Jumantsukka, mitä " palvelua" autoliikkeessä.
Tilasin autolleni huollon tossa pari viikkoa sitten. Aika oli eilen. Vein auton liikkeeseen ja jätin sen sinne. Saimme liikkeen puolesta kyydin kaupungille, mulla oli siis lapset mukana.
Hömpättiin pari tuntia kaupungilla, käytiin syömässä jne. Menimme taksilla takaisin autoliikkeeseen, kun ei muuta kyytiä ollut.
Huoltamolla alettiin etsiä autoni avaimia, mutta niitä ei löytynyt mistään. Pari kaveria oikein urakalla etsi ja löytyihän ne viimein... seinältä, lokerosta, jossa on vastaanotetut työt. Siinä vaiheessa totesivat, että eutolle ei ole tehty mitään, siihen ei ole edes koskettu, ikään kuin ei autoa olisi sinne tuotukaan.
Poitsu kassalla sanoi, että no, ei sit auta muu kuin tilata uusi aika ja tulla uudestaan, se on sillä selvä. Sitten kun minä sanoin, että ei se mun mielestä ole ihan sillä selvä, niin hän oli ihan kamalan hämmästyneen näköinen, että miten niin ei ole.
Sanoin, että en mä tässä huvikseni ajele eestaas, että olen tullut 25 kilometrin päästä vain ja ainoastaan tämän takia, retuuttanut kahta lasta ympäri kaupunkia ja tullut vielä taksilla takaisin ja maksanut siitä ihan kohtalaisen summan, mun mielestä pitäisi saada jotain hyvitystäkin.
Korjaamon esimies lupasi seuraavalla kerralla hyvittää laskusta, mutta jää nähtäväksi, kuinka käy.
Kommentit (11)
Vierailija:
Ei räyhäämisellä ja seinälle nostamisella pääse yhtään sen pidemmälle. Päivastoin, se aiheuttaa usein vain ärtymystä toisessakin.
Asiallisesti voi asiat selvittää kaikkein parhaiten.
Mutta niin tehokkaasti on puolensa pitänyt, että kateellisia olisitte.
2
Ap toimi minustakin ihan asiallisesti eikä vaatinut kohtuuttomia.
Tuo palvelu kyllä... Kiasus!
Jos taas asiaa ei ole korvattu sovitusti, niin sitten voisi ottaa tiukemman linjan.
Vastaavassa tilanteessa mä olisin vaatinut että mulle annetaan väliaikainen auto siihen asti että omani on korjattu. Olisin siis jätänyt autoni sinne, en olisi ottanut ilman huoltoa ja ajellut laina-autolla siihen asti että omani on korjattu.
Juuri otin yhteen oman autoni suhteen ja räyhätä ei tarvinnut, kun huonon palvelun jälkeen soitin suoraan liikkeen johtajalle ja jo rupes asiat sujumaan. Nykyään ihmiset liikaa tyytyy huonoon palveluun ja siksi taso koko ajan laskee. Ollan just ap:n kaltaisia että valitetaan sitten kaikille tutuille ja näin palstoilla, mutta ei olla tiukkoina kun pitäisi. Ei pidä mitään ylimääräistä vaatiakaan, mutta jos ovat luvanneet huoltaa auton, niin sitä ei vastaanoteta ennen kuin työ on tehty ja liikee korvaa aiheutuneet kulut siltä ajalta jonka asiakas odottaa ylimääräistä.
Ei tarvi ihmetellä miksi suomessa ei saa palvelua, kun ihmiset ei vaadi sitä. Ja vaatiminen ei tarkoita räyhäämistä, asiat voi esittää fiksusti ja asiallisestikin.
Vierailija:
Juuri otin yhteen oman autoni suhteen ja räyhätä ei tarvinnut, kun huonon palvelun jälkeen soitin suoraan liikkeen johtajalle ja jo rupes asiat sujumaan. Nykyään ihmiset liikaa tyytyy huonoon palveluun ja siksi taso koko ajan laskee.
Joo, noin mäkin olisin ehkä tehnyt, jos olisin tajunnut. Mutta suoraan sanoen, olin tilanteessa niin äimänä, etten kunnolla saanut sanaa suustani, hyvä kun sain tuon verran sanottua, mitä jo kerroin sanoneeni.
Jälkiviisaus ei koskaan ole hyväksi, mutta nytpä oikeasti toivon, että tuon olisin itse hoksannut.
ap
Mietin itsekin, että soitan sinne maanantaina ja kysyn huoltamon esimieheltä, että mitä meinaavat asian kanssa tehdä. Huomasin nimittäin, että kohta on tulossa 120:n huolto ja tämän nyt aiotun toimenpiteen voisi tehdä myös sen yhteydessä eli lykkään sen sinne samaan. Ja aion pyytää asiallisen korvauksen hukkareissusta.
ap
Ei räyhäämisellä ja seinälle nostamisella pääse yhtään sen pidemmälle. Päivastoin, se aiheuttaa usein vain ärtymystä toisessakin.
Asiallisesti voi asiat selvittää kaikkein parhaiten.