Israelilaiset ovat tappaneet yli 18 tuhatta lasta!
Sairasta. Puhdasta pahuutta.
The Guardian on listannut lasten nimet ja iät: https://www.theguardian.com/world/ng-interactive/2025/oct/08/young-lives-cut-short-on-an-unimaginable-scale-the-18457-children-on-gazas-list-of-war-dead
Kommentit (684)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Oletko huomannut että niitä ei surra suuremmin. Miksi siis toistelet? Israelin maalla olette ja montako tapoitte kun veitte maan juutalaisilta? Sitäkö yrität peitellä luvuillasi? Sekä aiotun juutalaisten kansanmurhan. Nyt vituttaa kun ei onnistunut. Saat varmaan palkkion jokaisesta toistosta, muuten ei kukaan täyspäinen jaksaisi hokea samaa. Ihan sama vaikka murhattaisiin miljoona jos siihen tyrkylle tulevat. Go, Israel, go!"
18 000 murhattua lasta. Tällä kertaa. Tulevat murhaamaan lisää. Ehkä murhaavat sinut seuraavaksi. Murhaajat kun eivät säännöistä tai laeista välitä. Minä välitän säännöistä. Ne erottavat anarkiasta.
Hyvä niin. Mutta juurisyy ei ole Israel eikä sen tekemiset, vaan anarkisesti toimiva terojärjestö, ja sen islamin yhdistetty juutalaisviha-valloituspyrkimys. Israelin toimet on puolustussotaa. Gazan siviilit olisi voinut suojata, siihen oli mahdollisuus, eikä Israelin iskut tulleet yllätyksenä. En ymmärrä miksi tätä aihetta vatkataan jos ei tiedä siitä mitään?
Jos Israelin vastapuolena olisi ollut sotaa "normaalilla" tavalla käyvä maa ilman "lapsiuhreja", olisi suhtautuminen Israelin puolella täysin. Muistettaisiin vuosikymmenten terr orismi ja palestiinalaisten kirjaukset Israelin hävittämisestä.
Minne nämä siviilit olisivat menneet?
Kuinka monta lasta on Venäjä tappanut Ukrainassa? Miksi et niiden lasten takia vaahtoa täällä? Palestiinassa tuskin tiedetään mikä on Suomi ja missä sijaitsee, miksi pitäisi kaikkien maailman lasten kuolemia täällä itkeä. Lasten tapaaminen on raukkamaista ja julmaa teki sen kuka tahansa, mutta minkä me sille tältä saakka voimme. Minulle omat lapset ovat tärkeimmät, sen jälkeen sukulaisten ja naapureiden ja koko kylän lapset. En jaksa Palestiinaan saakka murehtia.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monta lasta on Venäjä tappanut Ukrainassa? Miksi et niiden lasten takia vaahtoa täällä? Palestiinassa tuskin tiedetään mikä on Suomi ja missä sijaitsee, miksi pitäisi kaikkien maailman lasten kuolemia täällä itkeä. Lasten tapaaminen on raukkamaista ja julmaa teki sen kuka tahansa, mutta minkä me sille tältä saakka voimme. Minulle omat lapset ovat tärkeimmät, sen jälkeen sukulaisten ja naapureiden ja koko kylän lapset. En jaksa Palestiinaan saakka murehtia.
Nyt puhutaan Israelin murhaamista 18 000 lapsesta
Vierailija kirjoitti:
Riinnastat Israelin Venäjään lastentappajana ja hyökkääjänä. Niinhän se on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riinnastat Israelin Venäjään lastentappajana ja hyökkääjänä. Niinhän se on.
Toisaalta myönsi vihdoinkin että Israel tosiaan murhasi 18 000 lasta.
Israelin kibbutseissa asuu n 48 ihmistä neliökilometrillä. Siellä on puutarhat ja uima- altaat.
Gazaan on muutama kilometri. Väkeä neliökilometrillä: n 5700. Sinne väki pakolla ajettiin, kun Israel kolnonialistisena hankkeena perustettiin. Ei ulospääsyä. Kuin maailman suurin vankila.
Tämä siis tilanne ennen 2023 tapahtumia.
Että mistäköhän se palestiinalsisten katkeruus alunperin kumpuaa?
Vierailija kirjoitti:
Israelin kibbutseissa asuu n 48 ihmistä neliökilometrillä. Siellä on puutarhat ja uima- altaat.
Gazaan on muutama kilometri. Väkeä neliökilometrillä: n 5700. Sinne väki pakolla ajettiin, kun Israel kolnonialistisena hankkeena perustettiin. Ei ulospääsyä. Kuin maailman suurin vankila.
Tämä siis tilanne ennen 2023 tapahtumia.
Että mistäköhän se palestiinalsisten katkeruus alunperin kumpuaa?
Tämä konflikti on hyvin vaikea, eikä tutkijatkaan usko että siihen ratkaisua saadaan vielä pitkään aikaan. Onneksi välillä on "rauha", mutta se on sitä, väliaikaista.
Kumpi on tappanut enemmän siviilejä hyökkäyssodassaan venäjä vai israel? Itse pidän israelia ja venäjää molempia täysin samanlaisina maina.
Ote israelilaisen haastattelusta. Suomen Kuvalehti.
"Miksi Hamas iski Israeliin?
Niin voi tapahtua, jos ihmisiä tukehdutetaan hitaasti kuoliaaksi getossa."
Itse näen, että Hamas on kuin koira, jota on pidetty vuosia nälässä, se on vain temponut pihalla liian lyhyessä ketjussa, sitä on hakattu välillä kepillä. Sitten se puree. Pureminen on väärin. Mutta miksi se puree?
No mitäs eivät nousseet Hamasia vastaan yhdessä? Aikaa oli 20 vuotta.
Venäjän hyökkäyssota pahuuden ruumiillistuma. Israelin vastaava hyökkäys ilmeisesti ihan fine?
Vierailija kirjoitti:
Ote israelilaisen haastattelusta. Suomen Kuvalehti.
"Miksi Hamas iski Israeliin?
Niin voi tapahtua, jos ihmisiä tukehdutetaan hitaasti kuoliaaksi getossa."
Itse näen, että Hamas on kuin koira, jota on pidetty vuosia nälässä, se on vain temponut pihalla liian lyhyessä ketjussa, sitä on hakattu välillä kepillä. Sitten se puree. Pureminen on väärin. Mutta miksi se puree?
Hyvä kysymys.
Vierailija kirjoitti:
Venäjän hyökkäyssota pahuuden ruumiillistuma. Israelin vastaava hyökkäys ilmeisesti ihan fine?
On se ihan ok jos tullaan rajan yli ja puukotetaan vauvoja.
Kannattaa poistaa tää ketju. Pelkkiä jihadisteja täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaapas te Israelin toimia ihannoivat ja kansan mur haa kannattavat typeryk set, että millä ihmeen keinoilla joku pari vuotias tenava menee ja tap paa järjestelmällisesti toisia ihmisiä? Isra el on terro ristivaltio, siellä pahan ruumiillistumana touhuaa sota riko llinen Netan jahu. Te Israelia ihannoivat vissiin kanna titte kansan murhaa myös toi sen maail man sodan aikana. Itse olen aina tuominnut väkivallan, on sen kohde tai tekijä kuka tahansa ja missä tahansa.
Koetta kaa myös jo tajuta, että Hamas ei ole lähes kään sama kuin palestii nalainen.
No niin sieltähän se varsinainen totuuden torvi sukelsi ilmoille. Pidä tyylisi. Itse tiedän alueella opiskelleena että Israel on maana jotain aivan fantastista, pahuutta en siellä nähnyt missään vaikka palestiinalaisterroristit välillä onnistuivatkin, toukista turvatoimista huolimatta, tekemään iskuja koulubus
Minusta Israel on maana ihan hirveä persläpi. Missään en ole kohdannut niin törkeää kohtelua paikallisväestön taholta kuin Jerusalemissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketju on jihadistien temmellyskenttä.
Tehän täällä meuhkaatte
Te ja me. Kun kuvitellaan osaavamme ratkia lähi-idän pitkäaikaiset ristiriidat palstalla. 😂
Vierailija kirjoitti:
Itsenäinen Palestiina on edellytys rauhaan, kuten Stubbi totesi. Sen tajuaa jo tyhmemmätkin.
Ja sellainen unelmapalestiina on kaukana jos täyttäisi kansainväliset vaatimukset valtion edellytyksellä.
Miettikää, täällä porukka suunnilleen sotii sanallisesti toisiaan vastaan siitä että lapsia on tapettu. Sairaaksi mennyt maailma.
Tehän täällä meuhkaatte