Onko ihan tuhoontuomittu ajatus kulkea metrolla New Yorkin JFK-kentältä Manhattanille käsimatkatavaran ja isomman matkalaukun kanssa?
Airtrainilla ensin Jamaica-asemalle ja sieltä vaihto metroon (jolla pääsisi ilman vaihtoja hotellille). Kyseessä lauantai. Onko metrot siellä niin täynnä ettei niihin kannata edes yrittää tunkea matkatavaroiden kanssa? Kaksi matkaajaa olisi, molemmilla omat laukut.
Kommentit (34)
Ei tuo ole minusta sen hankalampaa kuin tulla Helsinkiin matkalaukun kanssa pikajunalla ja jatkaa rautatieasemalta metrolla jonnekin.
Tuon matkan kerran tehnyt
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sinne mahtuu, mutta onhan tuo stressaava tapa aloittaa loma. JFKlta pääsee suoralla bussilla Manhattanille noin 20$. Taksi on noin 100$.
Miksi metrossa matkaaminen olisi stressaavaa. Ainoa mitä kannattaa muistaa että isoissa kaupungeissa on paljon varkaita ja ei voi jättää matkatavaroita hetkeksikään. Niistä pitää ihan käsin pitää kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää olla isompi matkalaukku mukana? Mitä aiot viedä ameriikkaan?
Kannattaa tarkistaa tullisäännöt jos aiot viedä sinne jotain.
Koska
Me vaihdettiin noin, en muista missä asemalla tarkalleen. Mentiin amerikkalaisen ystävän luo kuukaudeksi kylään. He olivat vähän järkyttyneitä kun kuulivat meidän tulleen metrolla. Mutta toisaalta he ei itse ikinä kävele minnekään tai käytä julkisia.
Hyvä keskustelu pari päivää myöhemmin: kysyimme onko New Yorkissa alueita, joita kannattaisi välttää. Ystävä vaan totesi tosi lakonisesti että te tulitte jo sitä kautta, että ei varmaan enää jos emme sinne mene uudestaan.
Huomattiin kyllä olevamme ainoat valkoiset sillä metroasemalla, mutta hyvin se meni.
En ymmärrä, miksi New Yorkissa metrolla matkaaminen olisi sen stressaavampaa kuin istua bussissa tai taksissa ruuhkassa. Tuolla voi liikenne olla todella hidasta ruuhkan takia. Olen itse istunut ruuhkassa yli tunnin 10 kilometrin matkalla.
Vierailija kirjoitti:
Me vaihdettiin noin, en muista missä asemalla tarkalleen. Mentiin amerikkalaisen ystävän luo kuukaudeksi kylään. He olivat vähän järkyttyneitä kun kuulivat meidän tulleen metrolla. Mutta toisaalta he ei itse ikinä kävele minnekään tai käytä julkisia.
Hyvä keskustelu pari päivää myöhemmin: kysyimme onko New Yorkissa alueita, joita kannattaisi välttää. Ystävä vaan totesi tosi lakonisesti että te tulitte jo sitä kautta, että ei varmaan enää jos emme sinne mene uudestaan.
Huomattiin kyllä olevamme ainoat valkoiset sillä metroasemalla, mutta hyvin se meni.
En tiedä, mitä kautta menitte. Olen itse vaihtanut Jamaicalla Air Trainista E-linjalle ja kulkenut sillä Manhattanille pari kertaa. En huomannut olevani mitenkään poikkeuksellisen värinen, vaan tunsin olevani yksi laumasta turisteja. Missään vaiheessa ei ollut turvaton olo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, mitä kautta menitte. Olen itse vaihtanut Jamaicalla Air Trainista E-linjalle ja kulkenut sillä Manhattanille pari kertaa. En huomannut olevani mitenkään poikkeuksellisen värinen, vaan tunsin olevani yksi laumasta turisteja. Missään vaiheessa ei ollut turvaton olo.
Tuosta on jo useampi vuosi, en muista tarkkaan, mutta pari kertaa vaihdettiin metroa. Eli ehkä he tuolla tarkoitti meidän toista vaihtoa metron sisällä, vaihdettiin ensin tuosta air trainista metroon ja metrossa sitten lisää Queensissa. Mutta siis hyvin meni eikä mitään epäilyttävää ollut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tuolla on Jamaica niminen asema?
Miksi Helsingissä on Tallinnanaukio? Eikös sen pitäisi olla aukio Tallinnassa?
Tampereella on Aasiansilta ja Afrikansilta. Tosin ne on Hervannassa, joten ei ihmetytä yhtään...
Metrolla Los Angelesin lentokentältä hotellille illan pimentyessä täytyy myöntää että pelotti:)
Siellä kulkee bussit suunnilleen nonstop kentältä Manhattanille ja takas. Itse en edes yrittäisi metroon matkatavaroitten kanssa. Kerran mentiin taksilla suoraan hotelliin ja sekin oli ok.
Helppoa ja halpaa metron käyttö. Ostaa vielä viikko kortin metroon metroasemalla.
Huomioikaa oikeasti turvallisuus, kun tavaroinenne sähläätte menemään. Suomalaisilla aina se reppu, jossa kaikki arvokas. Se on helppo tyhjentää sekunneissa, kun osaa. Kuljen itse yleensä bussilla JFK-Grand Central Station tai Port Authority hotellista riippuen.
Olen tehnyt tuon matkan Air Trainilla ja metrolla juuri noin. Meitä oli kaksi aikuista ja yksi 12-vuotias. Jokaisella oli pienten käsimatkatavaroiden lisäksi oma matkalaukku. Ei ollut mitään ongelmaa. Metron kyytiin pääsee päättäriltä, mikä on matkatavaroiden kanssa helpompaa kuin ahtautuminen väliasemalla jo täyteen metrovaunuun. Viikonpäivää en enää muista, mutta tämä oli kesäaikaan alkuillasta (klo 17-18).
Minusta tämä oli todella helppo tapa päästä Manhattanilla olevaan hotelliin. Tosin olemme tottuneet Suomessakin matkustamaan paljon matkatavaroiden kanssa julkisilla. Ehkä tuo voi tuntua hankalalta, jos on tottunut Suomessa kulkemaan aina omalla autolla paikasta toiseen.