Kuinka saada neuvominen kuriin?
Ärsyttää, kun tuttavaperheen äiti neuvoo minua jatkuvasti lapsenhoidollisissa ja elämän muissakin asioissa! Olen lisäksi iältäni häntä vanhempi, elämänhallinnaltani pätevämpi ja lapsenkin olen saanut vuotta aiemmin, joten neuvontaa ei oikein kaipaisi....
Rasittaa, kun jatkuvasti tulee kehoituksia tehdä sitä ja tätä, mennä sinne ja tänne. Tämä tyyppi ei tajua, että käyn lapsen kanssa vaikka missä päivittäin ja teen muutenkin kaikenlaista, askartelen ja leikin ym. Hän itse toitottaa jokaisen kaupassakäyntinsä, ostamisensa, syömisensä ym. tekemisensä oman lapsensa ja miehensä kanssa, eli ymmärrystä ei löydy sille, joka ei omia asioitaan mainosta.
Tälle yksinkertaiselle ihmiselle on kuluttaminen sekä sen näyttäminen ulospäin elämän tärkein asia. Jollei kauppakeskukseen pääsisi kuljeskelemaan ja näyttäytymään olisi elämä pilalla.
Kysymys kuuluukin, kuinka tämän ihmisen kanssa pääsisi kanssakäymisessä syvällisemmälle tasolle? Miten saan tarpeettoman neuvomisen sekä jatkuvan menemiseen ja osteluun perustuvan itsetehostuksen pois? Rasittavaa.
Kommentit (6)
Olette vaan erilaisia ihmisiä. Sinä et ymmärrä häntä, eikä hän sinua.
Vierailija:
Olen elämänhallinnaltani pätevämpi. i]
Miksi sen kanssa pitäisi päästä syvällisemmälle tasolle? Mitä jos sä koettaisit nousta pinnallisemmalle tasolla vaan lörpötellä turhia. Voihan olla, että se syvällinenkin taso löytyisi luottamuksen syntyessä.
Taitaa olla samaa tyyppiä kuin kaverini: keskustelut pyörii aina vain kampaamokäynti-Seiskan juorut -tasolla, mitään syvällisempää ei keskustella (kun ei osaa?).
Hän on todella simppeli ihminen, ei osaa tehdä eikä ajatella mitään itse
->täytyy syödä aina ulkona, teettää kaikki hoidot erilaisissa hoitoloissa, ottaa kaikki ajatukset ja ideat annettuina (yleensä mediasta). Elämä perustuu todellakin kuluttamiselle ja ulkonäölle. Muuta ei ole: täytyy kertoa kaikki ostokset, palvelut, trendit, julkkisjuorut ja matkailut, kun päässä ei mitään muuta kerta kaikkiaan ole. Neuvomisellaan hän raukka koittaa jotenkin päteä, koska tuntee jossakin syvällä sisimmässään alemmuutta sinun rinnallasi. Älykäs keskustelu tämän tason ihmisen kanssa on mahdotonta.
Ei voi mitään, koita jaksaa ;)
Sinulla on varmasti paljon muita hyviä ystäviä, jotka eivät ole " rasittavia" ja voit puhua heidän kanssaan syvällisiä asioita.
Suhtaudu tähän " rasittavaan" ihmisen kuten 7 sanoi. Ole iloinen, että elämässäsi on erilaisia ihmisiä. Tuntuu, että hän on enemmän ulospäinsuuntautunt, kun sinä olet ehkä enemmän kotona ja omissa oloissa viihtyvä (saatan toki erehtyä!).
Jos et kerta kaikkiaan halua olla hänen seurassaan, vähennä yhteydenpito minimiin.
niin sano hänelle ettei tuputa neuvojaan kun sinä et niitä tarvitse. Miksei ihmiset osaa sanoa suoraan mitä mieltä ovat.