Arka tyttäreni ei uskalla käydä koulun vessoissa aggressiivisten tyttöporukoiden takia
On tultu hakkaamaan kopin ovea ja uhkailtu. Nämä kovikset vapettaa ja möykkää vessassa pitäen sitä omana alueenaan.
Invavessa on väärinkäytösten takia lukossa ja poikien vessaan ei tietenkään kehtaa mennä . Tyttäreni siis joutuu pidättelemään koko päivän.
Yhtenä päivänä tyttö soitti itkien,että pissa tuli busspysäkillä housuun kun oli niin hirveä hätä. Siis oli tulossa kotiin ja kotipysäkllä petti rakko. Koetin rauhoitella ja sanoin että kävelee nyt kotiin ja vaihtaa kuivat housut.
Kommentit (35)
Minun lapsen koulussa, siis uusi rakennus, on vain yksittäisiä vessoja. Toivottavasti suuntaus on tähän tulevaisuudessa, että koululaiset saavat nyt hyvänen aika käydä vessassa rauhassa.
Eipä pälkähtänyt sinunkaan päähäsi ottaa yhteyttä kouluun. Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Kouluilla on aikuisia joiden tehtäviin kuuluu huolehtia oppilaista päivän aikana, luida turvallinen tila kaikille, koko ajan ja laikkialla koulun tiloissa.Se on vaan jalkaiduttava sieltä taukohuoneesta välutuntivalvojaksi ja tilanteen pitää mennä niin että valvova ope huolehtii että vaikka just wessat on vapaaba, sinne ei anneta kerääntyä pirukoita, yksitellen niissä käydään.
Open tulee nämä valvoa etrei tuommosia tapahdu eikä kenenkään tarvitse opelle mennä kertomaan.
Heti yhteys rehtoriin, hän on vastuussa!
I am so sorry, en oikolukenut, pääs muuan virunen mut kyl te ymmärrätte.
Ja tarvittaessa rikosilmoitus.
Sähkötupakointia en näe ongelmana koska kuulun näihin ihmisiin jotka hyväksyy teinien sähkötupakoinnin. Minulla on siihen omat syyni.
Kiusaamista en kuitenkaan hyväksy ja sen takia olen voimakkaasti sitä mieltä että kiusaamistapauksissa yhteyttä kouluun ja rikosilmoitus tarvittaessa.
Vierailija kirjoitti:
Minun lapsen koulussa, siis uusi rakennus, on vain yksittäisiä vessoja. Toivottavasti suuntaus on tähän tulevaisuudessa, että koululaiset saavat nyt hyvänen aika käydä vessassa rauhassa.
Kyllä ne vapettavat, aggressiiviset tytöt osaavat yksittäisten vessojenkin ovia hakata ja huutaa pelottavia uhkauksiaan oven läpi vessakopissa olevalle aralle nuorelle tytölle, joka ei uskalla edes pissata, vaan pissaa housuun vasta bussipysäkillä matkalla kotiin.
Ihan älytöntä! Käy kyllä sääliksi tyttöä jos tää tarina on totta. Mutta onhan tästä ollu aikasemminkin keskustelua että jotkut tytöt pidättelee koulupäivän ajan unisex vessojen takia. Tietääkö kukaan tapahtuuko sellaista vielä jossain koulussa?
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ostaa tytölle vaippoja. Niitä voi käyttää, kunnes oppii pidättämään ja hallitsemaan rakkonsa.
Voi kun olet nokkela ja vitsikäs. Ihan kuollaan nauruun.
Yhdessä koulussa ei saanut vessan ovea kiinni, kun häiriköt tunki väliin ja kampasi vessaharjalla kiusattujen hiukset. Ei puuttunut opettajat eikä rehtori, vaikka saivat tiedon. Minkälaisia ihmisiä siellä on töissä?
Minä en tuomitse ihmisiä minkään tupakoinnin ja vapetuksen takia. En edes teinejä. Olen sitä maailmaa sen verran nähnyt etten osaa suhtautua siihen kielteisesti.
Kiusaaminen on pahempaa. Itsekin olin koulukiusattu. Minuun on aina sattunut henkinen väkivalta kaikkein eniten mutta ei se kaikkien kiusattujen kohdalla ole niin.
Joka tapauksessa kaikenlainen kiusaaminen pitäisi ehdottomasti saada kuriin.
Yläkoulussa oli vessat auloissa, ovi suoraan siitä aulasta koppeihin. Unisex-mallia jo -80-luvun alkupuolella. Siinä ei röökattu eikä rellestetty, kun oli siinä isossa aulassa näkyvillä.
Oli jo 90-luvulla. Vessa oli koulun takana eikä siellä ollut mitään valvontaa. Siellä ei uskaltanut käydä, kun koulun kovikset poltti siellä tupakkaa ja hääti ulos jos joku nössö tuli sinne. Kävin puskapissalla matkalla kotiin bussipysäkiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne vapettavat, aggressiiviset tytöt osaavat yksittäisten vessojenkin ovia hakata ja huutaa pelottavia uhkauksiaan oven läpi vessakopissa olevalle aralle nuorelle tytölle, joka ei uskalla edes pissata, vaan pissaa housuun vasta bussipysäkillä matkalla kotiin.
Puolustat väkivaltaa ja mollaat uhria?
Oli minulla yksi huonompikin neuvo noiden hyvien neuvojen lisäksi. Se että tämä tyttö yrittäisi luoda näihin kovis tyttöihin yhteenkuuluvuuden tunnetta alkamalla itsekin vapettaa. Mutta koska tiedän että saan tästä p**kaa niskaan niin toivon ettei kukaan ota tätä neuvoa kuuleviin korviinsa.
Vierailija kirjoitti:
Yhdessä koulussa ei saanut vessan ovea kiinni, kun häiriköt tunki väliin ja kampasi vessaharjalla kiusattujen hiukset. Ei puuttunut opettajat eikä rehtori, vaikka saivat tiedon. Minkälaisia ihmisiä siellä on töissä?
AINA vanhempien tulee viedä lapsen puolesta asia eteenpäin ja se on muu taho kuin koulu jos eivät puutu tilanteisiin.
Ei yhtään tarvitse sietää yhdenkään lapsen eikä yhdenkään perheen rehtorin käytöstä tuommosissa tilanteissa että ei puutu väkivaltaan.
Kouluilla on aikuisia joiden tehtäviin kuuluu huolehtia oppilaista päivän aikana, luida turvallinen tila kaikille, koko ajan ja laikkialla koulun tiloissa.Se on vaan jalkaiduttava sieltä taukohuoneesta välutuntivalvojaksi ja tilanteen pitää mennä niin että valvova ope huolehtii että vaikka just wessat on vapaaba, sinne ei anneta kerääntyä pirukoita, yksitellen niissä käydään.
Open tulee nämä valvoa etrei tuommosia tapahdu eikä kenenkään tarvitse opelle mennä kertomaan.
Heti yhteys rehtoriin, hän on vastuussa!