Vinkkejä pienituloisille
Oma vinkkini on laittaa koirat ja tatuoinnit pois ja lopettaa matkustelu. Silloin jää hieman enemmän rahaa elämiseen ja elämästä nauttimiseen.
Kommentit (45)
Kesämökki pois. Ja miksi pitää olla se kolme autonromua, jotka lisäksi vievät parkkitilaa muilta?
Joo meidän taloudessa ei ole kenelläkään tatuointeja. Matkalla käytiin lähes 20 vuotta sitten viimeksi. Asummekin melko edullisesti omassa talossa.
Sen sijaan koiria on ollut koko aikuisikämme.
Ostaa kaiken Kiinasta ja ulkomailta muutenkin. Minä en ainakaan tuo rahoillani Suomea enää tippaakaan. Täällä on vain kaikenlaisia lapsettomia koiraämmiä yms. Tänään joku koira alkoi räksyttämisen heti aamusta.
Ostaa kaiken Kiinasta ja ulkomailta muutenkin. Minä en ainakaan tue rahoillani Suomea enää tippaakaan. Täällä on vain kaikenlaisia lapsettomia koiraämmiä yms. Tänään joku koira alkoi räksyttämisen heti aamusta.
ÖÖ, en harrasta mitään noista. Ennen kuin kysyt, en käytä alkoholia enkä tupakkaakaan. Kaltaisiani on paljon. Jos tulot ovat pienet, ne ovat pienet. Asiaa ei muuta, että säästää sellaisesta, johon ei ole kuluttanutkaan.
Nyt varmaan sanot: MENE TÖIHIN! Voin helpotukseksi kertoa, että menin töihin.
Provohan tämä on.
Vierailija kirjoitti:
Joo meidän taloudessa ei ole kenelläkään tatuointeja. Matkalla käytiin lähes 20 vuotta sitten viimeksi. Asummekin melko edullisesti omassa talossa.
No niin eli koirat pois!
Vierailija kirjoitti:
ÖÖ, en harrasta mitään noista. Ennen kuin kysyt, en käytä alkoholia enkä tupakkaakaan. Kaltaisiani on paljon. Jos tulot ovat pienet, ne ovat pienet. Asiaa ei muuta, että säästää sellaisesta, johon ei ole kuluttanutkaan.
Nyt varmaan sanot: MENE TÖIHIN! Voin helpotukseksi kertoa, että menin töihin.
Provohan tämä on.
Voi jestas mitä uhriutumista :D
Vierailija kirjoitti:
Tähän vielä lisään, että myin myös meille tarpeettoman maaläntin pois kiinteistöveron ja tienhoitomaksuista eroon pääsemiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niin eli koirat pois!
Ei tartte laittaa koiria pois. Yksi niistä on laumanvartija. Tällä paikkakunnalla liikkuu varkaita taloissa, joissa ei ole asukas paikalla päiväsaikaankin. Myös mökeillä.
Mehän emme tilaa koskaan valmista ruokaa tai käy ravintoloissakaan. Valmista ruokaa ei tänne toimiteta ja ravintolat ovat kaukana. Tällä tavalla säästyy piiitkä penni. Emme myöskään ostele tarpeetonta tavaraa. Emme osta tarpeettomasti vaatteitakaan. Asumiskuluihin menee n. reilu 300 euroa kuukaudessa.
Talo lämmitetään halpoina pörssisähköpäivinä -kuten tänään- sähköllä. Kalliina pörssisähköpäivinä lämmitetään polttoöljyllä.
Niin vielä vinkiksi pienituloisille sanoisin, että ostakaa huonekaluja käytettynä yksityishenkilöiltä. Minä olen ostanut sängyt, 2 kaappia , tuoleja ja kampauspöydän esimerkiksi lähikaupungista viimeaikoina. Samoin koiratarvikkeet enimmäkseen käytettynä. Monenlaisia pantoja ja valjaita, leluja ja kantokassin.
10.06 jatkoi
Ja yhtään maksullista plussakanavaa emme ole ostaneet. Siitä tehtiin päätös jo vuosia sitten. Ohjelmia tulee ihan riittävästi muutenkin. Sama homma lehtien kanssa. Ei lehden lehteä olla tilattu paperisena eikä digiversiona.
Nettiä pystymme selaamaan useilla laitteilla samaan kuukausihintaan kuin yhdestä maksetaan.
Vierailija kirjoitti:
Niin vielä vinkiksi pienituloisille sanoisin, että ostakaa huonekaluja käytettynä yksityishenkilöiltä. Minä olen ostanut sängyt, 2 kaappia , tuoleja ja kampauspöydän esimerkiksi lähikaupungista viimeaikoina. Samoin koiratarvikkeet enimmäkseen käytettynä. Monenlaisia pantoja ja valjaita, leluja ja kantokassin.
10.06 jatkoi
Koira pois!
Koiran ekologinen jalanjälki on pahempi kuin kahdella katumaasturilla!
Minä vein omat koirat viime vuonna lopetettaviksi niin nyt on aikaa tehdä jotain omiakin juttuja eikä eläinlääkärimafiakaan saa minulta enää senttiäkään.
Tässä vielä muutama lisää:
- Vaihda shampanja kuohuviiniin.
- Jätä aikakauslehdet tilaamatta äläkä osta iltapäivälehteä joka päivä.
- Polta vai 5 sikaria päivässä.
Nämä eivät ole vitsejä vaan todellisia ehdotuksia tyyliin "miksi eivät syö leivoksia, jos ei ole varaa leipään."
Sitä ihmettelen kun moni pienituloinen asuu hulppeammassa asunnossa kuin meillä nelihenkinen perhe, joka tienaa noin 140 000 euroa / vuosi.
Vierailija kirjoitti:
10.06 jatkoi
Luteet, eipä ostella enää ainakaan me ku noita vois tulla, uutena osamaksullakin mielummin
Vierailija kirjoitti:
Koiran ekologinen jalanjälki on pahempi kuin kahdella katumaasturilla!
Älä houri! Pystykorvaisen maalaispiskin ekologinen tassunjälki on niin pieni, että tarvitaan mikroskooppi sen löytämiseen. Erityisesti siihen vaikuttaa ruokahävikin vähentäminen ja se, että osallistuu oman ruokansa hankintaan. Eri asia suuri ja kallis kaupunkilaisrotukoira.
Ei ole lemmikkiä tai tatskoja. En matkusta, en harrasta mitään maksullista.
Entä jos ei oo tuollaisia? 😃