Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opinnot etänä?

Vierailija
11.10.2025 |

Tervetuloa opiskelemaan  sairaanhoitajaksi.

Meillä on laadukkaat kattavat kurssit.

Jopa päiväopinnot!

- Ups. Tulipa jätettyä kertomatta opiskelijoille, että opinnot ovat ETÄNÄ  Zoomissa.

Menin kurssille siinä luulossa, että saan vaikeaa vaativaa tärkeää ainetta opiskella opettajan johdolla luennoilla, että saan kysellä.

Zoomissa en kysy. En saa siitä irti oikein mitään. Yritän räpistellä itsenäisesti nämä vaativat. Ja rimaa hipoen.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan sitä zoomissakin kysellä jos haluaa

Juu. Vaan Kysytkö. Oletko koskaan opiskellut vaativaa ainetta zoomissa?

Kuinka moni uskaltaa kysyä?

-se sähköinen tila -puhuva pää- on ihan eri kuin kokonaisuus elävässä elämässä kohdataan 

Olen opiskellut etänä parikin tutkintoa, nyt teen töitä melkein pelkästään etänä ja tiimi on muualla. Siinä on vaan pitänyt opetella kysymään. Kun joku uskaltaa, uskaltaa muutkin.

Hyh mikä työ.

Vierailija
22/48 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä viitti.

Puhutaan vaativista aineista. Hahmottamiseen jo menee nikn paljon sijaa, että Zoomissa ei pysy mukana.

Vaikuttaa, että jollain opettajalla on nyt huonot digitaidot. Vali vali. Opettele käyttämään sitä Zoomia ja lopeta valitus. Maailmaa muuttuu, yritä pysyä mukana. 

Hmmm. Kuinka monesti olet ollut pääsykokeita valvomassa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulin, että raha ratkaisee.

Päästäkää amkissa läpi kursseista, niin koulu saa rahaa!

Helpolla helpolla. Ei väliä osaamisella: sairaanhoitajilla. APUA.

Verkko-opetus on huomattavasti tehokkaampaa kuin kasvokkainen luento. Verkko-opetuksen etuja:

- luennosta voi tehdä tallenteen, ja jos jokin kohta jäi epäselväksi, opiskelija voi kelata ja kuunnella sitä niin monta kertaa kuin on tarpeen

- tenttin voi kerrata myös luennot, mikä tehostaa oppimista

- jos on sairaana ja joutuu olemaan pois, niin verkossa olevan tallenteen voi katsoa jälkeenpäin, mutta kasvokkaiselta luennolta saa korkeintaan kaverin huterat muistiinpanot - iso ero

- verkossa näkee heti, ketkä ovat paikalla, ei tarvitse käyttää aikaa nimilistojen kierrättämiseen

- verkkoluennosta voi tehdä verkkoympäristöön harjoituksia, ja heti näkee kuka on tehnyt ja onko asia ymmärretty 

Vierailija
24/48 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai voi. Tuo aloittaja on joku muutosvastarintainen opettaja. 

Itse asiassa olen opiskelija. Harmittaa todella, että en pääse sen hyvän opettajan luennoille.

Olivat muuttaneet kurssit etäopinnoiksi.

Vierailija
25/48 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu. Vaan Kysytkö. Oletko koskaan opiskellut vaativaa ainetta zoomissa?

Kuinka moni uskaltaa kysyä?

-se sähköinen tila -puhuva pää- on ihan eri kuin kokonaisuus elävässä elämässä kohdataan 

Olen opiskellut etänä parikin tutkintoa, nyt teen töitä melkein pelkästään etänä ja tiimi on muualla. Siinä on vaan pitänyt opetella kysymään. Kun joku uskaltaa, uskaltaa muutkin.

Hyh mikä työ.

Varmaan etäsuhteessa elävä etävanhempi. Hyvinhän siinä.

Vierailija
26/48 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä viitti.

Puhutaan vaativista aineista. Hahmottamiseen jo menee nikn paljon sijaa, että Zoomissa ei pysy mukana.

Vaikuttaa, että jollain opettajalla on nyt huonot digitaidot. Vali vali. Opettele käyttämään sitä Zoomia ja lopeta valitus. Maailmaa muuttuu, yritä pysyä mukana. 

Todella monta kertaa. Vielä 2000 - 2010-luvuilla joka vuosi ja joinakin vuosina parikin kertaa, nykyään toki enää harvemmin. Entäs sinä?

Vierailija
27/48 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulin, että raha ratkaisee.

Päästäkää amkissa läpi kursseista, niin koulu saa rahaa!

Helpolla helpolla. Ei väliä osaamisella: sairaanhoitajilla. APUA.

Verkko-opetus on huomattavasti tehokkaampaa kuin kasvokkainen luento. Verkko-opetuksen etuja:

- luennosta voi tehdä tallenteen, ja jos jokin kohta jäi epäselväksi, opiskelija voi kelata ja kuunnella sitä niin monta kertaa kuin on tarpeen

- tenttin voi kerrata myös luennot, mikä tehostaa oppimista

- jos on sairaana ja joutuu olemaan pois, niin verkossa olevan tallenteen voi katsoa jälkeenpäin, mutta kasvokkaiselta luennolta saa korkeintaan kaverin huterat muistiinpanot - iso ero

- verkossa näkee heti, ketkä ovat paikalla, ei tarvitse käyttää aikaa nimilistojen kierrättämiseen

- verkkoluennosta voi tehdä verkkoympäristöön harjoituksia, ja heti näkee kuka on tehn

Missä sinä opetat? Sinulla on varmaan paljon resursseja annettu opetukseen, että voit tarkastella ne kauniin tehtävät ja laittaa palautteet.

Vierailija
28/48 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa olen opiskelija. Harmittaa todella, että en pääse sen hyvän opettajan luennoille.

No voi että. Ihan sama hyvä opettaja se on siellä Zoomissakin. 

Vierailija
29/48 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä viitti.

Todella monta kertaa. Vielä 2000 - 2010-luvuilla joka vuosi ja joinakin vuosina parikin kertaa, nykyään toki enää harvemmin. Entäs sinä?

Kymmenen. Tässä parinkymmenen vuiden aikana. Ja on kyllä taso laskenut. Joudutaan ottamaan semmoista porukkaa, että. En ole päässyt päättämään pääsykokeiden sisällöstä. Tekisin sellaiset, jotka oikeasti testaavat opintoihin kyvykkyyttä. Nythän riittää motivaatiokirje. Ei paina kyvyt.

Vierailija
30/48 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palautteen antaminen kuuluu opettajan työhön ja se on tärkeä osa opetustyötä. Palautteen saaminen on opiskelijan oikeus. Jos et saa joltain opettajalta palautetta, tee valitus. Harvoin palautteen puuttuminen siitä johtuu, että opella ei olisi resurssia. Osa opettajista on vaan laiskoja eikä tykkää laittaa palautteita. 

Vierailija
31/48 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juttelin sen opettajan kanssa, kun ihmettelin, että miksi ei ole lähi, ja kyllä hän on zoomin surkeuden todennut. Ei häneltä oltu kysytty. Oli päätetty vain.

Vierailija
32/48 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole minulle ollut ongelma opiskella zoomissa. Siitä luennosta saa irti juuri niin paljon kuin siitä itse haluaa ottaa. Hyvin on pystynyt kysymyään ja keskustelemaan ja ne ryhmätehtävätkin on ollut jotenkin helpompia, kun sieltä lävähtää se ryhmä näytölle ja ei kun hommiin, sen sijaan että pitäisi kävellä ympäri luentosalia etsimässä itselleen ryhmää.

Tosin muistan ensimmäiset etäluennot koronan alettua, kun jokusen kerran sattui sitten sellainen ryhmä missä kukaan ei edes avannut sitä mikkiä ja huhuilin siellä itsekseni kunnes luovutin. Vastaavasti varmasti opettajille turhuauttavaa, jos joudut puhumaan yksiksesi mustille ruuduille eikä kukaan vastaa mitään. Mielestäni tilanne parani huomattavasti, kun siihen etäluentohässäkään totuttiin.

Vierailija
33/48 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai puhuva pää?

Vierailija
34/48 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

supotrolli voisi rauhoittua. samat tiedot saa kyllä ihan laillisesti ihan henkilöltä suoraan kysyttynä.

Vierailija
35/48 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palautteen antaminen kuuluu opettajan työhön ja se on tärkeä osa opetustyötä. Palautteen saaminen on opiskelijan oikeus. Jos et saa joltain opettajalta palautetta, tee valitus. Harvoin palautteen puuttuminen siitä johtuu, että opella ei olisi resurssia. Osa opettajista on vaan laiskoja eikä tykkää laittaa palautteita. 

Et selvästi tiedä noista resursseista. Otapa selvää. Ihan oikeasti. 

Vierailija
36/48 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös zoom-luennon aiheeseen voi tutustua etukäteen sekä valmistella kysymyksensä - siten siitä hyötyy itse ja todennäköisesti moni muukin opiskeluunsa panostava.

Vierailija
37/48 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi vähättelet ja ivaat toisen kokemista?

Vierailija
38/48 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinhän se kuuluu, mutta mikäli ei ole resursseja annettu tarpeeksi, niin onko parempi opettaa se asia, vai keskittyä  palautteen antamiseen tyhjästä?

Vierailija
39/48 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kymmenen. Tässä parinkymmenen vuiden aikana. Ja on kyllä taso laskenut. Joudutaan ottamaan semmoista porukkaa, että. En ole päässyt päättämään pääsykokeiden sisällöstä. Tekisin sellaiset, jotka oikeasti testaavat opintoihin kyvykkyyttä. Nythän riittää motivaatiokirje. Ei paina kyvyt.

AMK:ien pääsykokeisiin tullaan paljon myös ammattikouluista, ja kun siellä on taso laskenut, se näkyy. Mutta 50 %:lle suomalaisista pitäisi saada korkeakoulututkinto. 

Vierailija
40/48 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juttelin sen opettajan kanssa, kun ihmettelin, että miksi ei ole lähi, ja kyllä hän on zoomin surkeuden todennut. Ei häneltä oltu kysytty. Oli päätetty vain.

No hyvä että uskalsit tuota asiaa kuitenkin kysyä siellä Zoomissa :-)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi