Painoindeksini meni tänään yli 50 :-(
Voi hemmetti, mä tukehdun näihin läskeihin vielä. Neljä lasta jää äidittömäksi vaan sen takia, että se äiti oli niin ahne, laiska ja tyhmä.
Kommentit (19)
Ainakaan et tuudittaudu ajatukseen, että geenithän susta vain lihavan on tehneet;)
Mites painonvartijat, Keventäjät, tms jos kannustusta kaipaat ulkopuolelta?
Painoa alle 100kg vielä, mutta jos napostelu jatkuu alkaa rajat paukkuu =(
Kokeilin yksiä housuja ja vain sen mässäilyn lopettamisella mahdun niihin kesällä ja toivon et 08 kesällä ne housut on mulle ISOT!!
Vierailija:
Ainakaan et tuudittaudu ajatukseen, että geenithän susta vain lihavan on tehneet;)Mites painonvartijat, Keventäjät, tms jos kannustusta kaipaat ulkopuolelta?
Olen kokeillut Keventäjiä, mutta eihän se ohjelma mun puolesta laihduta. Kalorit paukkuu yli päivittäin.
Lääkäri määräsi Xenicalia, mutta se aiheutti niin kauhean rasvaripulin, että lopetin senkin.
Pussidieettejäkin olen kokeillut (Nutrilet yms), mutta ei tahdonvoima riitä niihinkään.
Terapiaan mun varmaan pitäis mennä.
ap
Et ap varmaan mitään menetä jos vaikka terapiaa kokeilet. Se että ymmärtää miksi syö, auttaa asian suuntaamisessa toiseen suuntaan. Tai jokin ryhmä jossa on muitakin ogelmasyöjiä?
Sehän on niin selvä systeemi, heti näkee mitä on tullut tungettua suuhunsa. Jos yksi päivä menee yli niin seuraavina ottaa takaisin. Ja laittaa sen kalorirajan (ja siis painonlaskutavoitteen) sellaiseksi että siinä pysyy. Jos vähentää 500 kcal päivässä, se on noin kilo vähemmän kahdessa viikossa.
Olisipa useammillakin täällä av:lla yhtä ystävällinen asenne. Ja ONNEA hienosta saavutuksesta sulle, -25 kiloa on tosi iso, onnistunut painonpudotus!
Mikä on ihmisen pituus ja paino, jos painoindeksi on 50?
Ihan oksennus meinaa tulla kun ajattelenkin miltä ap mahtaa näyttää :x
Omasta mielestäni olen jo itsekin erittäin läski, kun painoindeksi on 27
itsellä painoindeksi 35 ja olen myös kokeillut kaikkea, painonvartijat rupee tympimään. " hiilihydraatti" dietti liian kallista, jumppakortti on mutta aikaa/viitseliäisyyttä ei ole käydä. Olen käynyt terapiassa, en painon takia vaan muuten, eipä ole auttanut. Olis kiva päästä suurin pudottaja ohjelmaan. Tukea joltain laihdutuksen aloittamiseen.
Joo tiedän, että olen ällöttävä.
Olisi siis ehkä parempi, että kuolisinkin pois ällöttämästä teitä täydellisiä ihmisiä.
ap
165 cm pitää painaa 136 kiloa, 175cm 153 kiloa ja 185cm pitkän 171 kiloa, jotta painoindeksi olisi 50. Onhan se paljon, mutta kaukana näistä television friikkidokumenteistä vielä.
Totta on, että ap:n olisi hyvä laihtua, mutta vaikeaahan se on ja varmaan olet monenlaista kokeillut. Mutta ehkä todella tarvitsisit ennemminkin apua sen ymmärtämiseen, miksi syöt niin valtavasti (koska paljonhan sinun täytyy syödä, että paino lisääntyy, vaikka kulutus sinun painoisellasi on jo todella isoa), etkä niinkään varsinaista dieettiä. Ja jos sitten aloitat dieetin, älä edes yritä mitään kitudieettiä alle 2000 kalorilla, vaan paljon pienemmällä vajauksella, silloin siinä on helpompi pysyäkin.
11
Onko lääkäri koskaan puhunut sinulle reductil lääkityksestä? Jos ongelmasi on siis liika syöminen niin tuon lääkkeen kokeileminen voisi auttaa.
Itsellänikin painoindeksi on yli 50, kaikkea olen kokeillut kyllä mutta tällä hetkellä olen tyytyväinen itseeni. Reductil ei minuun vaikuttanut kun suurin ongelmani ei ole liika syöminen vaan se että syön väärällä aikataululla ja liikun liian vähän. No tällä hetkellä ei tietty laihdutus tulisi kysymykseenkään koska raskaana olen, mutta meinaan kyllä raskauden jälkeen taas yrittää rytmittää aterioita niin että söisin 3h välein.
Puhu lääkärille tuosta lääkkeestä, voit saada yhden kk ilmaiseksi tuota lääkettä niin huomaa vaikuttaisiko se sinuun.
kaislaliina
ja nyt 88. Menin jälleen kerran painonvartijoihin ja ajattelin, että katsotaan taas kauanko kestää. Aivan upeasti on mennyt! Ensinnäkin otin itselleni aina viiden kilon tavoitteet, mutta en varsinaista aikarajaa siihen pääsyyn. Saatoin katsoa kalenterista, että 6 viikon kuluttua tms, mutta en mitään kovin tiukkaa. En siis miettinyt sitä 41 kg joka on lopullinen tavoite, se tuntuu liian saavuttamattomalta.
Samaan aikaan aloin liikkua. Ensin lyhyitä lenkkejä, nyt menee 7 km sauvoilla vähän reiluun tuntiin. N. 4 kk liikuntaa 3 krt viikossa ja se on alkanut tuntua hyvältä. Aluksi oli yhtä tuskaa.
En ole siirtynyt täysin rasvattomaan ruokaan vaan opetellut elämään normaali ruuan kanssa. Toki olen keventänyt, mutta en ole vaihtanut juustoja kevyisiin, koska en niistä pidä ja jatkossakin haluan syödä niitä. Olen laskenut pisteet normaaliruualle ja syön kaksi lämmintä ateriaa päivässä.
Ei ole kuin yksi tie: sinä itse! Jos mäkin olen pystynyt pystyy kuka tahansa. Olen nimittäin aloittanut laihduttamisen varmaan 30 kertaa!
Ajattele lapsiasi ja ala laihduttamaan pikkuhiljaa. Ja älä anna periksi, moni muukin on samassa tilanteessa ja yrittää, jotkut onnistuu, kuulu sinä niihin onnistujiin!
tv. myös kilojen kanssa kamppaileva ( nyt kiloja varmaan 90)
samoilla senteillä ja kiloilla ja tuntuu että tukehdun olooni ja itseeni. Laihdutuskuureja oli takana varmaan se 30 ja epäonnistuneita kaikki. Mielestäni minulla ei ollut edes ihmisarvoa lihojeni takia - kaikki mätti. Jostain sain itsäni niskasta kiinni syyskuun ekalla viikolla raahautua painonvartijoihin - olin varma että taas tyssää johonkin, mutta päätin kuitenkin yrittää.
Jostain kumman syystä se nyt onnistuukin? En tiedä, oliko itseinho tarpeeksi tapissa, mutta nyt saavutus on -25 kg ja alaspäin mennään koko ajan. Tärkeimmät asiat ovat että olen opetellut SYÖMÄÄN - eli vähintään neljän tunnin välein jotain suuhun, ettei verensokeri laske liikaa sekä itsensä armahtaminen - otin esimerkiksi " joululomaa" jolloin en laihtunut, mutten lihonutkaan. Kuten jo joku muukin kertoi, tällä massalla viiden kilon rupeamat ovat hyviä, niitä tulee sitten napsittua taulukkoon ;0).
Liikkumaan olen alkanut vasta nyt, ettei tule tuota " roikku" efektiä, ja kirkkaimpana palkintona olen itselleni luvannut normaalipainoisena vatsanahan kiristyksen. Jos haluat jutella ja vaihtaa ajatuksia, laita meiliosoitteesi, niin olen mielelläni tsemppaajanasi. Tiedän tasan miten vaikeaa on aloittaa - mutta usko minua - tätä fiilistä ei voita mikään, myös tähän voi jäädä koukkuun kuten suklaaseen!
korkea aika tehdä asian eteen jotakin eikä vain vikistä..
Mieti mihin asiaan käytät syömistä korvikkeena ja koeta parantaa tilanne sitä kautta. Ei ole helppoa, tiedän sen. Mutta ei se ainakaan auta että turhaa itseään tuolla lailla mollaa.