Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tt-tuen korottaminen on iso virhe

Vierailija
15.10.2025 |

Yhä useampi suomalainen jättäytyy tukielätiksi

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka oli 3700 kunnes orpo tuhos työt, nyt NAUTIN almuista (595)kk piristää😒

Vierailija
42/72 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hurja nousu: yksinasuvalle 2,77 euroa kuukaudessa.

Lähes 200mk vuodessa

Eikö se ole lähes 3000€

Ehdottomasti kannattaa työsuhde irtisanoa ja jättäytyä TT-tuelle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu. Ehdottomasti kannattaa jättäytyä työttömäksi tuon valtavan summan takia :)

jättäytyä? Päivittäin tulee 150-300 työtöntä, kiitos orpopurra.

Vierailija
44/72 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäkää ihmiset lyhenteitä oikein:

Kelamaailmassa TT=TyöttömyysTurva

TTT=ToimeenTuloTuki

Sairauspäivä on sairauspäiväraha eikä suinkaan sairaspäiväraha. Ei päiväraha ole sairas.

Kotihoidontuki on kotihoidontuki tai myös lastenhoidontuki-sanaa käytetään. Se ei ole kodinhoidontuki. Ei kodinhoidosta mitään makseta vaan lapset kotihoidosta, eli kotona tapahtuva lapsen hoito.

Tukihaukka opettaa :D on termit hallussa! Respect

Ei mene noin. Tyhmät ei edes ymmärrä mitä kirjoittaa. Kertoo paljon sivistyksestä.

Eri

Vierailija
45/72 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruokien ym. tärkeiden hinnat nousee. 

Minusta 600 euroa yksin asuvalle on hyvä summa, kun tuosta ei tarvi maksaa vuokraa, vettä eikä sähköä. Ruokaan tuosta menee vähän yli puolet. Sitten jää vielä yli 200 euroa puhelimen käyttöön, kulkemiseen ja vaatteisiin. Minusta riittää tosi hyvin ja usein jää ylikin. 

Oon katsonut sitä Raharemontti ohjelmaa eikä siinä tuon enempää töissäkäyvillekään budjetoida noihin menoihin. En tiedä, miksi toimeentulotuen saajilla on aina niin jäätävät ruokakulut muka. 

Jos ostaa myös kaljaa jasidukkaa, niin kauppalasku voi olla isokin.

En edes käytä alkoholia, enkä tupakoi ja silti kauppalaskut ovat isoja kun ruoka on kallistunut.

Vierailija
46/72 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu. Ehdottomasti kannattaa jättäytyä työttömäksi tuon valtavan summan takia :)

Ei työtön saa mitään toimeentuloa suoraan, riippuu puolison tuloista. Ei edes asumistukea.

Vierailija
47/72 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perus indeksikorotus vaan. Mutta eikös sitä yksin asuvan perusosaa olla leikkaamassa ensi vuonna? 

Korotetaan 3 euroa ja sitten leikataan 30 euroa? Arvatenkin "ylisuurta" vuokraa korotetaan taas kymppi tai pari. Sitten ollaankin 50 euroa miinuksella. Mistähän sen säästäisi? Joku hullu tästä vielä kateellinen?

Vierailija
48/72 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös hallitus juuri ilmoittanut leikkaavansa toimeentulotukea pari kuukautta sitten? Mitä häh?

Siis leikkaako ne ensin, ja sitten korottavat? Huvittava hallitus.

Tuo korotus tekisi omaan tukee kolme euroa kuukaudessa. Nyt laitetaan elämä risaiseksi!

Vierailija
49/72 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut tukielätti, joten tiedän että on muitakin. En ottanut vastaan epämukavaa duunia vaan odotin mukavaa toimistohommaa. Tämä maa romahtaa jos kaikki tekevät niin, joten tukisysteemin ei pidä mahdollistaa sitä.

Vierailija
50/72 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähes 200mk vuodessa

Milloin Suomessa on otettu markka uudelleen käyttöön?

Se on hyvä olla käytössä, kun todistellaan köyhien massikeisariloisten luxuselämää.

t. OrPu, muuta ei keksitty

Vierailija
51/72 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta 600 euroa yksin asuvalle on hyvä summa, kun tuosta ei tarvi maksaa vuokraa, vettä eikä sähköä. Ruokaan tuosta menee vähän yli puolet. Sitten jää vielä yli 200 euroa puhelimen käyttöön, kulkemiseen ja vaatteisiin. Minusta riittää tosi hyvin ja usein jää ylikin. 

