Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi suomalaisten pitää aina rempata asuntoa viimeisen päälle?

Vierailija
11.10.2025 |

ostetaan talo /asuntio ja heti alkaa "remppaaminen", tuo remppaaminen on yhtä pakkomielteinen juttu kuin Israelin syyttäminen k-ansan-m urhasta, ihan päätäntä. Mutta ei, suomalisen pitää rempata ja ottaa montakymmentä tai sataa tonnia lainaa, että on rempauttu eli irroitettu osa seinää ja maalattu ja laatiat , ect, sauna, keittiö aina UUSIKSI.

ei tällaista remppaamisvimmaa ollut minun nuoruudessa, olen syntynyt 1971 ja isä ja ätii ei rempannut koskaan rivariamme juuri millään, keittiöremontti tehtiin 1990-luvulla ja nyt on keittiön lattia kyllä kupruilemassa. 1980.-luvulla rakennettuun asuntoon ei koskaan edes tehty alakertaa mitään uusia laminaatti yms lattioita, vanhat seinät ja vanhat ruoskeat muovimattolattiat. hyvin kelpasi asua täällä koko lapsuus 20 -vuotiaaksi ja nyt kun omistan asunnon niin kukaan ei osta asuntoa, kun "pitää rempata monella kympilää, varmaan 50 000 e menee remppaan"

mihin ihmeen remppaan? seinät voi maalata, lattian voi uusia ja pariin huoneeseen saa 1000 eurolla tehtyä laminaatit. Iso 122 n rivari  ja alakerran takkahuoneessa on jo 3 vuotta sitten tehty uusi laminaaatti kun poltin joulun aikaan koraania siinä takassa ja se tippui muovilattialle polttaen reiän. vakuutus maksoi 10 000 e.

itse kyllä voisin maalata seinät, tehdä uuden keittiön lattian ja alakerran huoneisiin vielä ne laminaatit. vaan ei ole rahaa. ja olen työtön. Sitten joku suomalainen tulee ja sanoo että "ei kelpaa, pitää rempata!"

ei tällaista remppaamisvimmaa ollut 1970-80 luvuilla, ihmisille kelpasi se mitä oli. 1990-luvulta varmaan alkoi paniikinomainen "remppaamin en" ja nyt se on mennyt ihan käsistä, ihmiset eivät uskalla asua missään, jos ei ole "rempattu"

miten se remppaaminen mitään auttaa kuin kaunistaa hieman pintoja? sauna ja kylpyhuone toimii  ilman remppaamista, mutta remppaaja-suomalaisen pitää saada sinnekin uudet lauteet ja uudet kaakelit. koska ei uskalla asua missään, jos ei rempata.

itse asunt ässä yksin 122 neliön asunnossa, enkä juuri siivoa , vaatteet on usein lattialla ja ei mua haittaa, jos on vanhat tapetit. alakerran pari muovimattoa voisin vaihtaa laminaattiin jos olisi edes rahaa, mutta toista huonetta en käytä ja toisessa nukun.

lopettakaa se remppaaminen, ostakaa talo ja eläkää kuten 1970-.luvulla, paitsi älkää syökö sitä paskaa jauheliha-kastike-peruna roskaa tai makkaraa.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalaamisen, vanhan talon kunnostuksen ym ymmärrän kyllä, mutta mulla on ystävä, joka osti asunnon, josta ei yhtään tykkää. Sillä on ihan ihmeellisiä suunnitelmia: kylpyhuoneen kaventaminen jotain puoli metriä, keittiön puolitus jne jne. 

Vierailija
22/26 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä hienoa kun on uutta pintaa. Aah mä nautin.

Riippuu pinnasta. Jos on hyvät materiaalit niin sitten nauttii. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä, että sinua veetuttaa oma saamattomuutesi ja kahdehdit niitä, joilla on omaan makuun rempattu kiva koti.

Sitähän tuollainen aloitus suorastaan huutaa. Hankipa ap ihan oikea elämä itsellesi, niin ei tarvitse ajan kuluksi miettiä mitä muut tekevät...

24/26 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on erilaisia sisustusmakuja.  1970-luvun retroväritys on ihan passeli,  jos asukkaan huonekalut yms ovat retrohenkisiä.  Tällainen ihminen joutuu remontoimaan asunnon,  joka on 2000 -lukua, saadakseen siitä retrohenkisen.  

Jokainen asunnon ostaja tietää,  että on tuuria,  jos asunto on juuri sellainen kuin haluaa eikä tarvitse tehdä muuta kuin kantaa kamat sisään.  Jokainen asunnon myyjäkin tietää,  että on tuuria remontoida myytävä asunto juuri sellaiseksi, että se miellyttää tulevaa ostajaa.  Suomalaiset viettävät aika paljon aikaa kotona ja siksi on tärkeää,  että koti on viihtyisä. 

Vierailija
25/26 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen laittaa rahansa seiniin. Asun rivarissa ja ikkunasta näkee naapuririvariin koska talot noin 20m päässä toisistaan. Naapurissa yksi asunto vaihtanut omistajaa noin 2v välein ja joka ainoa kerta uusi omistaja on rempannut asunnon mieleisekseen. Tuskin seinissä mitään elämisen jälkiä vielä ollut mutta tapettien ja maalipurkkien kanssa uudet asukkaat aloittaa asumisen. 

Vierailija
26/26 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittiöremontti ei koskaan maksa itseään takaisin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kuusi