Onko kukaan lomaillut Kreikan pienillä saarilla/kohteissa?
Esim. Samos, Parga, Mykonos, Symi?
Millaisia paikkoja nuo pienet kohtet ovat lapsiperheelle (2 alle 3v)? Ostosmahdollisuuksia ei taida juurikaan olla? Käykö aika pitkäksi?
Kommentit (9)
Tai sitten Kreikassa on samanniminen saarikin. Olen ollut Pargassa lomalla. Ihan kiva paikka, tosin kallis verrattuna esim Santoriniin.
Ja todella ystävälliset ihmiset. MUTTA sen lapsille sopivuutta en oikein uskalla arvioida: kävin siellä vuosia sitten, kun itsellä ei viellä ollut lapsia
Ajan pitkäksi käyminen on kiinni siitä mitä arvostaa. Me oltiin pienessä Kokkarin kylässä ja viihdyttiin hyvin, tarvittavat shoppailut sai tehtyä kun kävi bussilla pääkaupungissa.
Olen myös aikaisemmin ollut Leroksella ja viihtynyt hyvin. Kosilla sen sijaan en erityisemmin viihtynyt...
Vierailija:
Esim. Samos, Parga, Mykonos, Symi?
Millaisia paikkoja nuo pienet kohtet ovat lapsiperheelle (2 alle 3v)? Ostosmahdollisuuksia ei taida juurikaan olla? Käykö aika pitkäksi?
Noista paikoista olen käynyt ainoastaan Mykonoksella, silloin kävin siellä päiväretkellä Naxoksen saarelta. Mykonoksen kaupunki oli yksi kauneimmista joissa Kreikassa olen ollut, mutta siellä myös miespuoliset homot olivat rannalla avoimesti pareja, siis halailivat, suukottelivat. Minusta se oli lähinnä outoja, joitakin ihmisiä se saattaa häiritä. Mykonos, kuten useat lähisaaretkin (esim. Pafos, Naxos, Santorini ja Ios) ovat kohteita, joihin pääsee helposti lautoilla mantereelta, lauttoja kulkee useita päivässä ja nämä kohteet eivät sen vuoksi ole ainakaan elokuussa mitenkään hiljaisia.
Naxoksesta tykkäsin kovasti, sen heikkous on kuitenkin lasten kanssa matkustettaessa se, että ainakin tuolloin ei lennetty suoraan Naxokselle vaan lennon jälkeen edessä oli vielä 3 tunnin lauttamatka.
Pafos oli myös erityisen ihana, sinne ei vain ole tehty matkoja Suomesta.
Lesbos / Mytilini on myös ihana paikka lomailla, näkyi olevan jollain matkan järjestäjällä ohjelmassa. Samoin voisin suositella Kefaloniaa.
Santorini on myös erittäin kaunis paikka, mutta rauhallinen se ei kyllä ole, tai ehkä alkukaudesta, lasten kanssa voisi ajatella jotain Kamrin rantahotellia.
Samosta on minulle kehuttu kovasti ja sinne mielelläni lähtisin itsekin.
Löytyisikö vielä kokemuksia noilta Kreikan saarilta ja vielä erityisesti Karpathokselta (en nyt muista, että mikä numero tässä ketjussa olinkaan!)?
... muu perhe oli siellä, kun veljeni oli viisi, ja hyvin sujui kaikki ja velikin viihtyi mainiosti, niinkuin joku just sanoi niin kreikkalaiset tykkää lapsista hirmuisesti.
Vai tarkoittiko kirjoittaja Parosta tai Porosta?
Ja kyllä, Parga on Manner-Kreikassa, lännessä.
Tuosta Karpathoksesta olisi tosiaan kiva kuulla lisää, jos kävijöitä löytyisi! Ajateltiin ottaa sinne mukaan sekä matkarattaat että kantorinkka. Onkohan kovia korkeuseroja, paljon portaita tms (lähinnä ajattelen niitä kapeita kauppakujia), kannattaako rattaita ylipäänsä ottaa?
En muista edes lapsia siellä nähneeni. Saari on pieni ja tuulinen. Rannoilla on omat nudisti puolensa ja tosiaan homoseksuaaleja ja bile kansaa riittää. Bileet jatkuu 24h vuorokaudessa ja kohde ei ole halpa verrattuna muihin kreikan kohteisiin. Esim kosin hintoihin voit hyvin lisätä +30%
Ainakin Aurinkomatkat ja Tjäreborg ovat sinne järjestäneet matkoja. Löytyykö miten esim. lastenvaatteita? Tiedän, ettei se mikään shoppailijan paratiisi ole, mutta löytyykö mitään mainittavaa ostettavaa? Ihan siksi kysyn, kun matkakassan suuruutta suunnittelen.