Mikä ruoka teillä tänään
Täällä tehdään kai nakkikeittoa, ei ole tehty moneen vuoteen ja taas sitä kohta on.
Kommentit (87)
Viime yönä tekemääni risottoa. Saattaa jäädä vähän vielä huomisellekin.
Kovasti jotkut laittaa ruokaa. Propsit näille.
Mä asun nykyään yksin , enkä enää jaksa itsele ruokaa laittaa, lapset siis jo lähteneet kotoa. Syön muusia ja uunimakkaraa juustolla. Ja joku salaatti. Tän enempää en viitsi itselle.
Silloin kun lapsoset tulevat kotiin, meillä o sunday roast, asuin aikoinaan briteissä ja tämä perinne jäi sieltä. Ens viikonlopouna taas! Istutaan ja jutellaan tuntikausia!
Purkki rahkaa, joukossa puolukoita ja kaurahiutaleita sekä oliivi- ja rypsiöljyä.
Vierailija kirjoitti:
Mä asun nykyään yksin , enkä enää jaksa itsele ruokaa laittaa, lapset siis jo lähteneet kotoa. Syön muusia ja uunimakkaraa juustolla. Ja joku salaatti. Tän enempää en viitsi itselle.
Silloin kun lapsoset tulevat kotiin, meillä o sunday roast, asuin aikoinaan briteissä ja tämä perinne jäi sieltä. Ens viikonlopouna taas! Istutaan ja jutellaan tuntikausia!
Mä oon asunut koko aikuisikäni yksin, eli noin 25 vuotta. Eikö ihmiset arvosta itseään tarpeeksi, että tekisivät itselleen hyvää ja ravitsevaa ruokaa? Miksi siihen tarvisi jonkun/joitakin muita? Ihan outo ajatus mielestäni. Todellakin "viitsin" tehdä itselleni niin hyvää ruokaa kuin mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Ap. Joko olet saanut tarpeeksi tä tä tärkeää tietoa tuntemattomista ?? 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Ei sinun tarvitse vastata. Ainakin minusta on kiva lukea näitä. Mietin taas ensi viikolle ruokia, koska menen huomenna kauppaan ja löydän täältä ideoita. Minulla kun tulee helposti tehtyä aina vaan samoja ruokia. Asun yksin.
Vierailija kirjoitti:
En halua kenestäkään muuta tietoa kuin tämän päivän ruuan jos haluaa kertoa.
Jaan tämän tiedon muiden lukijoiden kanssa.Joku kokkikolmonen saattoi napata täältä vinkin omaan keittiöönsä.
Yhteisöllistä keskustelua johon sopii yksi tyhjännaurajakin.
Mitäs teillä muutes tänään ruokana?
Perjantaina oli maksalaatikkopäivä, mutta söinkin sitä vasta tänään näkkäreiden päällä. Lisäksi silakkamarkkinoiden maustesilakoita keitettyjen perunoiden kera.
Muusia, pariloitua maksaa sekä suppilovahverokastike 😋
Vohveleita ja kaalikeittoa. Keitin myös kurpitsasosekeittoa, mihin tuli myös bataattia ja porkkanaa), mutta se on ensi viikon lounasruokaani.
Kiusa se on pienikin kiusa
Eilisiä keitin perunoita ja tammisen paistettavia jauhelihapihvejä. Taidan paistorasvaan lorauttaa kermaa, että saa jonkin kastikkeen. Kaaliraastetta näyttäisi olevan vielä, että sitä.
Joko Kokkikartanon kirjolohikiusausta tai Atrian tomaattista jauhelihapastaa. En ole vielä päättänyt. Jälkiruoaksi on kuitenkin Pingviini nougatjäätelöä ja Fazerin sinistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon asunut koko aikuisikäni yksin, eli noin 25 vuotta. Eikö ihmiset arvosta itseään tarpeeksi, että tekisivät itselleen hyvää ja ravitsevaa ruokaa? Miksi siihen tarvisi jonkun/joitakin muita? Ihan outo ajatus mielestäni. Todellakin "viitsin" tehdä itselleni niin hyvää ruokaa kuin mahdollista.
Älä viitti niuhota. Kun olet koko aikuisikäsi vääntänyt ruokaa isolle porukalle, niin ei sitä aina enää viitsi tehdä. Etenkään pitkän kaavan mukaan.
Arvostan itseäni sen verran, että voin ostaa valmista herkkuruokaa ja se on lämmittämällä valmis. Joskus sen saa kaupan tiskistä lämpimänäkin, riippuu mitä ostan. Esim perjantaina ostin jauhemaksapihvejä ja perunamuusia. Ruoka jota en tee itse, mutta rakastan. Mukaan sitten tomaatti pari ja pätkä kurkkua.
ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiesitkö, että moni saa näistä hyviä ideoita tulevia ruokia varten.
Erittäin hyviä vinkkejä tulee. Taidanpa tehdä kanaa ja perunoita. Tai miten olisi makaronilaatikko 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Kirjolohifilee ja juurkset puulieden uuniin, kämpän lämmitys samoilla klapeilla :)
Jälkkäriksi/iltakahville uuniomenat kaurapaistoksen alla ja valion vaniljakastike.
Mistään ei enää löydy blåblandin vanhanajan vaniljakastike -jauhetta? Siitä tuli hyvä kun teki kermamaitoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruokahan on aina hyvää, mutta ravitsevuudesta en tiedä ainakaan omalla kohdalla. Pääasia että maistuu hyvälle ja menee kurkusta alas. Viimeksi "viitsin" tehdä itselleni ruokaa 90-luvulla. Sitten siirryin valmiseineksiin.
Meillä oli paneerattuja possun leikkeitä, suppilovahverokastike, keitetyt perunat ja salaatti.
Lounaaksi oli kasvissosekeittoa, päivälliseksi makaronilaatikkoa.
Heikko ymmärrys sinulla, vai?