Kuinka pitkään sitä ydinperhettä pitää nyt sitten esittää?
Jotenkin olin ajatellut, että niin kauan kun viimeinen muksu lähtee pesästä. No nyt nuorimmainen on etsimässä asuntoa kumppaninsa kanssa ja muutto voi tulla hyvinkin pian. Vaimo on uitenkin alkanut puhua, että eikähän niitä lapsenlapsia ala nyt jostain suunnasta seuraavaksi tulemaan. Siis ihan oikeasti. Pitäisikö tässä alkaa odottelemaan sitäkin, jos niitä joskus tulisi. Eihän ole edes varmaa, että tulee. Olen liian vanha tällaiseen pelleilyyn. Vaimo jo maailaillut kuinka ihania joulut tulee taas olemaan kun saadaan taloon vauvoja. Itse en laittaisi rahojani likoon, että vanhimmat lapset pysyy suhteissaan, saatika että pojat eron tullessa saisivat lapsia koskaan jouluksi. Auttakaa nyt miestä mäessä. Mitä tässä kannattaisi tehdä. Olen 53 vuotias.
Kommentit (5)
Miksi olet naimisissa ihmisen kanssa, jonka kanssa et halua elää? Meillä nuorin lähtee nyt, ja olen onnellinen siitä, että saan puolisoni kanssa jakaa nyt aikuisten elämää.
Kyllä se on kuule niin, että huorukoissa käymisen muistot ne on, mitkä kuolinvuoteella mieltä lämmittää.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on sun vaihtoehto?
En ainakaan näe lopunelämää eukon kanssa. Elämä on viimeisen vuoden ollut täysin mitään sanomatonta kun nuorin lapsi on ollut paljon poikaystävällään. Vaihtoehto on siis lähteä.
Vaimon maalailu tulevaisuudesta on alkanut ahdistaa todella paljon. Jotenkin olen kuvitellut, että ero on ollut kummankin mielessä. Ei meillä ole mitään yhteistä kuin lapset. Nyt sitten näyttää, että vaimo on suunnitellut kaikki tulevat juhlapyhätkin valmiiksi.
Mikä on sun vaihtoehto?