Jaa. Minulle jää 500 euroa. Monelle vähemmän. Katsos kun käytännössä tuosta "maksetaan" vuokraa (=Kelalle liian suuri vuokra) ja työmarkkinatuki huomioidaan 21,5 kertoimella. Menee lähinnä ruokaan ja terveydenhoitomenoihin, joita ei hyväksytä erikseen (kyllä, sellaisiakin on).

Vierailija
52/72 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun kyllä pitää maksaa osa vuokrasta, ja nettikin pääsi sulta unohtumaan, ei sekään ole ilmainen.

Jos on ylikallis asunto, niin silloin vain pitää maksaa itse. Mun ei tarvi maksaa mitään vuokrasta itse. Käytän nettiä puhelimella. 20 euroa maksaa puhelinliittymä, johon sisältyy netti, puhelut ja viestit. 

Kela maksaa vuokran, sähkön, veden, kotivakuutuksen sekä terveydenhoitomenot ja lääkkee

Lähes kaikilla on ylikallis asunto, koska raja on niin alhainen. Rajaa ei nosteta, vaikka vuokrat nousevat vuosittain. On lottovoitto saada tarpeeksi edullinen asunto.Tämä on siis käytännössä leikkaus toimeentulotukeen.

Vierailija
53/72 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli ensiksi otetaan pois 44 €/kk, ja annetaan viiden kuukauden jälkeen 1,5 € /kk lisää tähän jo leikattuun tukeen?

Kyllä nyt hei Suomen talous nousee, varsinkin jos ap ja muut tukien suuruus harhojen vallassa oikeasti heittäytyvätkin toimeentulotuen asiakkaiksi sankoin joukoin. Ja miksei nyt heittäytyisi, kun kerta toimeentulotukea nostetaan?

Itse ainakin aion vuodenvaihteen jälkeen ostaa kaksi jugurttia kuukaudessa lisää. Suomi nousuun.

Samaa sarjaa kuin hyvinvointialueen säästäminen euron kahvitarjoiluista palkattomille muusikoille. Suomi nousuun!

Vierailija
54/72 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kateus liikaa kalvaa niin voit itsekin ryhtyä toimeentulotuen saajaksi.

no sitähän tässä juuri pelätään että liian moni hyppää helpon elämän kelkkaan

Vierailija
55/72 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon katsonut sitä Raharemontti ohjelmaa eikä siinä tuon enempää töissäkäyvillekään budjetoida noihin menoihin. En tiedä, miksi toimeentulotuen saajilla on aina niin jäätävät ruokakulut muka. 

Elämässä on muutakin kuin ruoka.

Niin? Noihinhan nimenomaan jää hyvin rahaa, kun ruokaan menee vaan puolet. Mutta kun toimeentulotuen saajat sanoo aina, että kaikki menee ruokaan. En ymmärrä, miksi ruokaan menee muka 600e kuussa. 

Suurimmalle osalle ei jää käyttöön 600 euroa. Ja mieti, jos joku joutuu maksamaan auton kulutkin tuosta, näin voi olla kehäkolmosen ulkopuolella tilanne.

Vierailija
56/72 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä tuota olla edes korottamassa

Miksi valehtelet?

Vierailija
57/72 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä pilaa kuohkeaa shittiä tosiasioilla

Vierailija
58/72 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarvii maksaa vuokraa. Ei koko vuokraa saa ilmaiseksi. Työtoiminnassa olen ollut ja köyhiä kaikki. Oma puolisoni tienaa hyvin.

Vierailija
59/72 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri sanoi että noin 400 euroa jää ja sillä maksettava kaikki. Osa rahoista menee vuokraan. Asuu asossa ja vuokraa nostettiin 50 euroa. Asuu halvassa ja pienessä asunnossa. Syö huonosti. Kalusteet on mitä on, ei kelpaisi mulle. Vaatteet kirppikseltä.

Vierailija
60/72 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni 2-3 prossaa leikataan vasta sitten kun kaikki tuet on siinä yleistuessa. Noin 18 euroa. Jos toteutuu niin hallitus tässä kusettaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan