Onko sinusta ok ettei alakoululaisella ole juuri kotiintuloaikoja ja muutenkin tosi välinpitämätöntä
Lapsen koulukaverin perheessä on näin. En ole vastaavaan aiemmin törmännyt ja suoraan sanottuna järkytyin. Ei tulisi kuuloonkaan omassa perheessä.
Kommentit (46)
No hilluuko se lapsi yötä myöten ulkona vai onko kiltisti kotona yöt?
Ei niitä sääntöjä tarvita kuin sellaisille lapsille, jotka elävät ikätasolleen liian vaarallista elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä. Mutta turvallisuus pitäisi miettiä minkälainen alue on tai missä liikkuu, lähellä vai kaukana. Lapsi ei ole vanki tai vankilassa. Riippuu iästä. Sekä osaako välttää riskejä ja onko opetettu ettei ota turhia riskejä. Entä liikenne. Keskustella voi muutkin aikuiset että mitä ei saa tehdä ja saa. Jos on riski että lapsi rääkkää eläimiä tms niin kotona parempi tai oma piha. Entä alueen rikolliset.
Lasta ei saa rajoittaa koska lapsi ei ole vanki. Mutta toisaalta vanhemmat ovat vastuussa jos jotain sattuu.
Vähän tuntuu siltä, että teki vanhempana niin tai näin, niin aina tekee väärin ja saa lastensuojelun kimppuunsa.
Jep, suomi ei ole enää hyvä paikka kasvattaa lapsia vaan vainoharhaisten hullujen ja juuri tällaisten rikkinäinen puhelin -järkyttyjien kiusaus- ja temmellyskenttä. Kärsijöinä tietysti vain lapset.
Selkeä merkki perheestä, jossa vanhemmuus ongelmaista. Jos ei lapsi ole vielä edes teini ja silti huitelee vailla vanhemman valvontaa pitkin seutuja myöhäistä YÖTÄ MYÖTEN, niin haloo! Eli siellä on koti missä ei joko haluta olla, saada olla, uskalleta olla, mahduta olemaan. Ehkä kodin seinien sisäpuolella joutuu näkemään tai kokemaan jotain mitä ei pitäisi. Kun kukaan ei välitä tarpeeksi, jälkikasvu miltei varmasti on jo rikollisuransa alussa, jos luonne soveltuu. Epäilemättä on tehnyt jo paljon muutakin pahaa kuin koulukiusannut (mikä on aina vakava asia), koska mistä vanhemmat edes tietäisivät kun eivät vahdi ja kasvata.
Minä tekisin lasun. Ihme jollei ole jo tehty. Moni ummistaa silmänsä edelleen vaikka selvät merkit laiminlyönneistä ja kaltoinkohtelusta ovat nähtävissä. Siis paljonko näitä täytyy päätyä lehtiotsikoihin saakka! Sen sijaan että jotkut tulevat sokeasti solvaamaan ja hyökkimään tällaiseen ketjuun, kannattaisi vihalla älähtäjien miettiä rehellisesti miksi kalahti ja sen jälkeen alkaa tehdä paremmin.
Ei tietenkään ole ok. Lapsesta kuuluu pitää huolta.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi säätää laki, joka määrää kotiintuloajat, kun vanhemmat eivät osaa itse niitä asettaa.
Kyllä.
Mun introverttilapsella ei ole kotiintuloaikoja, koska haluaa ihan itse tulla ajoissa kotiin, että ehtii käydä suihkussa rauhassa ja lukea ennen kuin menee nukkumaan. Jos edes on jaksanut mennä mihinkään. Mutta tässä ei varmaan puhuttu sellaisista lapsista.
Lapsen kaverilla taas ei ole mitään rajoja eikä yhtään järkeä päässä. Eivät enää vietä paljoa aikaa yhdessä, koska en pidä tuon lapsen rajattomuudesta(sanan monessa merkityksessä) On tokaluokkalaisesta saanut huidella missä sattuu. Ovat nyt kuudennella. Välillä törmään tähän kaveriin, kun olen itse koiran kanssa lenkillä. Sivusta kuulee ja näkee, ettei jutut ole tuon ikäisten juttuja vaan hengaa paljon isompien kanssa ja puhuu mm. seksijuttuja.
Ei kuulu sinulle, pidä huoli vaan omista asioistasi.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ok. Tuollainen holtittomuus näkyy AINA kakaran tyhmyytenä ja huonona käytöksenä.
Höpö höpö. Meillä lapsilla ei ole koskaan ollut varsinaisia kotiintuloaikoja. Ongelma on ollut lähinnä se etteivät ole olleet edes lähdössä minnekään. Vain yksi neljästä oli muutaman kerran viellä klo 23 ulkoilemassa teininä.
Katastrofilasten vanhempien pitää rajoittaa pilttiensä elämää. Normaalit lapset ei rajoituksia tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ok. Tuollainen holtittomuus näkyy AINA kakaran tyhmyytenä ja huonona käytöksenä.
Tarkoittanet Vanhemman !
Vierailija kirjoitti:
Esim sinun kielenkäyttönä.😝
Vierailija kirjoitti:
Selkeä merkki perheestä, jossa vanhemmuus ongelmaista. Jos ei lapsi ole vielä edes teini ja silti huitelee vailla vanhemman valvontaa pitkin seutuja myöhäistä YÖTÄ MYÖTEN, niin haloo! Eli siellä on koti missä ei joko haluta olla, saada olla, uskalleta olla, mahduta olemaan. Ehkä kodin seinien sisäpuolella joutuu näkemään tai kokemaan jotain mitä ei pitäisi. Kun kukaan ei välitä tarpeeksi, jälkikasvu miltei varmasti on jo rikollisuransa alussa, jos luonne soveltuu. Epäilemättä on tehnyt jo paljon muutakin pahaa kuin koulukiusannut (mikä on aina vakava asia), koska mistä vanhemmat edes tietäisivät kun eivät vahdi ja kasvata.
Minä tekisin lasun. Ihme jollei ole jo tehty. Moni ummistaa silmänsä edelleen vaikka selvät merkit laiminlyönneistä ja kaltoinkohtelusta ovat nähtävissä. Siis paljonko näitä täytyy päätyä lehtiotsikoihin saakka! Sen sijaan että jotkut tulevat sokeasti solvaamaan ja hyökkimään tällaiseen ketjuun, kannattais
Lastenkodissako lapsesta sitten kasvaa hyvinvoiva? Sikäli kun se edes pysyy siellä. Lain mukaan henkilökunta ei saa juosta hatkalaisten perään.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi säätää laki, joka määrää kotiintuloajat, kun vanhemmat eivät osaa itse niitä asettaa.
Pitäisi säätää laki että lapsettomat mt läski Vanhat piiat eivät auo päätään Lasten kasvatukseksesta. 👿👿👿👿👿
Meillä lapset haluavat olla kotona harrastusten jälkeen. Joskus kyläilevät kaverilla. 6lk lapsen luokkakaverit hengaavat ostarilla ja ulkona jopa kello 23. Lapsella ei syö syystä ole kaveria koulussa kun ei ole mitään yhteistä hengaajien kanssa. Monet juovat esim 4 energiajuomatlk päivässä ja vapea kokeiltu.
Pukeutumisesta sään mukasn ei ole välitetty enää 3lk jälkeen, oma lapsi on ainoa jolla oli esim toppahousut viime talvena 5llk.
Tämä helsinkiläisessä lähiössä.
Ja tämä kuuluu sinulle syystä, että?
Koululaisilla on oltava aina kotiintuloajat joka päivälle. Mitä järkee on luuhata missään muual ???? Pahanteos ovat aina. Se o vissi se ! Nykyvanhemmat eivät vahdi lapsiaan yhtään, sanovat, et antaa sen nyt siellä hölmöillä..........tällainen käytös on todella tyhmää !!! Koululainen kotiinsa heti, kun koulu loppuu siltä päivältä ! Ja siel o pysyttävä seuraavaan aamuun asti, et o ajois lähteen kouluun. Jne. Läksyt tehdään KOTONA. Jos jossakin kodis o noin, ku kuvailit, se ei ole oikein. Ei se merkkaa sitä, et muillakin pitää niin olla..........kunnon kuria nykykoululaiset mun mielest tarvii. Sellast, ku esim armeijas.
Vierailija kirjoitti:
Iso riski päätyä rikollisiin piireihin. Juuri tuosta se lähtee.
Mistäs se sinun mt lääkkeiden syöminen lähti ? 😝
Vierailija kirjoitti:
Järkytyit ja päätit tehdä asiasta avauksen tänne.
Mielenkiintoista, jopa pelkältä naiselta.
Taaaasss se sama Vanhapiika tekee näitä keksittyjä paska määkimisiä ja vastailee itselleen.. Hy en halua keskustella sen kanssa..🤮🤮🤮🤮🤮
Vierailija kirjoitti:
Ja tämä kuuluu sinulle syystä, että?
Keksitty juttu että saa muka päteä ja määriä paskaa ... 💩💩💩💩💩
Lasta ei saa rajoittaa koska lapsi ei ole vanki. Mutta toisaalta vanhemmat ovat vastuussa jos jotain sattuu.
Vähän tuntuu siltä, että teki vanhempana niin tai näin, niin aina tekee väärin ja saa lastensuojelun kimppuunsa.