Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tavaranpaljous ahdistaa :(( Tarvitsisin apua ihan oikeasti.

Vierailija
13.04.2007 |

Niin.... kotimme pursuaa ylimääräistä ja tarpeetonta ryönää. Kaikki säilytystila on käytössä eikä edes riitä. Tavaraa on siellä täällä, lastenvaatteita on viety osa laatikoissa varastoonkin ja vuosien kuluessa ne ovat menneet sielläkin aika lailla sekaisin kun niitä on vetvottu edestakaisin. Lapsilla on paljon vaatteita, kirppislöytöjä aika pitkälti, mutta tuntuu ettei ole yhtenäisiä kokonaisuuksia vaan kaikki on jotenkin niin sekavaa ja " eriparia" ... Sama juttu omien vaatteiden kanssa. Paljon hyviä vaatteita mutta vaikea löytää " kokonaisuuksia" mitkä sopisi yhteen jne.

Kaapit siis pursuavat ja lisäksi toki muutakin tavaraa kuin vaatteita on siellä täällä, ei ole tilaa tarpeeksi ennen kuin remontti valmistuu.

Kirpputorille voisi seuloa tavaraa kun ehtisi ja jaksaisi jostain päästä aloittaa. Olen todella stressaantunut tästä, olisin järjestyksen ihminen ja minua ahdistaa suunnattomasti kun tilanne on päässyt näin pahaksi. Minulla ei ole juuri koskaan rauhassa aikaa järjestää kaappeja niin etteivätkö lapset olisi sotkemassa.

Tuntuu että on ihan omassa päässäkin kaikki sekaisin kun huusholli ei ole jämptissä järjestyksessä. Mutta tämän kodin ja varaston siivoaminen on valtava urakka. Sitä ei hetkessä tehdä ja alan olla itse voimaton kun en tiedä miten sen toteuttaisin!!

Ja sitten sekin, että kun ei ole paikkaa missä lajitella tavaroita, että mitkä laittaa kirpparille jne. Ja missä ne sitten säilyttää siihen saakka että saa vietyä kirpparille. Osa menee kyllä ihan lahjoituksenakin. Mutta kun kaikkea ei voi myydä näin kesän aikana, esim talvivaatteita.

Voi auttakaa joku minua, miten tästä selviää :o(((

Olen sellainen ihminen vieläpä että minun on vaikea laittaa tavaroita pois, äitini on muistanut aina varoittaa että vielä voi tulla sellainen aika että sitä ja tätä tarvitsee, älä hävitä.

*HUOH*

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

yks kaappi tai laatikko kerrallaan. Vaikka kerran viikossa niin ei tuu liikaa ressiä. Ja jos ne nytkin mahtuu sinne varastoon ni mahtuuhan ne siellä odottaan sitte sopivaa myyntiaikaa.

Vierailija
2/9 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta joskus otan kylmästi yhden laatikon kerrallaan ja heitän roskiin turhat tavarat. Siihen tarttee kyllä sellasen tietynlaisen mielentilan että onnistuu. Aloita vaikka yhdellä jätesäkillä laita siihen roskiin menevää tavaraa tai kirppikselle menevää tavaraa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen juuri samassa puuhassa ja puolet vielä jäljellä.

Tosin pidän tästä hommasta ja teen suht usein niin ei tule niin isoa hommaa. Samalla kun järjestät yhden kaapin niin peset sen. Tulee myös siivottua samalla. Ja kun kaikki tavarat on lajiteltu niin on kaapitkin pesty.

Mä voisin tulla sulle hommiin. =)

Vierailija
4/9 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osan vaan roskiin. Ei niistä muuten pääse eroon. Jos ne on lojuneet siellä varastossakin jo vuosia niin mihin niitä enää tarvii? Kun ne on pois niin niitä ei edes enää muistanut olevankaan.

Onneksi mä en jaksa säilytellä mitään. Tavaraa ei saa mukaan hautaan.

Vierailija
5/9 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ehkä jotain vinkkejä miten saisit kotisi järjestykseen.

En nyt tiedä minkäikäiset lapset sinulla on ja montako niitä on että aina sotkevat. Mutta lähetä vaikkapa isukki lasten kanssa vaikkapa uimahalliin tai puistoon tms.

Sitten kutsut vaikka jonkun jämptin ja hyvän maun omaavan kaverin kylään, ja käytte yhdessä läpi sinun vaatteet, lapsesi vaatteet jne.

Älä ota heti kerralaan liian suurta urakkaa ja kuvittele että järjestäisit kaiken kerrallaan. Vaan ota yksi osa-alue kerrallaan.

Ja kaveri varmaan näkee paremmin että mitkä vaateet oikeasti ovat vielä käyttökelpoisia ja mitkä voi heittää surutta vaatekeräykseen.

Minulla oli hieman sama ongelma, oli kauheasti kauhtuneita vaatteita joita säästin sitä varten että jos vaikka joku päivä tekisin jotain remonttia. Oikeasti en ole tehnyt yli 10 vuoteen enää mitään remppaa. Ja päätin sitten että kaikki kauhtuneet kamppeet saa mennä vaatekeräys pussiin ja yhdet housut + puseron säästin sitä mahdollista remppaa varten. Ei niitä tarvitse olla kaapillinen, niitä remppavaatteita!

Ja sitten vaan otat vaikka ison jätesäkin johon laitat vaikkapa maalarin teipillä kirjoitat mitkä vaatteet menee minne. Ja kun vaatekeräys pussi on valmis, laita se suoraan sinne vaatekeräys laatikkoon eikä sitä ennen sitä enää käydä toista kertaa läpi. Ja kirppari/huutonet tavarat heti myyntiin.

Toivottavasti oli jotain apua, tsemppiä!!

Vierailija
6/9 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja joka päivä vaikka pikkaisen. Tai siivoot joka päivä pari hyllyä, ja laitat roskiin/UFFille/kirpparille/varastoon ja sitten jos jää kesken, niin näille omat paikat, ja roskiin menevät tietty heti roskiin. Ja jos jotain UFF-kamaa, niin niistä pääsee heti eroon eikä tule otettua takas enää jos viet samantien.. Pari asiaa on keljuttanut itseä kun on vienyt, mutta toisaalta, kun miettii, niin TOSI HYVÄ että vein ne 15 vuoden takaiset kesätakit, kuka h*a niitä nyt enää ois kehdannut käyttääkään? Just että jos viet kesällä talvikamaa, ja talvella kesäkamaa, niin tulee laitettua paremmin pois ne ihan kamaluudet. vaiks tietty voi harmittaa seuraavana talvena, mut tuleepa uusittua vihdoin ne typerät eri pari vaatteet.

Vaihdetaan, minä tulen teille ja sinä meille vuorostaan tekemään kaappisiivouksen? Meillä on samanlainen kaaos, ja pikkuhiljaa vaan on pakko yrittää.

Vierailija
7/9 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja niitä " tulee" vaan lisää...

Vierailija
8/9 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lentää uffulle tai roskiin. ei selityksiä!

Vierailija
9/9 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia on monta ja aikaa vähän ja talo pursuaa kaikennäköistä eriparia olevaa roinaa. Ihan hirvittää tää homma. Keittiökin täynnä banaanikärpäsiä :-(