Saitko verottajalta kehoituksen nostaa veroprosenttia?
https://www.verkkouutiset.fi/a/al-verottajalta-tarkea-viesti-yli-90000-…
Nostitko veroprosenttia ohjeen mukaan?
Itse en tehnyt mitään koska en ole varma loppuvuoden tuloistani.
En halua että tulot menee lisäprosentille mutta en haluaisi nostaa prosenttia liian ylös turhaan.
Kommentit (14)
Nostan aina itse omatoimisesti enkä saa koskaan kuin muutaman kympin palautusta
Lasketin alkuvuodesta prosentin jonkin verran isommilla tuloilla mitä näyttää tulevan tänä vuonna, odottelen sit palautuksia.
En ees käytä suomi.fi palvelua :D Näköjään mulle oli tullu tollanen. Hitto miksei ne laita paperipostia..
Mä nostan ja lasken veroprosenttia omatoimisesti ilman kehtouksiakin. Seuraan mitä tilinauhassa on tapahtumia ja lasken sopivasti veroprossan loppuvuodeksi. On mahdollista ainakin tällä hetkellä tehdä ylitöitä millä saa nostettua jopa 1500e kuukausituloja. Jos tiedän että jaksan puurtaa (siis päätän tehdä ylitöitä aivan törkeesti) niin nostan prosenttia. Jos taas esuimerkiksi pariin kuukauteen en tee ylitöitä niin lasken prosenttia. Tilanteet elää, onneksi veroprosentin muuttaminen on helppoa ja työnantajalle menee automaattisesti uusin verokortti.
Olen joskus vuosia sitten ollut tilanteessa jolloin en tajunnut seurata veroprosenttia ja kaksi viimeistä kuukautta käteen jäi vain alle puolet normaalista palkasta. Katastrofihan se oli, piti vipata vanhemmilta että sai laskut maksettua.
Maksan alkuvuoden aina hiukan liikaa veroja, sitten joskus syys-lokakuun paikkeilla tarkistan, missä mennään ja kas, joka vuosi onkin kevään ulkomaan reissun rahat kasassa pienemmän veroprosentin muodossa.
Sain kehoituksen alentaa loppuvuoden veroprosenttia johonkin 10,5%. Ihan riittävästi tullutkin jo tälle vuodelle maksettua.
Vierailija kirjoitti:
Maksan alkuvuoden aina hiukan liikaa veroja, sitten joskus syys-lokakuun paikkeilla tarkistan, missä mennään ja kas, joka vuosi onkin kevään ulkomaan reissun rahat kasassa pienemmän veroprosentin muodossa.
Tietty voisi ottaa myös palautuksena syksyllä, mutta tykkään käyttää ne jo keväällä.
Hallituksen mukaan verotuksen piti palkansaajilla laskea...?
Vierailija kirjoitti:
Riippuu täysin sun tuloista kun meillä on tämä progressiivinen verotus.
Jos saat jonkun ison palkankorotuksen niin voi joutua korottamaan vero%
En. Olen seurannut kertymää, ja näyttäisi, että verokortin tuloraja riittää hienosti loppuvuoteen.
Aion pienentää itse veroprosenttia, koska sain palautuksia ja meni toimeentulotuki pariltakin kuukaudelta. En saanut maksusitoumusta mm.lääkkeisiin ja se oli huono juttu. Siitä viisastuneena pienennän pari pykälää veroprosenttia etten saa liikaa palautuksia. Että näin päin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu täysin sun tuloista kun meillä on tämä progressiivinen verotus.
Jos saat jonkun ison palkankorotuksen niin voi joutua korottamaan vero%
Kaikkien palkansaajien verotus kevenee. Me emme halua maksaa 60 prosenttia veroja!
- Petteri Orpo
Viime vuonna sain verottajalta valmiin tarjouksen laskea veroprosenttia loppuvuodeksi. En tarttunut tarjoukseen, seurauksen olisi vaan ollut että olisin saant pari kertaa hiemen enemmän käteen palkasta, mutta kesällä sitten olisin maksanut mätkyinä takaisin. Jaksan odottaa veronpalautusta.
Sain 500e mätkyt. Se on kai se kehoitus.