Ennen ministeri sai kenkää jos jäi kiinni valehtelusta
Parissa vuodessa siitä onkin tullut arkipäivää - viimeisimpänä sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuso (ps.):
Juuso ei antanut Ylelle puhelinhaastattelua perjantaina kiireeseen vedoten. Hän vastasi kuitenkin sähköpostitse, ettei olisi tällaista haastatteluja suitsivaa linjausta tehnyt.
Yle on kuitenkin nähnyt Kaisa Juuson lähettämän viestin, jossa ministeri selvästi sanoo, että toimittajille vastaaminen kuuluu osastopäälliköille.
Olen aikaisemmin linjannut, että osastopäälliköt vastaavat toimittajille. Onko tässä joku ongelma?, Juuso kirjoitti viestipalvelussa ministeriön sisäisessä keskustelussa elokuussa 2025.
Kun Yle kertoi Kaisa Juusolle nähneensä viestin ja kysyi, kiistääkö hän asian edelleen, ministeri ei enää vastannut mitään.
Kommentit (25)
No ei ne mun elinaikana ole koskaan saaneet valehtelusta kenkää
Tuntuu olevan meriitti nykyään - mitä enemmän puppua suoltaa, sen parempi ministeri.
Ennen ministeriks ei päässyt tunnettu lasten ahdistelija, mutta persut on aina eri asia.
Ennen vanhaan olisi tullut lähtö jo aamupalavarkaudesta ja viimeistään nylkytystanssista yökerhossa.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä vähän tulkinnanvaraista, mutta Jäätteenmäen "Puhun niin totta kuin osaan."
Petteri suunnittelee kaikkien ministeriöiden tiedottamisen keskisttämistä valtioneuvostolle, eli itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Ennen vanhaan olisi tullut lähtö jo aamupalavarkaudesta ja viimeistään nylkytystanssista yökerhossa.
Ai Sanna-hullu löysi tiensä paikalle? Sehän palautti rahat jotka hänelle lain mukaan kuului. Harvemmin ministerit lahjoittaa veronmaksajille omia rahojaan😂
Ja mitä tulee tuohon toiseen... Jälleen täytyy todeta että kyllä oli hyvä ministeri jos ei muuta arvosteltavaa löydy kuin villisti tanssiminen.
Nykyään ei voi olla, jos ei pysty valehteleen.
Jos olisi vaikka vaan yksi päivä, jolloin olis pakko puhua totta, ei Suomen hallinnosta olisi mitään jäljellä :)
me ollaan persut äänestetty hallitukseen ja nyt nautitaan tuloksista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä vähän tulkinnanvaraista, mutta Jäätteenmäen "Puhun niin totta kuin osaan."
Tai riittää "sori siitä" kun suoltaa täysin virheellistä tietoa :)
Kuinka tolvana pitää olla että ÄÄNESTÄÄ näitä tämmöisiä juusoja?
Vierailija kirjoitti:
Eikö jotkut ole ihan itse eronneet kun on hoitaneet tehtävät päin vittuhua?
Mä ihmettelen miten nuo oikeasti pysyy tehtävissään. Ei normaalilla ihmisellä riittäisi omatunto kun tietää että laittaa muut kärsimään. Tulee mieleen eräs kansallissosialistinen liike joka oli käsimerkistäkin tunnettu. Jopa sen johtaja tajusi lopettaa itsensä.
Muistakaamme Kanervan viestikohu vs Rydman sekstailut lapsille.
Vierailija kirjoitti:
Olet syntynyt Kanervan tekstarikohun ja Jäätteenmäen pm-pestin jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai Sanna-hullu löysi tiensä paikalle? Sehän palautti rahat jotka hänelle lain mukaan kuului. Harvemmin ministerit lahjoittaa veronmaksajille omia rahojaan😂
Ja mitä tulee tuohon toiseen... Jälleen täytyy todeta että kyllä oli hyvä ministeri jos ei muuta arvosteltavaa löydy kuin villisti tanssiminen.
Ihan perseestähän se oli, kävelevä katastrofi, joka epäonnistui kaikessa mitä yritti.
Vierailija kirjoitti:
Olet siis alaikäinen vielä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan perseestähän se oli, kävelevä katastrofi, joka epäonnistui kaikessa mitä yritti.
Paskat tilastoista, kun persulla on nyt kiire kokea asiat näin.
Vierailija kirjoitti:
Kanerva valehteli Tukiais-jutun yhteydessä ja sai kenkää. Vuosi 2008.
Eihän Haavistokaan saanut potkuja.
Tätä äänestettiin, tätä saatiin.