätä siellä tk:ssakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi