Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jahas, nyt työssäkäyvät eläkeläiset ovat syypäitä Suomen työttömyyteen:

Vierailija
11.10.2025 |

Ensin pakotetaan jatkamaan töissä pidempään. Sitten todetaan, että ikääntyvät 65-70 -vuotiaat työssäkäyvät/töitä hakevat ihmiset ovatkin syyllisiä Suomen työttömyyteen. Voisiko hallitus jo lopultakin kertoa, mitä se meiltä kansalaisilta odottaa?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti ainoa oikea ratkaisu olisi lähtö oman käden kautta viimeistään 50-vuotiaana.

Olen 66, ollut vanhuuseläkkeellä kaksi vuotta ja tehnyt töitä koko ajan. Ja vieläkin niitä tarjotaan.

Vierailija
2/3 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti ainoa oikea ratkaisu olisi lähtö oman käden kautta viimeistään 50-vuotiaana.

Olen 66, ollut vanhuuseläkkeellä kaksi vuotta ja tehnyt töitä koko ajan. Ja vieläkin niitä tarjotaan.

Mä tein keikkaa 70 v asti, mutta lopetin juuri tuon polemiikin vuoksi, mutta soitellaan vieläkin töihin, kun nuoret ei halua muita kuin pomon paikkoja pomon palkalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on tapa, jolla eliminoidaan työnhakuprosessista heti ne kaikki, joilla on työhistoriassa aukko. Tämä aiheuttaa sen, että jotkut, eli aika monet nykyään eivät ikinä pääse työhaastatteluun, koska he ovat näkymättömiä rekrytovien tahojen ammattitaidottomuuden takia. Rekrytoinnin ammattilaiset härskisti oikovat työssään ja eliminoivat suuren osan hakijoista näiden työhistoriassa olevan aukon takia. 

Tämä on todellinen maan kattava ongelma. Se on ajamassa koko maan talouden kaaokseen. Maassa on pian liikaa ihmisiä jotka ovat näkymättömiä työnantajille ja heidän tilalleen otetaan maahan työntekijöitä kehitysmaista. 

Tällä tavalla työttömyysprosentti ei ikinä laske ja huuto työvoimapulasta vaan kiihtyy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan