Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mäntyportaikon maalaus? Entä keittiön kalustelevyjen?

14.04.2007 |

Onko kellään kokemusta, miten kellastuneen mäntyportaikon saisi maalattua raikkaan valkoiseksi? Tai siis: maalattua varmasti saa, mutta PYSYYKÖ maali? Koira talossa ja kaksi pientä lasta, joten kulutus karseeta...

Betolux taitaa olla se maali, mitä suositellaan? Miten käytännössä työ etenee?

Ja toinen maalauskohde (joo-o, olen valkoisen ystävä...): muuten valkoisessa keittiössä on muutamassa kohtaa sinistä kalustelevyä; mm. lokerikko, jääkaapin sivuseinässä ja mikron syvennyksessä. Onkohan moista levyä mahdollisuus maalata? Miten?

Suurkiitos, jos jollain kokemusta/neuvoja?

t. kuonokas

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen maalannut mäntyistä portaikkoa tai itse asiassa kaidetta ja ihan hyvin onnistui. Irroitin kaiteen (onnistuu varmaan ilmankin, mutta helpottaa), hioin lakkapinnan kevyesti rikki hiomapaperilla, maalasin pohjamaalilla (parantaa itse maalin tarttumista) ja lopuksi normaalilla maalilla. Sopivaa maalia voi tiedustella rautakaupasta jos on epävarma. Itse käytin liuotinpohjaisia maaleja, mutta voi olla että vesipohjainenkin käy.

Vierailija
2/5 |
15.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ystäväni kellastunutta mäntyportaikkoa (voi että kun ne on aika rumia ihan oikeasti!). hioimme hieman, emme kä' yttäneet pohjamaalia vaan öljymaalia päällse suoraan. aika työlästä oli ja aikaavievää- suojaukseen kannattaa panostaa. meinasi mennä hermot niitä pienoja ährätessä-mutta se maalaus muutti portaikkoa tosi paljon ! suosittelen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

maalata molempia. Portaikossa on todella iso työ. Kaiteet kannattaa irrottaa, helpompi käsitellä niin. Maalipesu, huuhtelu, hionta, pohjamaali, ja 1-2 krs betoluxia, tulee hyvä ja kestävä. Aikaa menee paljon, työtä on paljon, ja maalinkäryä. Perhe viikoksi evakkoon?

Hyvä pesu, pohjamaali ja pintamaali kalustelevyihin, niin pitäisi onnistua.

Lisäneuvoja erään maalitehtaan eräästä puhelinpalvelusta ;-)

Vierailija
4/5 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää varmaan alkaa suunnitella, miten käytännössä toteuttaisi. Siis evakot ja muut...

Ja kyllä, on minustakin kellastunut mänty on TOSI ruma.

Siis hihat heilumaan - mies varmasti ihastuu taas uuteen " projektiin"

(mulla on aina listalla muutama...)

Kevättä teille!

kuonokas

Vierailija
5/5 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostimme juuri asunnon, jossa on nämä ihanat mäntyiset portaat. Asetin oston ehdoksi, että saan yrittää maalata portaat valkeaksi - ja sen totisesti tulen tekemään :) Kiitos kaikille vihjeistä!