Miksi jotkut pitää suorittamisena jos tykkää tehdä paljon asioita?
Jos esim tykkää siivoamisesta ja siisteydestä, pihan tiptop pitämisenä, hyvästä ruuasta alusta alkaen tehden, opiskelemisesta työn ohessa, luottamustoimista, jne niin onko tämä suorittamista? Jotkut nyt vaan on ahkerampia ja aikaansaavempia kuin toiset.
t: ahkera
Kommentit (30)
Samasta syystä kuin toiset pitävät ikävänä elämästä kieltäytymisenä jos ei vaikka syö karkkia.
No jotkut pitävät puuhastelusta.
Toiset taas puuhastelevat koko ajan siksi etteivät kestä olla rauhassa ja kuunnella omia ajatuksiaan.
Kolmannet taas puuhastelevat siksi, että voisivat tulla nettiin kehuskelemaan olevansa "aktiivinen" ja mollaavat muita "laiskoiksi".
Meitä on moneksi.
Riippuu kai pitääkö taukoja. Osalla ei ole voimia samaan. Tai mihinkään. Ehkä vampyyrinen elämä ollut, muut vei energiat.
Siis mitä sä AP sit konkreettisesti teet ja saat aikaan?
Ihmiset ihmettelee kun mä olen koko ajan touhuamassa ja projekteja menossa aina,en osaa olla paikallaan.
Ei tää mitään tunnollisuutta tai ahkeruutta ole vaan joku pakko luoda ja paeta ahdistusta, pysähtyneenä joutuu kohtaamaan ajatuksensa.
Ja todennäköisesti hoitamaton ADD.
Ootko vähän kontrollifriikki? Pakenetko jotain?
Itsellä oli kans joskus, että asiat täytyy olla niinkuin mun mielestä niiden pitää olla. Tuntuu kai etten omaa elämää kyennyt kontrolloimaan, joten suoritin ja tein.
Mä ainakin ihmettelen ihaillen, miten joku voi vaan olla ilman huolia ja suorittamista. Se pitäisi saada opeteltua.
Vierailija kirjoitti:
Jos tekee paljon asioita, niin ei kehity mestariksi yhdessä asiassa.
Se on heikkoutta jos esimerkiksi käy töissä ja se 9h päivästä on pois siltä asialta missä voisit kehittyä mestariksi. Pitää priorisoida asiat.
Miksi pitää olla mestari? Ei kaikki kaipaa titteleitä, ei kaikki ole fiksoituneita vain yhteen asiaan.
Nuorena tykkäsin soittaa, laulaa, musisoida ja hypin soittimesta toiseen. Kyllä se vaan lannisti, kun äiti tuli sanomaan että pitäiskö keskittyä vain yhteen.
Antakaa ihmisten olla luovia omalla tavallaan.
Saa olla toki ahkera ja touhukas, kunhan on sitä keskenään. Joskus tuollaiset mega-ahkerat ovat mestareita syyllistämään muita ihmisiä. Kun muut vaan laiskottelevat kun työn sankari tässä huhkii
"Jos esim tykkää siivoamisesta ja siisteydestä, pihan tiptop pitämisenä, hyvästä ruuasta alusta alkaen tehden, opiskelemisesta työn ohessa, luottamustoimista, jne niin onko tämä suorittamista? Jotkut nyt vaan on ahkerampia ja aikaansaavempia kuin toiset."
"Suorittaminen vaatii keskittymistä ja järjestelmällisyyttä.
Mitä tarkoittaa
Suorittaminen tarkoittaa jonkin tehtävän, toiminnan tai prosessin viemistä loppuun tai toteuttamista. Se voi viitata eri konteksteihin, kuten koulutuksessa, työelämässä tai muissa aktiviteeteissa, joissa tavoitteena on saavuttaa tietty päämäärä tai tulos. Suorittaminen voi sisältää suunnittelua, valmistelua ja käytännön toimia, ja se on usein keskeinen osa oppimista tai projektin edistämistä."
Lähde: Suomi Sanakirja
Aloittajan mainitsemat suoritukset ovat osa normaalia elämää. Yleensä ihmiset siivoavat, laittavat ruokaa, opiskelevat tehokkaasti, pitävät pihan siistinä ja puuhailevat kaikenlaista rakentavaa. Ei niissä tarvitse kehittyä maailmanmestariksi. Ahkeruus on ihan oikea hyve.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tekee paljon asioita, niin ei kehity mestariksi yhdessä asiassa.
Se on heikkoutta jos esimerkiksi käy töissä ja se 9h päivästä on pois siltä asialta missä voisit kehittyä mestariksi. Pitää priorisoida asiat.
Miksi pitää olla mestari?
Koska sydän sanoo niin. Siksi ei voi tehdä monia asioita vaan monet ja liialliset asiat pitää jättää pois saavuttaakseen sen mikä on kutsumus.
Lopulta kaikki tapahtuu ihan itsekseen ilman suunnittelua vapaalla pudotuksella.
Toisen nautinto on toisen suoritus.
Tunnollisuus (Conscientiousness)
Olen tällainen ja ex oli samanlainen. Valitettavasti ex.
Tällaisia vastuullisia ja aktiivisia ihmisiä on harvassa nykyään.