Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kenelläkään palstalaisella diagnosoitua lihassairautta?

Vierailija
27.07.2022 |

Jos on, niin miten sait tutkimukset, mitkä tutkimukset, ja diagnoosin ja minkälaisia oireita sinulla on?

En tiedä mistä pitäisi lähteä liikkeelle. Terveyskeskuslääkärille aika?

Mun lihakset ei "toimi" enää kunnolla. Lähden hitaasti liikkeelle, koska lihakset aina jää edelliseen asentoon. Kestää aikansa ennen kuin lihasjäykkyys helpottaa ja liike alkaa sujua. Välillä liikkeelle lähtö on niin raskasta, että syke pomppaa 180 vaikka olisin lähtenyt bussimatkan jälkeen vain kävelemään. Pyörän selästä noustessa selkälihakset jää vielä etukenoon asentoon jne. On uupumusta ja vaikka mitä muitakin oireita.

En käytä mitään päihteitä eikä ole lainkaan ylipainoa. Olen aktiivinen, mutta usein väsynyt ja jopa uupunut.

Kiitos jo etukäteen mahdollisista asiallisista vastauksista!

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
2/30 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
4/30 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isosiskollani oli tuollaisia oireita. Osoittautui vakavaksi. Pari vuotta meni tasaisesti, mutta sitten kunto romahti ja hän kuoli jonkin ajan päästä.

Vierailija
5/30 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
6/30 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isosiskollani oli tuollaisia oireita. Osoittautui vakavaksi. Pari vuotta meni tasaisesti, mutta sitten kunto romahti ja hän kuoli jonkin ajan päästä.

Hahhah, varmaan kiva trollata kuolemalla.

Vierailija
7/30 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
8/30 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli pari vuotta tuollaista. En käynyt lääkärillä, ja kuntoni parantui vähitellen itsestään. Itse diagnosoin syyksi vaihdevuodet + stressin + niistä johtuvan unettomuuden.

Vierailija
9/30 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

b12 vitamiinin puute.

Vierailija
10/30 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisikohan olla kyseessä myös CFS? Käy lukemassa oireista. Itselläni tutkimukset alkoivat terveyskeskuksesta josta laitettiin lähetettä neurolog.polille ja lopulta harvinaisten sairauksien yksikköön. Näytteet otettiin sekä nilkasta että reidestä. Muutoksia löytyi mutta on niin harvinainen tauti ettei tiedetä mikä on kyseessä vaikka geenitestejä on tehty lukuisia. Lihastauteja on noin 8000 plus ultraharvinaiset siihen päälle. Että kaikki eivät valitettavasti saa koskaan sitä diagnoosia. Tiedetään vain että lihastauti on mutta ei mikä. Tsemppiä ja varaa heti aika lääkäriin. Jos on rahaa niin mene yksit.neurogille. Tutkimukset etenee nopeammin ja saat sitäkin kautta lähetteen kunnalliselle.

Vierailija
11/30 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on tuollaisia oireita, olen tosi aktiivinen ja liikun ja on niitä kausia milloin en jaksa tehdä mitään. Lihakset tuntuvat "robottimaisilta ja jäykiltä" lääkärissä en ole vielä käynyt, jos lähtee levolla pois. Itselläni on kilpirauhasen vajaatoimintaa niin voi johtua siitä.

Vierailija
12/30 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos todella paljon vastauksista! :)

Lääkäriaika terveyskeskukseen tulossa. Hieman huolestuttaa, kun vetoavat aina fibromyalgiaan, mitä mulla ei kuitenkaan ole koskaan edes diagnosoitu eikä yllä kuvaamani oireet oikein edes sovi siihen.

Ostin juuri B12-vitamiinisuihkeenkin, hauska sattuma. Tokihan sitä toivoisi, että vitamiini ja lepo auttaisi, mutta tutkailen nyt tuota CFS:ääkin.

Vierailija
13/30 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on tuollaisia oireita, olen tosi aktiivinen ja liikun ja on niitä kausia milloin en jaksa tehdä mitään. Lihakset tuntuvat "robottimaisilta ja jäykiltä" lääkärissä en ole vielä käynyt, jos lähtee levolla pois. Itselläni on kilpirauhasen vajaatoimintaa niin voi johtua siitä.

Mullakin tuntuu olevan kohtauksellisia oireita, välillä jaksan suht hyvin ja välillä en mitään. Nuo lihasoireet silti on koko aikaisia. Mulla on lievää liikatoimintaa, mutta siihen ei kuulemma voi liittyä. Tiedä sitten. :/

Vierailija
14/30 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulle tulee tuonkaltaisia oireita ellen syö magnesiumia päivittäin. Syön magnesiumsitraattia. Ei-vakavaa lihassairauttakin on, terveyskeskuksesta lähti tutkimuspolku. Verikokeita lähinnä ja joidenkin sairauksien poissulkua.

Vierailija
15/30 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minulle tulee tuonkaltaisia oireita ellen syö magnesiumia päivittäin. Syön magnesiumsitraattia. Ei-vakavaa lihassairauttakin on, terveyskeskuksesta lähti tutkimuspolku. Verikokeita lähinnä ja joidenkin sairauksien poissulkua.

Kiitos tiedoista. Magnesium ei tullut vielä mieleenkään. Hoidetaanko sun sairautta jotenkin?

Vierailija
16/30 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisikohan olla kyseessä myös CFS? Käy lukemassa oireista. Itselläni tutkimukset alkoivat terveyskeskuksesta josta laitettiin lähetettä neurolog.polille ja lopulta harvinaisten sairauksien yksikköön. Näytteet otettiin sekä nilkasta että reidestä. Muutoksia löytyi mutta on niin harvinainen tauti ettei tiedetä mikä on kyseessä vaikka geenitestejä on tehty lukuisia. Lihastauteja on noin 8000 plus ultraharvinaiset siihen päälle. Että kaikki eivät valitettavasti saa koskaan sitä diagnoosia. Tiedetään vain että lihastauti on mutta ei mikä. Tsemppiä ja varaa heti aika lääkäriin. Jos on rahaa niin mene yksit.neurogille. Tutkimukset etenee nopeammin ja saat sitäkin kautta lähetteen kunnalliselle.

Kiitos vielä sullekin. Hoidetaanko sun lihassairautta jotenkin?

Aika hurjaa kyllä, että ei tiedetä mikä tarkalleen ottaen on, mutta tiedetään, että on jotain. :(

Vierailija
17/30 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ja (ja aika monelle muullekin lääkärin mukaan) tuli tuollaista dystonian tyyppistä koronan jälkeen. Nykiikö lihaksesi (elohiiret)? 

Vierailija
18/30 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen bioteekin super b12 vitamiinia. se on metyylikobalamiini muodossa niin imeytyy suoraan.

Vierailija
19/30 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ja (ja aika monelle muullekin lääkärin mukaan) tuli tuollaista dystonian tyyppistä koronan jälkeen. Nykiikö lihaksesi (elohiiret)? 

Hmm, en kuvaisi ehkä elohiireksi, tai ainakaan en ole sellaista vielä huomannut, mutta on kyllä kaikenlaista "kuplinnan" tunnetta, kramppeja ja sellaista ikään kuin sähköä kulkisi lihasten läpi.

Vierailija
20/30 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen bioteekin super b12 vitamiinia. se on metyylikobalamiini muodossa niin imeytyy suoraan.

Kiitos! Ehdin ostaa jo yhden suihkeen, mutta katsoin tarkemmin ja näemmä tuossakin on samaista metyylikobalamiinia. :)