Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eväät mukaan sairaalaan

Vierailija
17.10.2025 |

Tähänkö on tultu ? Mihin rahat menee ? 

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ainakaan mua haittaa että potilaat tilaa omat pitsat yms. Muutenkin voi olla osastolla parikymmentä ruokaa jaettavana potilaille,hyvä jos tilaavat omia ruokia. T. Laitoshuoltaja

Vierailija
2/24 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eväät ja lakanat mukaan joten ei tarvitse laitoshoitajiakaan .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monissa maissa pitää olla omat vessapaperit ja käytännössä ihan kaikki. Jos et tuo tullessasi, niin sitä ei sitten ole. Sänkyä lukuunottamatta. Tähän varmaan mennään Suomessakin. Eiköhän kohta kouluruokailukin lopeteta.

Vierailija
4/24 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestissä saa olla enemmän merkkejä joten voisitko nyt vähän enemmän avata asiaa? 

Vierailija
5/24 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, voit ottaa eväitä mukaan sairaalaan, ja ne on hyvä pakata mukaan synnytys- tai muuhun sairaalareissuun. Sairaalassa on usein jääkaappi omille eväille, ja ne tarjoavat vaihtoehdon sairaalan tarjoamalle ruualle. Eväät ovat erityisen hyödyllisiä tukihenkilölle.

Vierailija
6/24 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viestissä saa olla enemmän merkkejä joten voisitko nyt vähän enemmän avata asiaa? 

Dialyysipotilaat eivät saa enää ruokaa pitkän hoidin jälkeen mikä olisi erittäin tärkeää koska vointi huononee hoidon aikana . Toki tämä on huomattamissa muidenkin joutuessa esim. päivystykseen illalla ja seuraavana päivänäkään ei saa ruokaa.

Vierailija
7/24 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eväät ja lakanat mukaan joten ei tarvitse laitoshoitajiakaan .

Ei ole olemassa laitoshoitajia.

Vierailija
8/24 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan ne ottaa omat eväät mukaan. En nyt ymmärrä mikä on ongelma. 

Vierailija
9/24 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa sairauskohtauksista tulee yllättäen ettei siinä ehdi eväitä laitella.

Vierailija
10/24 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No on kyllä huomattu, että kun on tutkimukset kesken niin aina ensimmäisenä sitä ruokaa pitäs saada.

Vierailija
11/24 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No on kyllä huomattu, että kun on tutkimukset kesken niin aina ensimmäisenä sitä ruokaa pitäs saada.

Mä ruokin ne ensiavusta osastolle tulijat muun muassa sisuksien päivystysosastolla. Aika moni on ollut siinä vaiheessa 18 h syömättä, ja voi sitä onnea kun tulen iltapalakärryni kanssa. Kiva tehdä ihmisiä iloiseksi, ei siinä.

Vierailija
12/24 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ruokin ne ensiavusta osastolle tulijat muun muassa sisuksien päivystysosastolla. Aika moni on ollut siinä vaiheessa 18 h syömättä, ja voi sitä onnea kun tulen iltapalakärryni kanssa. Kiva tehdä ihmisiä iloiseksi, ei siinä.

Niin no mä olen siellä päivystyksessä. Just kun saan potilassängyn puhtaaksi ja ensihoito tuo uuden potilaan,niin ei se edes siihen sängylle ehdi kun kysyy jo millon on ruoka aika. Kyllä meilläkin kierretään kysymässä kuka saa aamupalaa, välipalaa,iltapalaa. Jotkut ehtii alta just osastolle iltapalalle. Jotkut syö meillä ja lähtee sit osastolle. 

Vierailija
13/24 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Dialyysipotilaat eivät saa enää ruokaa pitkän hoidin jälkeen mikä olisi erittäin tärkeää koska vointi huononee hoidon aikana . Toki tämä on huomattamissa muidenkin joutuessa esim. päivystykseen illalla ja seuraavana päivänäkään ei saa ruokaa.

Jos käynnistä ei maksa, ei siis saa ruokaa? 

Vierailija
14/24 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin no, siinä vaiheessa ei varmaan saa muutenkaan syödä. 

Vierailija
15/24 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin no mä olen siellä päivystyksessä. Just kun saan potilassängyn puhtaaksi ja ensihoito tuo uuden potilaan,niin e

Mä olen tehnyt tätä yli 20 v, mutta päivystysvuosista on aikaa. En tekisi enää kolmivuoroa. Onko se nykyään täysin kaoottista, nimittäin osastoilla on jo aika pitkälti luovuttu siivouksesta (konkarin näkökulma, sentään eristykset hoidetaan vielä) ja priorisoitu tuo keittiö, että edes se saataisiin hoidettua kuten kuuluu? Mä oln kiertävä ja nautin köksäpuuhista joten tämä on varmaan paras vaihtoehto...

Vierailija
16/24 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kun saa vaikka epäillyn sydänkohtauksen ja pääsee sairaalaan, niin ensimmäisenä on mielessä, mistä ruokaa saa?. Ainakin meidän lähisairaalassa on automaatteja, joista voi ostaa välipaloja ja juomia, jos on lupa syödä tutkimusten aikana. Ja mahdolliset mukana olevat omaisetkin niitä tietystii käyttävät.

Vierailija
17/24 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos sinne on piknikille menossa, niin tietysti eväät mukaan. Ei sairaala mikään ravintola ole.

Vierailija
18/24 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos sinne on piknikille menossa, niin tietysti eväät mukaan. Ei sairaala mikään ravintola ole.

Ei. Jotkut kyllä luulevat hotelliksi. Meillä ei ole omelettia, pensasmustikoita, matchaa eikä croissantteja, näitäkin on kyselty. Saa nähdä kauanko on edes päiväkahvia.

Vierailija
19/24 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin kananmunakeittimen ja kanamunia, niin saa rasvaa ja proteiinia. 

Vierailija
20/24 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina eväät ja juomat mukana repussa. Ei sitä nykyaikana ole varaa maksaa ruokapalveluista. Tietty jos sairauskohtaus tulee yllättäen niin sitte olen ilman, ei siihen kuole ja vessan raanasta voi vetää vettä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän