Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Ostakaa omakotitalo jo ette elämän ääniä kestä" on ovia paiskovien ja tömistelevien törkimysten lempipuolustus

Vierailija
13.10.2025 |

Koska minä ja minun oikeudet.

Kommentit (282)

Vierailija
261/282 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun naapuri käy melkein joka helvetin päivä suihkussa 1-2 välillä yöllä. Ja joka ikinen kerta herään siihen korvetulppienkin kanssa, enkä saa unta tuntiin. Alkaa mennä hermot. Jos se tapahtuisi satunnaisesti ei ongelmaa olisi, mutta kuulen kuinka naapuri on ylhäällä illalla ennen hiljaisuutta, niin miksei se voi käydä suihkussa silloin...

Vierailija
262/282 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun naapuri käy melkein joka helvetin päivä suihkussa 1-2 välillä yöllä. Ja joka ikinen kerta herään siihen korvetulppienkin kanssa, enkä saa unta tuntiin. Alkaa mennä hermot. Jos se tapahtuisi satunnaisesti ei ongelmaa olisi, mutta kuulen kuinka naapuri on ylhäällä illalla ennen hiljaisuutta, niin miksei se voi käydä suihkussa silloin...

Lapsena asuttiin jonkin aikaa Helsingin Krunikassa. Talossa oli veräjähissi ja raitiovaunujen kiskot todellakin kirskahtelivat. Äänet tuovat edelleen hyvät muistot tuosta ajasta.

Mikä siinä on, et naapurin suihku voi olla noin ärsyttävää, mut jotkut toiset, kovat äänet, ovat vain mukavia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/282 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun yläkerrassa aletaan tiputella laminaattilattialle tavaroita yleensä jo heti klo 7 JOKA AAMU. En käsitä mitä oikein puuhaavat.

Mulla kans oli tällainen tavaroiden tiputtelija yläkerrassa, onneksi loppui. Jotain käsipainoa se tykkäs heitellä lattiaan aamuin ja illoin, joskus yölläkin.

Tämän olin unohtanut. Aikainen tai myöhäinen jumppahetki kyllä rassaa alakertalaisia. Varsinkin noilla painoilla. Ne jytisee aika kovasti alakertaan. 

Vierailija
264/282 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinunlaisillasi on kyllä päässä vikaa jos tuollaiseen herää korvatulppia käyttäessä. Ihme miten itse pystyn nukkumaan päiväaikaan vilkasliikenteisen kadun varrella olevassa kerrostalossa kaikkien muiden päiväaikaan kuuluvien äänien keskellä aivan hyvin korvatulppieni kanssa.

Vierailija
265/282 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän kerrostalossa pakko painaa asunnon ulko-ovi kovaa kiinni, kun on turvonnut. Ei voi mitään. 

Soita huoltoon, niin tulevat korjaamaan.  Oletko todella noi avuton.  ??????  😟

Vierailija
266/282 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinunlaisillasi on kyllä päässä vikaa jos tuollaiseen herää korvatulppia käyttäessä. Ihme miten itse pystyn nukkumaan päiväaikaan vilkasliikenteisen kadun varrella olevassa kerrostalossa kaikkien muiden päiväaikaan kuuluvien äänien keskellä aivan hyvin korvatulppieni kanssa.

Kodissa EI kuulu käyttää korvatulppia,   idi ootti.     Joku roti          idi ooteillekin.

Vierailija
267/282 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun yläkerrassa aletaan tiputella laminaattilattialle tavaroita yleensä jo heti klo 7 JOKA AAMU. En käsitä mitä oikein puuhaavat.

Mulla kans oli tällainen tavaroiden tiputtelija yläkerrassa, onneksi loppui. Jotain käsipainoa se tykkäs heitellä lattiaan aamuin ja illoin, joskus yölläkin.

Tämän olin unohtanut. Aikainen tai myöhäinen jumppahetki kyllä rassaa alakertalaisia. Varsinkin noilla painoilla. Ne jytisee aika kovasti alakertaan. 

Minä epäilen, että yläkerran naapuri keilaa kämpässään. Kuulu kolahdus ja sitten jotain pyörii lattiaa pitkin, en tiedä mikä ääni se on, tippuuko naapurilta joku korkki mikä pyörii, mutta tuota ääntä kuulu säännöllisin väliajoin. Naapuri on yksinasuva eläkeläisrouva niin en usko että hän leikkii palloilla.

Vierailija
268/282 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahallinen särkeminen on aina eri asia. Sellaisiin pitää aina puuttua.

Vierailija
269/282 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä siihen liittyy nostalgiaa? 

Vierailija
270/282 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä keskustelussa toiset valittavat kovista äänistä, ja toiset äänistä, mitä kuulee. Kovat ja oikeasti häiritsevät äänet ovat niitä, joihin pitää puuttua. Ne on mitattavissa, niille voi keksiä ratkaisuja tai tehdä valituksia. Jos ei kestä sitä, että vaan kuulee ääniä, asuu vääränlaiseasa talossa.

Vierailija
271/282 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samanlainen ääni siitä kuuluisi vaikka kyseessä olisi yötyöläinen joka ei halua mennä paskaisena nukkumaan.

Vierailija
272/282 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä omakotitalon naapurinakin voi olla joku pahansisuinen, joka paiskoo mielenosoituksellisesti oviaan ja ikkunoitaan niin, että seinänsäkin tärisevät. Kun se naapurin näkeminen niin ärsyttää tätä. Omiaanhan tietysti paiskoo. 

Vierailija
273/282 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän yläkerrassa asui perhe, jotka eivät omassa elämässään ottaneet talon muita asukkaita huomioon ajankohdasta riippumatta. He huusivat, siirtelivät huonekaluja, paiskoivat ovia, mellastivat rappukäytävässä ja kaikki tämä aina öisin. Päivisin koira ulvoi aina yksinollessaan, monesti viikonloppuisin myös yöt perään, kun yh-äiti ei ollut kotona. Jos asiasta huomautti, vastaus oli "hanki korvatulpat!" Onneksi muutin pois, nyt on rauhallinen ja ihana koti. 

taatusti kukaan ei siirtele huonekaluja öiseen aikaan, haloo nyt. Ehkä muuttopäivänä tai jos yövieraita tulee ja pitää avata vuodesohve. Se huonekalujen siirtämsieltä kuulostava ääni tulee usein kaapistoista, joissa on jonkinsortin laakerilliset vetolaatikot. öiseen aikaan ääni siten korostuu tietenkin, koska muualla talossa nukutaan ja sitten kun ääni kantautuu

kun sinäkään et tiedä mistä se meteli tulee, niin älä väitä, että siellä siirrellään huonekaluja. Siinä se pointtini oli. Tai että hakataan kumivasralla tai hypätään laitteen päällä. Puhukaa vain melusta, tämähdyksistä, kolauksista jne, jättäkää oletukset sun muut pois, teette vain itsestänne tyhmän muiden silmissä

Vierailija
274/282 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhempi sisarukseni on ääniyliherkkä ja lapsesta asti ollut uneton. milloin ulkona puiden lehdet pitää hirveää meteliä, milloin sitten minun hengitykseni häiritsi. Hän on luonteeltaan myös hiukan patologinen: pitää aina yrittää kontrolloida muita ja nähdä ja saada tietää mitä muut tekee. En ihmettele, että ei öisin uni tule, kun kontrollifrikkinä yrittää miettiä mistä se johtuu ja mistä se tulee. Oikein siis kouluttaa mieltään havainnoiaan ja takertumaan kaikkiin itsen ulkopuolisiin ääniin. 

minä taas olen saattaut herätä epätavanomaisiin ääniin lapsenakin helposti, mutta aina olen osannut päästää niistä irti ja jatkaa unia, jos ei ole ollut miään oikeasti hälyttävää. Ei ole uniongelmia, ei häiritse naapurien normaalista elämästä tulevat äänetkään vaikka voin niihin herätä. Ihminen herää normaalistikin yön aikana useita kertoja, emme vain muista niitä hetkiä, joten minulle sama heräänkö puiden lehvästön ääniin vai siihen, että joku naapuri ehkä avaa jossain laatikon ja sulkee sen. 

Vierailija
275/282 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläkertaan muutti puoli vuotta sitten perhe ostamaansa asuntoon. Siitä lähtien kaikkina viikonpäivinä päivittäin, iltaisin ja välillä puolilleöin onkin jatkunut kolistelua, koputtelua, rymistelyä ja tömistelyä kuin sisäänmuutto olisi aina vaan käynnissä. En tiedä voinko mitään kun pääasiassa meteli tulee ei-hiljaisena aikana ja kyseessä on Pyhä Lapsiperhe. 

Vierailija
276/282 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ovea pitää paiskoa, kun sen saa kiinni paiskomattakin, jos ei lukkoseppä auttaa.

Miksi pitää korottaa ääntä rappukäytävässä, voi puhua hiljaisemmin, ettei kaiu koko rakennukseen.

Miksi pitää kanta-astujien takoa menemää  ?

Miksi lasten pitää leikkiä liian kovaäänisiä leikkejä myös sisällä. Tömistellä ja takoa?

Onko kaikki oikeasti toistuessaan normaalia?

On se. Vika on vain siinä että sinun korvissasi nämä kuulostavat kovilta vaikka ovat ihan normaaleja. Ihmiset kokevat äänet eri tavoilla ihan kuin he kokevat eri tavalla vaikka kivun, väsymyksen ja muut fyysiset asiat. Se mikä ärsyttää toista kovasti ei ole toiselle mitään.

Mielenkiintoista. Kun on ollut niin paljon ketjuja joissa kiistetään erityisherkkyys ja hoetaan että ihan kaikki ovat ihan yhtä herkkiä, osa vain kuvittelee olevansa jotenkin erityinen ja siksi kärsii.

Vierailija
277/282 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri muutin pois edellisestä kämpästä kun en jaksanut yläkerran metelöintiä. Noh. Uudessa kämpässä sama ongelma. Eli varmaan ylin kerros olisi vähän varmempi sen suhteen ettei ainakaan yläkerrassa joku elämöi. Alan olemaan aika loppu kun ei saa nukuttua.

Vierailija
278/282 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri muutin pois edellisestä kämpästä kun en jaksanut yläkerran metelöintiä. Noh. Uudessa kämpässä sama ongelma. Eli varmaan ylin kerros olisi vähän varmempi sen suhteen ettei ainakaan yläkerrassa joku elämöi. Alan olemaan aika loppu kun ei saa nukuttua.

Tee itsellesi palvelus ja mene kognitiivisen terapeutin vastaanotolle, joka on erikoistunut uniongelmiin. Siitä voi siedättää itsensä pois ja sitten saa unet takaisin. 

Vierailija
279/282 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne on vaan elämän ääniä! Jokaisella on oikeus elää oman näköistä elämää.

No ei yöaikaan! 

Vierailija
280/282 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäis olla tosirikas, jotta vois ostaa riittävän ison tontin sen omakotitalon alle ja ympärille, jotta naapurin "elämän äänet" ei kuuluisi. Omaa tonttia pitäisi olla useampi hehtaari!

😳 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi