Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttävää, Miksi jotkut lapselliset ei halua tehdä mitään ilman niitä muksujaan?!

Vierailija
12.10.2025 |

Luulisi että joskus haluaisi viettää aikaa ns. aikuisten kesken tai lähteä jonnekin ilman että ottaa lapset mukaan.

Ymmärrän jos ovat vaikka tosi pieniä että joutuu ottamaan mukaan, mutta en ymmärrä esimerkinä vaikka erästä ystävääni joka siis ihan poikkeuksetta ottaa lapsensa tai ainakin jonkun heistä mukaan JOKAHELVKERTA kun  tapaamme. Nytkin on suunnitteilla, että nähtäisiin mun luona ja vietettäisi iltaa parin muun yhteisen tuttavan kanssa, niin eiköhän tämä kyseinen tapaus ilmoita ottavansa teininsä mukaan (?!?!!?) siis anteeksi mitä?!

Asiasta on jotenkin tosi vaikea sanoa, kun vihjailut ei mene perille ja on jotenkin katsonut läpi sormien tätä toimintaa ajatellen sen olevan väliaikaista, mutta eihän se sitä enää ole. Tiedän että hän loukaantuisi verisesti jos sanoisin ettei hänen lapsensa olisi tervetullut.

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksia lapsettomana sinkkuna: tullaan kylään kahden villin pikkupojan kanssa, keskusteluista ei tule mitään. Otetaan murrosikäinen mukaan matkalle ennakkoon sopimatta. Otetaan mies mukaan ennakkoon sopimatta. Seuraus: ei voi keskustella mitään henkilökohtaista. Nämä kaikki ovat entisiä ystäviä nyt. 

Vierailija
62/68 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin viihdyn lapseni kanssa. Se kaveri ei selvästi kiinnosta niin paljon, että viitsisi tavata häntä yksin..

Oikein! Tällaista nillitystä on kuulunut maailman sivu! Lapsilta kielletty aikuisten seura! Omat lapseni seurasivat aina mukanani, eivätkä kohdanneet koskaan aikuisten hiljaista vastustusta! Ystävät osasivat aina kohdata niin lapset, kuin nuoriso kuin. Vaikea ymmärtää näitä lapsipelkureita!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasittavia vieraita on myös sellaiset joiden teini soittelee vartin välein "koska sä tuut" puheluita. Jotenkin tulee sellainen olo että olen vienyt lapselta äidin. Muutenkin siinä on sellainen vartin syklit kun vieras on koko ajan "kyllä mun pitää kohta lähteä" Tuntuu että on vienyt toiselta kallisarvoista äiti-tytär aikaa. Kaippa äitikin oli kiinni tyttäressään koska ei muusta mitään puhuttu. Olen siis kerran ohimennen nähnyt hänen tyttären. Itse en viitsi lasteni asioista puhua vieraalle. 

Vierailija
64/68 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapselliset on noissa ystävätapaamisissa kuin vegaaneja. Kaikkien ympärillä olevien ja kaikkensa asioiden on mentävä heidän ehdoilla heitä varten mutta itse ne ei suostu muita huomioimaan mitenkään eikä lisään vaiheessa

No höpö höpö. Tässäkin ketjussa on useampi vanhempi, jotka ymmärtävät aivan hyvin, että joka tilanteeseen ei tarvitse lapsia raahata mukaan. Itse mieluummin ja ensisijaisesti näen ystäviä ilman lapsia, elleivät he itse ehdota että lapset voisivat olla mukana. Haluan puhua aikuisten juttuja (vakavia asioita, ihmissuhteita, ongelmia, jne) aikuisten kanssa, en puhua ainoastaan lasten korville sopivia diipadaapakuulumisia.

Vierailija
65/68 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kutsut tapaamisiin niin teet selväksi että kyseessä ovat lapsettomat tapaamiset. Jos ei sovi niin älä kutsu enää. Muakin ärsytti suunnattomasti kun oli työpaikan syömistapaaminen niin yks blondi oli raahannut poikaystävänsä mukaan. Jos ei olisi ollut ilmaista sapuskaa niin oisin poistunut välittömästi, silloin syön ja poistuin vasta sitten.

Vierailija
66/68 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapset oli pieniä, aikataulut kyllä pyöri hyvin tarkasti heidän ympärillään, esim. loppupäivä oli katastrofi jos päikkäreille ei ehtinyt ajoissa. Eli tapaamiset meni myös lasten aikataulujen mukaan. En silti muista raahanneeni lapsia juuri mihinkään tapaamisiin kahviloita tai kävelylenkkejä lukuunottamatta, ja silloinkin selitin tilanteen etukäteen, että voin lähteä kahville siinä ja siinä välissä, mutta lapsi on pakko ottaa mukaan. Ja kaveri sai valita sopiiko se vai nähdäänkö toiste. Iltamenot sovin tietenkin niin että mies hoiti lapset.

Vierailija
67/68 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laajentaisin tämän muidenkin henkilöiden mukaan raahaamiseen. Joillain ei tunnu olevan ymmärrystä erilaisista tilanteista, ei tajuta minkä henkinen tilaisuus on kyseessä, vaan esim. tyttöjen iltaan opiskelukavereiden kesken otetaan mukaan a) poikaystävä b) lapsi c) kaveri joka on täysin ulkopuolinen illassa d) joku todella rasittava huomionkipeä illanpilaaja, tai toisinpäin kaverin lapsen synttäreille tuodaan joku krapulainen uusi hoito. Missä on tilannetaju nykyään?

Vierailija
68/68 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta ymmärrän mitä ap tarkottaa, toisaalta taas on alkanut inhottaa tämä lapsi- ja äitivihamielisyys joka on tänne aaveelle tunkenut, joten nepäilen että tämäkin aloitus on osa sitä ilmiötä. Että en nyt ihan niele tätä aloitusta ja ongelmaa, ja olen aina lasten ja äitien puolella kun niitä aletaan polkea maan rakoon. 

Omassa lähipiirissä en ole tavannut tämänkaltaista vastakkainasettelua, vaan samaan porukkaan mahtuu niin velat kuin lapselliset, ilman minkäänlaista käninää. Ei ole joko tai mustavalkoisuutta tai mitään toisyen valintojen arvostelua. Ehkä tämä velat vastaan lapselliset on vain av-ilmiö, jota yksittäiset syystä tai toisesta katkerat täällä yrittää rummuttaa, vrt. nämä "miksi tavallinen mies ei löydä naista" -aloitukset. Muut elävät tuolla tosimaailmassa ihan niinkuin ennenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi