Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tylsä ketju, kerro vain tylsiä kuulumisia

Vierailija
15.10.2025 |

ja puuduttavia mielipiteitä.

Aiemmat tavallisten kuulumisten ketjut täyttyi häiriköistä, jankkaajista, kiroilijoista, haistattelijoista, ilkeilijöistä, viestien poistajista, seksistä ja muista intiimeistä asioista kirjoittajista, ilkkujista, lyttääjistä yms

Täällä tykätään katsoa, kun maali kuivuu. Kaalilaatikoista ja pelargonioista :)

Tule mukaan, sinä saman henkinen.

Kommentit (16159)

Vierailija
15881/16159 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sataa ja on pimeää. Unelmasää. Tylsät saa unelmoida pimeydestä. 

Vierailija
15882/16159 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viikonpäivät voisi aivan hyvin korvata numeroilla 1-7.

Tai oikeastaan viikon voisi määritellä viiden tai kymmenen päivän pituiseksi, olisi helpompi laskeakin.

Vielä kun maapallo, kuu ja aurinkokin siirtyisivät kymmenjärjestelmään, olisi kätevää.

Sehän on sitten ihan asia erikseen.

Ihminen päättää kalenterista ja painaa sen sellaiseksi kuin sopii, luonto kiertää omia polkujaan. Ihmisen yhteiskunnassa sillä todellisella järjestyksellä taas ei ole merkitystä.

Maa pyörii akselinsa ympäri lännestä itään, kesto 24 tuntia (yksi vuorokausi).

Kuu kiertää maata ja heijastaa auringon valoa, kesto noin 27,3 päivää ( yksi kierros maan ympäri) tai 29,5 päivää ( täysikuusta täysikuuhun).

Maa kiertää aurinkoa, kesto noin 365 päivää ( vuosi).

Millainen olisi hyvä kalenteri?

Miten visualisoit kalenterin mielessäsi? Mulla on puoliympyrä, tammikuusta kaari toukokuun loppuun. Kesä- elokuu on suora viiva, syyskuusta taas kaartuu joulukuun loppuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15883/16159 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sataa ja on pimeää. Unelmasää. Tylsät saa unelmoida pimeydestä. 

Yhteentoista asti oli sankka sumu, piti ajaa hiljaa. Näkyvyyttä sata metriä. Nautin. Harmaata kaikkialla.

Vierailija
15884/16159 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Traktoreita liikkeellä peräkärryineen.  Ajoin Rysky-nimisen perässä ja vähän epäilytti ohittaa. Onneksi kääntyikin pikkutielle.

Meitä vastaan tuli rekka, jossa katolla ja sivuilla luki isoilla kirjaimilla REKKA.  Muistisairaan muistilappu?

Vierailija
15885/16159 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kaapissa kaksitoista suklaalevyä. Tarjouksesta ostin. En silti pröystäile, menevät enimmäkseen muihin suihin ennenkuin vanhenevat. 

En edes kehtaisi ostaa kahtatoista suklaalevyä.

Ostin eri kaupoista, en minäkään kehtaisi kahtatoista suklaata ostaa kerralla, vaikka olen laiha. 

Lihavien ostoksia arvostellaan sumeilematta, laihat saa ostaa mitä vaan, vaikka sianruhon, kukaan ei piittaa. 

Vierailija
15886/16159 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tein pihakierroksen, ja aurinkokennolampuissa oli himmeät valot. Ehtivät latautua hyvän sään aikana.  Ei tartte pimeydessä vaeltaa.

Öitä.

Pääasia, että järjen valo on kirkas.

Entäs kun ei olekaan? Sumua, sumua vain. 

Vierailija
15887/16159 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Istutin lehtikuusen mökin pihalle.  Montakohan vuotta menee, että siihen tulis käpyjä...

Veikkaan että monta. 

Vierailija
15888/16159 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun siskolla on tänään synttärit. Hän täytti 57 vuotta. 

Mun siskollani on pian pyöreät synttärit, muttei minua ole kutsuttu kahveille.

Lisäksi hän on persoonallisuushäiriöinen, joten EVVVK.

