Mitä arvelette: kertovatko hampaat ihmisen iän, sosiaalisen taustan, varakkuuden yms kun puhutaan luonnollisista hampaista.
Kommentit (19)
Luonnollisuudella oletan että tarkoitat ettei ole mitään posliinikuoria, mutta en kyllä laske luonnollisiksi hampaiksi esim. sellaisia jotka ovat oiottu tmv tavalla korjattu.
Kuitenkin, jos jollakulla on todella huonokuntoiset hampaat ja/tai niitä puuttuu, oletan kyllä aika herkästi että ihminen ei välitä hygieniasta ja siten ovat alempaa sosiaalista luokkaa. Huonohampaisista siis harvemmin oletan että ovat erityisen varakkaita. Ikääntyessä hampaiden kunto heikkenee, mutta eiköhän vanhusten muu olemus kerkeä kertoa iästä jo tarpeeksi. Ihmisen taustoja en kyllä yhdistä mitenkään hampaisiin, koska kellä vain voi olla luonnostaan millaiset vain hampaat.
Hammashullu taas vauhdissa! Poistoon!
En kuulu mihinkään luokkaan, mutta äitini käski pitää hyvää huolta hampaista.
Totta kai ne kertoo. Varsinkin huonot hampaat kertoo huonoa kaikesta. Mitä varakkaampi ihminen, sitä paremmat hampaat, poislukien joku ääliöpersu (joita on helvetin vähän rikkaissa) joka pelkää hammaslääkäriä ja laiskottelee hygieniassa.
No jaa. Hampaat tuhoutuvat syömisestä ja yleensä mitä enemmän rahaa, sitä paskemmat "luonnolliset" hampaat. Parhaat hampaat ovat esim. paastoajilla, joka ei ainakaan tietyissä piireissä kuulu varakkaiden harrastuksiin. Looksmaxxaaminen on muutenkin vähän sellaista, että pitää myydä ulkonäköään...
Vierailija kirjoitti:
Mikä saakelin hammastrolli tänne on pesiytynyt?
😂🤣 sanos muuta!!!!
Minulla upeat valkoiseyt omat hampaat. Ikä yli 70 mutta aina saan kehuja .Eräs nainen alkoi repiä hampaitani ulkomailla kun oli kännissä ja ei uskonut että oli omat. Hullu akka.
Juuri kävin hammaslääkärissä ,ei reikiä. Kyllä hampaat on tärkeät.
Oletuksia se aiheuttaa kuten kaikki muukin olemuksessa. Hammasterveys ja kauneus on kärsinyt nykyisin lapsilla ei hoitomahdollisuuksien puutteesta vaan sokerilimsoista ja muusta roskasta. Välinpitämättömyyttä valistuksesta voi olla myös juuri alemmalla luokalla.
Ei kerro todellakaan. Kummallisia ajatuksiakin ihmisillä. Hammashullu palstalla tosiaan.
"Mitä varakkaampi ihminen, sitä paremmat hampaat, "
No ei välttämättä. Tiedän erään erittäin varakkaan yrittäjän, joka sanoo ettei ole käynyt 20 vuoteen hammaslääkärissä, koska ei ole hampaita särkenyt, ettei hän lääkäreille mene jos ei ole vaivoja. Kyllähän se alkaa jo päältäkin näkyä hammaskivenä ettei ole käynyt, mutta eipä tuo tyyppi ulkonäöstä välitä tuon taivaallista.
Vierailija kirjoitti:
Ei kerro todellakaan. Kummallisia ajatuksiakin ihmisillä. Hammashullu palstalla tosiaan.
"Mitä varakkaampi ihminen, sitä paremmat hampaat, "
No ei välttämättä. Tiedän erään erittäin varakkaan yrittäjän, joka sanoo ettei ole käynyt 20 vuoteen hammaslääkärissä, koska ei ole hampaita särkenyt, ettei hän lääkäreille mene jos ei ole vaivoja. Kyllähän se alkaa jo päältäkin näkyä hammaskivenä ettei ole käynyt, mutta eipä tuo tyyppi ulkonäöstä välitä tuon taivaallista.
Sieltä saattaisi löytyä ihan siistit ja terveet hampaat jos jaksaisi käydä poistamassa sen kuorrutuksen.
No siis, Englannin kuningas ja kuningatar kai lasketaan siihen ylempään luokkaan, joten....
Olen köyhimpiä tässä maassa ja mulla on tosi kauniit ja ehjät hampaat. Mulla on myös hoikka ja urheilullinen vartalo, hyvä iho ja paksut kiiltävät hiukset.
Kyllä sosiaaliluokka ja hampaiden kunto ihan varmasti korreloivat. Keskiluokka huolehtii, että lapsi oppii pesemään hampaat joka aamu ja ilta. Ja hammaslääkärissä käydään. Keskiluokan lapsilla ei ole juurikaan reikiä hampaissa.
Syrjäytyneiden perheiden lapsilla jo maitohampaissa on vakavia ongelmia, näin ovat hammaslääkärit kertoneet.
Ihhhhaaaaa , anna omena ihhaaaaa.
500 vuotta vanha verenimijä ja hampaat suorastaan loistaa.
Varakkuuden? Olen työtön, mutta hoidan hampaitani hyvin. Ei se siihen vaikuta.
Vierailija kirjoitti:
Hammashullu taas vauhdissa! Poistoon!
Terv. nimim. Juurihoidon tarpeessa?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sosiaaliluokka ja hampaiden kunto ihan varmasti korreloivat. Keskiluokka huolehtii, että lapsi oppii pesemään hampaat joka aamu ja ilta. Ja hammaslääkärissä käydään. Keskiluokan lapsilla ei ole juurikaan reikiä hampaissa.
Syrjäytyneiden perheiden lapsilla jo maitohampaissa on vakavia ongelmia, näin ovat hammaslääkärit kertoneet.
No, eihän se sitten korreloi sosiaaliluokan vaan taustan kanssa. Itse olen työtön keskiluokkaisesta perheestä. Lisäksi äitini oli hammaslääkäri.
Mikä saakelin hammastrolli tänne on pesiytynyt?