Moni kuollut pian eläkkeelle pääsyn jälkeen
Ikäsi olet tehnyt töitä ja veroja maksanut valtiolle. Vihdoin kun eläkkeelle pääsy koittaa niin moni ihminen kuollut silloin.
Tiedän tapauksen jossa mies sairaanhoitaja teki paljon töitä ja oli eläkesäästäjä. Hän kuoli ennen eläkkeelle pääsyä ja rahat sitten meni sen sileän tien. Tämä sairaanhoitaja myös eli sitä hetkeä kun eläkkeelle pääsee. Jos hän nyt vielä eläisi niin mukavia eläkepäiviä luultavammin eläisi.
Kommentit (76)
Moni ei tajua kuinka keho alkaa tosissaan rapistumaan kun lähetstytään 60 v. Ne haaveilut matkoista voi jäädä toteutumatta koska keho ei kestä. Matkustaminen on yllättävän rankkaa. Nuorena pitää kokea ja mennä. Ei elää sitku-elämää.
Vierailija kirjoitti:
Elämä voi päättyä ihan koska tahansa. Moni rikas on kuollut jo nuorena. Kuolinpaidassa ei ole taskuja.
Inhoan tuota sanontaa, käärinliinoissa ei ole taskuja.
Koska varallisuushan peritään!
Oikeasti olisikin ihan kiva, että kuolleen omaisuus menee aina valtiolle tms, eikä varallisuus näin kasaantuisi pienelle osalle.
Niin, onko jollekin yllätys? Ihmiset jäävät eläkkeelle yleensä kahdesta syystä: ovat tarpeeksi vanhoja tai sairaita. Kummankin syyn kohdalla kuolema on todennäköisesti lähempänä kuin terveellä työikäisellä.
Geenit, ne geenit. Ihan voit ryypätä, polttaa, olla lihava ja laiska ja elät hyvillä geeneillä 90-vuotiaaksi. Ja taas ihan sama vaikka olet oppikirjaesimerkki täydellisistä elämäntavoista kun on geenit huonot niin kuolet joka tapauksessa ennen 60 v. Ja turha inistä ettei näin ole. Niin paljon nähnyt näitä tapauksia.
Vierailija kirjoitti:
Itse pidän säästämisen ja elämästä nauttimisen tasapainossa. Omissa vanhemmissani olen huomannut, että eläkkeelle jäämisen jälkeen sellainen "aktiivinen" aika voi olla hyvinkin rajattu, joten ei kannata jättää asioita tekemättä ja ajatella että eläkkeellä ehtii. Ja eipä sitä koskaan tiedä miten elämässä käy, voi olla ettei sitä eläkeikää näe ollenkaan.
Oma äitini eli juuri näin, että "Eläkkeellä sitten ehtii". Ei aikonut jäädä edes vielä 74 vuotiaana eläkkeelle, mutta sairastui silloin reumaan. On ollut surullista seurata, kuinka ihminen joka ajatteli aikanaaan alkaa tekemään kaikkelaista, sitten eläkkeellä. Ei pysty nostamaan maitopurkkia raskaampaa. Saatika nousemaan rappuja tmv.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ovat kuolleet syntymän jälkeen.
Minulla on kuusi lasta, jotka kuolivat jo ennen syntymäänsä.
Moni on kuollut kotonaan jo paljon ennen eläkkeelle joutumistaan. Koti on ihmiselle todellinen vaaran paikka!
Entisistä työkavereistani neljä on kuollut vuoden-kahden sisällä eläkkeelle jäätyään. Eräs tietämäni ihminen kuoli viikon kuluttua siitä, kun eläkepäivät alkoivat. Mutta toki mullan alla on nuorempiakin ystäviä ja tuttavia. Syöpiä, aivoverenvuotoja ja infarkteja hyvinkin urheilullisilla ihmisillä. Ikänsä ryypiskellyt isäni puolestaan täyttää pian 93 vuotta. Hän on ollut eläkkeellä 35 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata säästää, vaan elää päivä kerrallaan.
Kyllä kannattaa säästää. Lapsille jää perintö jos kupsahdan ja puolet miehelleni. Milläs maksat kotihoidon ja siivouksen sekä kauppakuljetukset kun et pysty siihen enää. Köyhät ajattelee noin kun sinä ajattelet.
Tässä muutama esimerkki tilastosta, paljonko on vielä ihmisiä hengissä tietyistä ikäluokista, lähinnä suurista:
1946 syntyneet. Elossa 60,2 % n 63 000.
1950 syntyneet. Elossa 68% n 66 600.
Sitten vanhemmista ikäluokista
1935 syntyneet. Elossa 28,8% n 20 000.
1952 syntyneet. Elossa 72% n 67 000.
Vierailija kirjoitti:
Eräs aforismi menee näin:
"Kun talo on valmis, kuolema tulee".
Se kyllä pitää paikkansa.
Ovela jättäs vaikka pari porras lankkua asentamatta.
Mut hei muijat! Kannattaa säästää eläkepäiviä varten ja jättää elämä elämättä koska vanhana sitten nauttii! 😂
Kiva tietää etten jaksa matkustaa. Olen 60-vuotias.
Vierailija kirjoitti:
Mut hei muijat! Kannattaa säästää eläkepäiviä varten ja jättää elämä elämättä koska vanhana sitten nauttii! 😂
Voi kuule tehdä kumpaakin. Persaukinen se siellä lätisee.
Vierailija kirjoitti:
Entisistä työkavereistani neljä on kuollut vuoden-kahden sisällä eläkkeelle jäätyään. Eräs tietämäni ihminen kuoli viikon kuluttua siitä, kun eläkepäivät alkoivat. Mutta toki mullan alla on nuorempiakin ystäviä ja tuttavia. Syöpiä, aivoverenvuotoja ja infarkteja hyvinkin urheilullisilla ihmisillä. Ikänsä ryypiskellyt isäni puolestaan täyttää pian 93 vuotta. Hän on ollut eläkkeellä 35 vuotta.
Alkoholi pitää suonet puhtaana, joten infarktit ei ainakaan juoppoa vie.
Entinen naapuri kuoli heti eläkkeelle jäätyään. Haimasyöpä. Muutamassa viikossa meni täysin terveestä hautaan.
Toinen vaarallinen paikka on lopettaa juominen, jos on juonut kymmeniä vuosia. Kolesterolit nousee rajusti, raju muutos keholle.
Vierailija kirjoitti:
5G, mRNA?
Juu, ennen noiden keksimistähän ihmiset eivät kuolleet.
Aiemmin huoletti miten pärjään sitten joskus eläkkeellä. Sitten tuli syöpä ja nyt 45v syntymäpäiväkin tuntuu aika utopistiselta. Jos nyt ehtisi edes nähdä lasten kasvavan aikuisiksi. Eläkkeelle jos joskus pääsen, olen kiitollinen vaikken senttiäkään saisi koska sentään olen elossa.
Minun isä kuoli 60 vuotiaana, äitini ja hänen sisarukset ovat iältään 75-90 vuotiaita kaksi on kuollut toinen ei edes Suomesta eläkettä saanut, toinen oli merimies ikänsä, mutta kuusi heistä on ollut vuosia eläkkeellä