Wau. Onko hän kertonut sulle psykiatrin antamasta diagnoosista vai mistä tiedät? 

Vierailija
15889/16159 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kaapissa kaksitoista suklaalevyä. Tarjouksesta ostin. En silti pröystäile, menevät enimmäkseen muihin suihin ennenkuin vanhenevat. 

Ostin eri kaupoista, en minäkään kehtaisi kahtatoista suklaata ostaa kerralla, vaikka olen laiha. 

Minä kehtaisin. Vaikka olen läski. Mitä mun ostamiset kellekään kuuluu. 

Vierailija
15890/16159 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Traktoreita liikkeellä peräkärryineen.  Ajoin Rysky-nimisen perässä ja vähän epäilytti ohittaa. Onneksi kääntyikin pikkutielle.

Meitä vastaan tuli rekka, jossa katolla ja sivuilla luki isoilla kirjaimilla REKKA.  Muistisairaan muistilappu?

Todennäköisesti. Mun mummon jääkaapin ovessa luki "jääkaappi, ota ruoka klo 12"

Vierailija
15891/16159 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihavien ostoksia arvostellaan sumeilematta, laihat saa ostaa mitä vaan, vaikka sianruhon, kukaan ei piittaa. 

Niin minäkin saan, eikä kukaan piittaa. T. Läski. 

Vierailija
15892/16159 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen päikkäreille. 

Vierailija
15893/16159 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään puhuin postimiehen kanssa hississä. Sitä ennen en puhunut vuorokauteen kenenkään kanssa. 

Vierailija
15894/16159 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun siskolla on tänään synttärit. Hän täytti 57 vuotta. 

Mun siskollani on pian pyöreät synttärit, muttei minua ole kutsuttu kahveille.

Lisäksi hän on persoonallisuushäiriöinen, joten EVVVK.

Wau. Onko hän kertonut sulle psykiatrin antamasta diagnoosista vai mistä tiedät? 

Siinä mitään psykiatria tarvita, kun ihminen on ollut koko ikänsä ihan mahdoton. Sitten vielä kehtasi ihmetellä kun aviomies lähti lätkimään, se oli joko itsemurha tai lähtö. Käyttää lapsiaan lentävinä apinoina, samoin sitä reppanaa kakkosaviomiestä. Jollet tiedä millainen tuollainen ihminen on, niin kantsii googlata esim. narsisti. Sellaisia ihmisiä todella on joilta puuttuu normaalit tunteet kuten sympatia ja empatia.

Vierailija
15895/16159 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään puhuin postimiehen kanssa hississä. Sitä ennen en puhunut vuorokauteen kenenkään kanssa. 

No sinähän aloit tänään ihan revitellä. 

Vierailija
15896/16159 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli maniakohtaus tuossa aiemmin. Nyt on olo tasainen. Ei oo aiemmin tämmöistä ollut.

Vierailija
15897/16159 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin laittaa etu- ja keskisormeni ristiin molemmissa käsissä yhtä aikaa.

Osaatko heilutella varpaitasi erikseen, vai liikkuuko kaikki yhtäaikaa.

Vierailija
15898/16159 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lukeekohan rekan sisäpuolellakin, että kuski muistaisi ajavansa rekkaa eikä esimerkiksi Hornetia tai polkupyörää. 

Vierailija
15899/16159 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lukeekohan rekan sisäpuolellakin, että kuski muistaisi ajavansa rekkaa eikä esimerkiksi Hornetia tai polkupyörää. 

Näin semmoisen leffan, tositapahtumiin perustuvan, missä korkeasti koulutettu nainen sairastuu muistisairauteen. Ensin kotona oikeasti laputettiin tuolit ja pöydät yms. Joutui lopuksi hoitokotiin, missä rakastui toiseen hoidokkiin, unohti aviomiehensä kokonaan.

Järkyttävää. Luoja armahda, anna kuolla sitten pian, kun aika on, ennen kitumista.

Vierailija
15900/16159 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvatkaas, monta rankkaa sadekuuroa osui kohdalle n.50km matkalle, minkä ajoin? Liki kymmenen ja kun ajoin kotipihaan, aurinko paistoi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi