Lauluja ruskeista/tummista silmistä
kerään, jos tiedät jonkun suomalaisen laulun nimen niin kiitos sinulle jos tänne sen kirjoitat.
Kommentit (25)
Silmät tummat niinkuin syksyinen yö - tuon esittää joku muinainen humppayhtye, ehkä Kipparikvartetti tai joku muu sellainen. Teijo Joutsela ehkä solistina.
Ei sinänsä paha, ihan repäsevä kappale on. Leo Jokela lauloi sen jossain Palmu -elokuvassa, jos oikein muistan.
Venäläisperäinen kappale Mustat silmät on ehkä kaikkein hienoin. Siinä mennään oikein tuskan tunteella. Ivan Rebroff lauloi sen upeasti sekaisin venäjäksi ja englanniksi. Mutta siitä on kyllä varmaan moniakin versioita ihan suomeksi.
Kipparikvartetti muuten levytti sellaisenkin kappaleen kuin Pieni pikisilmä. En ole ihan varma nimestä, mutta laulussa laiva lähtee merille vieden rakkaan ystävän, ja pikisilmä istuu rannalla sitä katsoen. Muistan vain säkeen "oi jos pieni pikisilmä mukaan tulla vois." Isä soitti sitä minulle levyltä, kun olin pieni. Koska minulla ne pikisilmät on.
Ritva -kappaleessa silmät on ruskeanvihreät.
Mustat silmät yötä tummemmat
Tulta kuumemmat kaikkein kauneimmat
Mulle loistaen sadun kertovat
Jonka jokainen on kuullut kerran
Mustat silmät luokseen kutsuvat
Luoden unelmat pilviin nostavat
Satuun silmien uskonut mä en
Nyt se satu minut valloittaa mustat silmät
Yötä tummemmat tulta kuumemmat
Kaikkein kauneimmat mulle loistavat
Salaa kutsuen leikkiin jota en voi vastustaa
Mustat silmät yötä tummemmat
Tulta kuumemmat kaikkein kauneimmat
Mulle loistavat salaa kutsuen
Leikkiin jota en voi vastustaa
Leikkiin jota en voi vastustaa
Älkää laittako niitä youtube-linkkejä, ne eivät näy.
Valitsemasi evästeasetukset estävät tämän sisällön näyttämisen. Nähdäksesi sisällön sinun on hyväksyttävä Sanoman sisällönjakelukumppanien evästeet. Hyväksynnän jälkeen voimme näyttää sinulle sisältöä mm. YouTubesta, Facebookista, Twitteristä ja Instagramista.