Toimiiko moppaavat robotti-imurit hyvin, kokemuksia?
Ja millaisesta hintaluokasta pitäisi ostaa? Toimiiko ne halvimmatkin yhtä hyvin kuin kalliit, vai ovatko leluja?
Kommentit (9)
Tarpeeksi hyvin, jos ei ole lapsia, lemmikkejä ja kamaa hujan hajan lattialla.Tuolit yms. on syytä nostella tieltä.
Imurointitoiminto on yleensä tehokkaampi, moppaustoiminto toimii yleensä kohtuullisesti. Pyyhkivät lattian mennessään, mutta eivät kyllä poista kovettunutta tai pinttynyttä likaa joltain vanhoilta lattioilta. Riippuu myös lattiamateriaalista miten hyvin toimii. Ja tietysti asunnon koosta.
Muutenkin robotti-imurien toiminta on sellaista, että sillä pidetään tarvittaessa päivittäin lattiat pölyttöminä ja puhtaina, mutta itse joudut itse sitten auttamaan suursiivouksessa. Moppauksessa sama, jos haluat kunnolla puhtaaksi ja asunto on vanhempi tai likaisempi, joudut itse jynssäämään pahimmat kohdat. Jos asunto on uusi tai rempattu, siisti ennestään, niin robon moppaus on riittävä.
Jos sua kiinnostaa tietty robottimalli, niin hae merkillä ja mallilla olisiko youtubessa arvostelua, englanniksi yleensä löytyy.
Robotti-imureissa tärkein on se imurin tehokkuus. Se on yleensä aika kohdillaan halvemmissakin laitteissa.
Kalliimpien laitteiden hinta johtuu siitä, että niihin on lisätty jotain lisätoimintoja, kuten se, että laite tyhjentää oman pölypussinsa ja muuta.
Jos haluaa simppelin ja edullisen laitteen, kannattaa katsella halvimmat vaihtoehdot mitä kaupoissa on ja sitten etsiä youtubearvioita niistä kuten jo yllä esitettiin. Myös esim. Verkkokauppa.comin sivulla on arvioita.
Tässä on myös oikein opas robotin valintaan suomeksi:
https://www.kotirobo.fi/pages/paras-robotti-imuri-2025-6-vinkkia-vertai…
Omat pikavinkkini tässä:
- Itselle lähinnä tuli yllätyksenä robotin koko, kun sellaisen ostin, olin onneksi jostain lukenut ko. laitteesta, että se sopii yksiöön, muuten olisin valinnut liian ison. Myös korkeus kannattaa tarkistaa, koska laitteen pitäisi helposti päästä sohvan, sängyn, kaappien ynnä muiden alle.
- Laitteiden käyttäminen netin kautta on monipuolisempaa, mutta jos ei turvallisuussyistä halua yhdistää laitetta nettiin, sitten kannattaa valita sellainen, jossa on kaukosäädin.
- Ja näyttää että mallit vaihtuvat robomarkkinoilla tiuhaan, joten kannattaa ostaa melko pian niitä varaosapaketteja laitteelle. Varaosista tärkein on minusta se HEPA-suodatin, niitä on pestäviä ja kertakäyttöisiä.
Vierailija kirjoitti:
Tarpeeksi hyvin, jos ei ole lapsia, lemmikkejä ja kamaa hujan hajan lattialla.Tuolit yms. on syytä nostella tieltä.
Meillä robo osaa nostella lelut ja sukat määriteltyihin paikkoihin ja osaa myös mennä tuolien jalkojen yli.
Kannattaa katsoa sellaista, jossa moppi nousee ja laskee automaattisesti. Muuten kiertää matot, jos on moppi käytössä, ei siis imuroi mattoja.
Imuroiminen on muutaman minuutin kevyt homma.
Normi imurilla jälkikin on viimeisen päälle. Eikä ne vakoile tai huutele rasistisia kommentteja.
Vierailija kirjoitti:
Imuroiminen on muutaman minuutin kevyt homma.
Normi imurilla jälkikin on viimeisen päälle. Eikä ne vakoile tai huutele rasistisia kommentteja.
Ai 155m2 parissa minuutissa?😂
Nostan