Mies kieltäytyy auttamasta kun vaimo katsoo muiden lapsia
Naisen kaveri on yh jolla on 1v vanha lapsi. Naisella on aviomies ja 2 päiväkoti-ikäistä lasta miehensä kanssa ja hän asuu yhteisessä kodissa miehen kanssa. Naisen yh kaveri tuo noin 3kk välein lapsensa koko päiväksi (aamusta iltaan) töiden takia lauantaiksi hoitoon naiselle.
Onko oikein, että naisen mies on kieltäytynyt katsomasta ollenkaan vierasta lasta? Kuulema omia lapsia hoitaa mielellään, mutta rajaa ajankäyttönsä siten, "ettei kuluta aikaansa harrastuksiltaan ja jaksamiseltaan muiden kakaroille". Nainen haluaisi auttaa yh kaveriaan, mutta häntä harmittaa ja suututtaakin miehensä asenne yh kaverinsa auttamista kohtaan. Onko sinusta miehen asenne ymmärrettävä vai ei?
Kommentit (42)
Tyhmääkin tyhmempi kysymys ap.
Minä olen kieltäytynyt ottamasta hoitoon kotiini kenenkään penskoja, jos en niitä ehdi itse hoitamaan. Olen sanonut, että ei voi tulla, koska olen esim. 3 tuntia sinä päiväna pois kotoa ja miehen puolesta en voi luvata , että hän hoitaisi lapsia sillä aikaa.
Mielestäni mies on oikeassa, ei hän ole lupautunut mihinkään. Mutta mielestäni hän on myös melko tympeä tyyppi, jos jotenkin periaatteellisesti kieltäytyy yhtään osallistumasta lapsen teillä ollessa hoitoon. Tarkoitan jotain "katsotko 5 minuuttia lapsen perään" tasoisia juttuja. Jopa sen verran tympeä, etten haluaisi miehekseni. Sitten taas oma juttunsa, jos mies on vastustanut asiaa ja nainen väkisin tuo vieraan lapsen kotiin.
Aika harvoin tuo tapahtuu, mutta jos neljäkin lauantaita vuodessa uhraa ystävän lapsen takia, niin vastavuoroisuutta kehotan tarkkailemaan, tuo on kuitenkin ihan merkittävä palvelus. Kyllähän nainen yh:nakin on välillä lapsen kanssa ihan kaksin vaan, ottaisi vaikka silloin teidänkin lapset joku kerta, jos haluaa yhtään takaisin antaa...?