Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tylsä ketju, kerro vain tylsiä kuulumisia

Vierailija
15.10.2025 |

ja puuduttavia mielipiteitä.

Aiemmat tavallisten kuulumisten ketjut täyttyi häiriköistä, jankkaajista, kiroilijoista, haistattelijoista, ilkeilijöistä, viestien poistajista, seksistä ja muista intiimeistä asioista kirjoittajista, ilkkujista, lyttääjistä yms

Täällä tykätään katsoa, kun maali kuivuu. Kaalilaatikoista ja pelargonioista :)

Tule mukaan, sinä saman henkinen.

Kommentit (14903)

Vierailija
14821/14903 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Forssassa sataa illalla. Tämä tiedoksenne. 

Vierailija
14822/14903 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oho, koko yö mennyt tässä huomaamatta skannaillessa vanhoja lehtileikkeitä tietokoneelle. No, pitää päästä niistä paperipinoista eroon.

Oli varmaan iso urakka, mutta tiedot ainakin tallessa.  Liimasin omat lehtileikkeeni vihkoon. Ehkä ne pitäisikin skannata koneelle, samoin kuin albumeista valokuvat. Talvella sitten.

Voi kuule, tämä oli vasta pieni osa kaikista kymmeniä vuosia hyllyillä hillotuista lehtileikkeistä. Hyvä jos jouluna olen valmis.

Jopas on sitten iso työmaa. Ehditkö lukea leikkeet samalla? 

Minulla on vielä iso määrä lehtiäkin, joista pitäisi leikata talteen ne kiinnostavat jutut, sitten joskus. Tulisi tilaakin. 

Väliin on pakko lukea! Tää on samanlainen tilanne siinä mielessä kuin silloin kun pyyhkii pölyt kirjoista ja kirjahyllyistä. Mutta pääsin alkuun sen ansiosta, että ostin A2-kokoa tallentavan, varrellisen Viisan-kameran, joka on tehty just tällaista varten. Kuva tallentuu suitsait ja voi tehdä suoraan pdf-tiedostoja. En ole vielä kokeillut räpsiä kirjoja sillä, sekin on edessä (jos ehdin ennen kuin kupsahdan).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
14823/14903 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökin palovaroittimesta loppui patteri, olikin jo iäkäs, best before 12/21. Nyt tarvittais pitkää henkilöä, tällaiselle 162cmlle tylsä homma. 

Vierailija
14824/14903 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko se myrsky Etelä-Suomeen vai ei? Jäädäänkö saaren vangiksi? On täällä ruokaa tarpeeksi.

Kadehdin vähän, haluaisin jäädä saareen vangiksi (muutama päivä) runsaasti ruokaa, juomaa, säilykkeitä, telttailuvälineet, lukemista ja nuotionteko vermeet tietysti sattumoisin mukana ja kännykkä ja vara-akku täynnä virtaa.

Luulen, että on saarimökki.

Vierailija
14825/14903 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oho, koko yö mennyt tässä huomaamatta skannaillessa vanhoja lehtileikkeitä tietokoneelle. No, pitää päästä niistä paperipinoista eroon.

Oli varmaan iso urakka, mutta tiedot ainakin tallessa.  Liimasin omat lehtileikkeeni vihkoon. Ehkä ne pitäisikin skannata koneelle, samoin kuin albumeista valokuvat. Talvella sitten.

Voi kuule, tämä oli vasta pieni osa kaikista kymmeniä vuosia hyllyillä hillotuista lehtileikkeistä. Hyvä jos jouluna olen valmis.

Jopas on sitten iso työmaa. Ehditkö lukea leikkeet samalla? 

Minulla on vielä iso määrä lehtiäkin, joista pitäisi leikata talteen ne kiinnostavat jutut, sitten joskus. Tulisi tilaakin. 

Väliin on pakko lukea! Tää on samanlainen tilanne siinä mielessä kuin silloin kun pyyhkii pölyt kirjoista ja kirjahyllyistä. Mutta pääsin alkuun sen ansiosta, että ostin A2-kokoa tallentavan, varrellisen Viisan-kameran, joka on tehty just tällaista varten. Kuva tallentuu suitsait ja voi tehdä suoraan pdf-tiedostoja. En ole vielä kokeillut räpsiä kirjoja sillä, sekin on edessä (jos ehdin ennen kuin kupsahdan).

Mulle ei valkene, miksi teet tuota.

Vierailija
14826/14903 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mökin palovaroittimesta loppui patteri, olikin jo iäkäs, best before 12/21. Nyt tarvittais pitkää henkilöä, tällaiselle 162cmlle tylsä homma. 

Tai talousjakkara.

Vierailija
14827/14903 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko Pirkanmaalle sade, tarttis tietää. Tutkan mukaan kyllä, mutta muut ennusteet epämääräisiä. 

Niin tarttis, mutta elämässä mikään ei ole varmaa.

Vierailija
14828/14903 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko se myrsky Etelä-Suomeen vai ei? Jäädäänkö saaren vangiksi? On täällä ruokaa tarpeeksi.

Kadehdin vähän, haluaisin jäädä saareen vangiksi (muutama päivä) runsaasti ruokaa, juomaa, säilykkeitä, telttailuvälineet, lukemista ja nuotionteko vermeet tietysti sattumoisin mukana ja kännykkä ja vara-akku täynnä virtaa.

Luulen, että on saarimökki.

Niin arvasin minäkin, mutta joskus nuorempana Saimaalla veneillessä, kuvittelin joskus autiossa saaressa olevani "haaksirikkoutunut saaren vanki" luin lapsena kaikki seikkailukirjat ja jäi vähän päälle tuo meininki ja halusin kokeilla, varman päälle tietenkin, tylsä kun olin jo silloin.

Vierailija
14829/14903 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Forssassa sataa illalla. Tämä tiedoksenne. 

Uskotko? Meille on ennustettu sen kymmenet ukkoset ja sadekuurot tänä kesänä. 95% o h i!

Vierailija
14830/14903 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katselen Forsytein tarua. Uutta versiota ja vertailen siihen vanhaan. 

Vanhassa oli Irene ja Soames tyylikkäämpi pari kuin uudessa. 

Vierailija
14831/14903 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läntisestä osasta peruttiin sateet.  Sää pilvinen, melkein tuuleton. Ja hyttysiä paljon täällä metsän keskellä.  Saa unohtaa ulkona istuskelun ilman Offia. 

Vierailija
14832/14903 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai talousjakkara.

"Emännänjatkoksi" sanotaan sitä  Pohjanmaalla.

Vierailija
14833/14903 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suattaa ruveta satammaa, sano savolaisukko ku kaatosatteessa seisoskel.

Vierailija
14834/14903 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli pitkä ajomatka taaa. Tänään olen ollut kesämökillä tekemättä mitään.

Vierailija
14835/14903 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajoin tänään pyörällä lentokentän ympäri. Eväänä oli vesipullo.

Vierailija
14836/14903 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen perinyt sukulaisten vanhoja kellastuneita koulutodistuksia, ja mietin, pitäisköhän nekin skannata.  Ja kiinnostavatkohan edes nuorempia.  Omat todistukseni jo silppusin tärkeimpiä lukuunottamatta.

Vierailija
14837/14903 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen oli pitkä ajomatka taaa. Tänään olen ollut kesämökillä tekemättä mitään.

Samanlainen pitkä ajomatka minullakin tänään. Perillä nuutunut olo, mutta ulkona olo toi vähäsen uutta virtaa. Nyt vaan istun ja katselen omenapuuta. Huomenna pitäis tehdä sitä ja tätä 

Vierailija
14838/14903 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai talousjakkara.

"Emännänjatkoksi" sanotaan sitä  Pohjanmaalla.

Nyt jäi vaivaamaan, mikä Pohjanmaalla mahtaa olla "isännänjatko"? Ei tartte vastata, ei olisi tylsiin sopivaa.

Vierailija
14839/14903 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takkapuita, vettä, ruokaa, potat ja kirjoja kannettu mökin sisälle. Ulkona sidottu kiinni kevyet kalusteet ja kukat tuotu turvaan.

Myrsky saa tulla.

Vierailija
14840/14903 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myrskyn jälkeen on poutasää, lupaili aikoinaan Kari Tapio. Hyvin tiesi.